Την πατροπαράδοτη Αγιοβασιλειόπιτα ευλόγησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος, την Κυριακή 31 Δεκεμβρίου 2023, στις 4:30 το απόγευμα, στο Επισκοπείο Σερρών, παρουσία του ευαγούς κλήρου, του Βουλευτού Σερρών κ. Θ. Λεονταρίδη, του Αντιπεριφερειάρχου Σερρών κ. Π. Σπυρόπουλου, των Δημάρχων Σερραίων κ. Β. Μητλιάγκα, Βισαλτίας κ. Ευαν. Πλιάκου και Εμμ. Παπά κ. Δ. Νότα, του Διοικητού του 10ου Συντάγματος ΠΖ κ. Αδ. Σαρρή, του Προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Σερρών κ. Αθ. Μαλλιαρά, εκπροσώπων της Αστυνομικής Διευθύνσεως και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Σερρών και λοιπών αρχών και του λαού του Θεού.
Προ της απολύσεως της ιεράς ακολουθίας, ο Σεβ. κ. Θεολόγος, ευχήθηκε εγκαρδίως και πατρικώς, ο φιλάνθρωπος Θεός, να ευλογήσει πλουσίως το νέο πολιτικό έτος 2024 από τον ακένωτο πλούτο της αγάπης Του, ώστε να είναι για όλους, τον ιερό κλήρο, τις μοναστικές αδελφότητες, τους άρχοντες και τον φιλόχριστο λαό της αγιοφυλάκτου και ενδόξου Μητροπόλεως Σερρών και Νιγρίτης, αλλά και για την Πατρίδα μας και τον κόσμο ολόκληρο, έτος θερμουργού πίστεως, ευλογίας, μετανοίας, πνευματικής προκοπής, σωτηρίας, ειρήνης, αγάπης, υγείας και ευημερίας.
Ακολούθως, στις 6:00 το απόγευμα, τελέσθηκε ο πανηγυρικός Εσπερινός της μεγάλης Δεσποτικής εορτής της κατά σάρκα Περιτομής του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και της εορτής του Αγ. Βασιλείου του μεγάλου, Αρχιεπισκόπου Καισαρείας, στον πανηγυρίζοντα, ομώνυμο ιερό Ναό Κ. Λευκώνος, χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγου.
Ομιλητής στον Εσπερινό της εορτής ήταν ο αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβύτερος π. Ηλίας Βλάχος, υπεύθυνος του Γενικού Φιλοπτώχου Ταμείου της Εκκλησίας των Σερρών, ο οποίος με ωραίο και δυνατό λόγο αναφέρθηκε στον Άγιο Βασίλειο της Εκκλησίας μας, τον υψιπέτη και ασυμβίβαστο, δηλαδή, Επίσκοπο, τον κορυφαίο δογματικό διδάσκαλο, τον θαυμαστό υφηγητή της μοναχικής πολιτείας, τον οτρηρό πανεπιστήμονα, τον ακαταπόνητο διάκονο της φιλανθρωπίας, τον φιλόστοργο πατέρα και ποιμένα της Εκκλησίας. Αναφέρθηκε, επίσης, στο φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας των Σερρών και της Νιγρίτης, που πραγματοποιείται στο όνομα του Κυρίου και προς ανακούφιση των εμπεριστάτων αδελφών μας.
Ολίγο προ του «Δι’ ευχών…» της πανηγυρικής εσπερινής ακολουθίας, ο Σεβ. κ. Θεολόγος, ως Πρόεδρος του Δ. Σ. του Γενικού Φιλοπτώχου Ταμείου «Παναγία η Πονολύτρια», προσέφερε μαζί με τους σεβαστούς πατέρες της Σερραϊκής Εκκλησίας συνολικώς 60 υποτροφίες σε ισάριθμους φοιτητές και φοιτήτριες της Μητροπολιτικής του περιφερείας, οι οποίοι επιδεικνύουν ιδιαίτερη έφεση για μάθηση και διακρίνονται για το ήθος και την επιμέλειά τους.
Ο Σεβ. Ποιμενάρχης της των Σερρών και Νιγρίτης Εκκλησίας κ. Θεολόγος, απευθυνόμενος προς το φιλέορτο εκκλησίασμα, υπογράμμισε μεταξύ άλλων και τα εξής:
«Το έλεος του Τρισαγίου Θεού μας αξιώνει για μια ακόμη φορά στο διάστημα της επιγείου ζωής μας να εισέλθουμε με αισθήματα κατά Θεόν ελπίδος σε μία νέα χρονιά. Ο κόσμος και ο χρόνος είναι δύο πραγματικότητες που ήλθαν στην ύπαρξη, από την ουσιοποιό, αγαθοποιό και παντοδύναμη άκτιστη ενέργεια του Θεού. Εκείνος παρήγαγε τα σύμπαντα ‘’εξ ουκ όντων’’ στο είναι.
Πριν από την δημιουργία του κτιστού κόσμου, αοράτου και ορατού, δεν υπήρχε ο χρόνος, παρά μόνον ο Τριαδικός Θεός. Στον άγιο Θεό δεν υπάρχει η έννοια του χρόνου. Εκείνος υπέρκειται του χρόνου και ως δημιουργός του παραμένει υπέρχρονος, αιώνιος, αμετάβλητος και αδιάδοχος. Η ύπαρξις του χρόνου συνδέεται με την γέννηση, πρόοδο και τον τελικό σκοπό των όντων.
Ο ένας κατά την ουσίαν Τριαδικός Θεός, δηλαδή ο εξ ου τα πάντα Θεός Πατήρ, ο δι’ ου τα πάντα Θεός Λόγος και ο εν ω τα πάντα Άγιον Πνεύμα, εποίησε τα πάντα καλά λίαν και έθεσε ως κορωνίδα του δημιουργικού Του έργου τον κατ’ εικόνα Αυτού πλαστουργηθέντα και προς την ομοίωσιν Αυτού κληθέντα άνθρωπο.
Η εν χρόνω φιλάνθρωπος και σωτηριώδης φανέρωσις του Θεού στο θεανθρώπινο πρόσωπο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, ο οποίος ‘’χθες και σήμερον ο αυτός και εις τους αιώνας’’ (Εβρ. 13, 8), εξαγιάζει τον χρόνο και τον τοποθετεί στην σωστή του προοπτική.
Με την εν χρόνω γέννηση του Υιού και Λόγου του Θεού δίδεται μία νέα σωτηριολογική και φιλάνθρωπη προοπτική και δυναμική στον χρόνο. ‘’Ο άναρχος άρχεται και ο Λόγος σαρκούται’’! Με αυτόν μάλιστα τον πάνσοφο και φιλάνθρωπο τρόπο ο χρόνος μεταβάλλεται σε ‘’καιρόν ευπρόσδεκτον σε ημέρα σωτηρίας’’ (Β’ Κορ. 6, 2).
Ο άνθρωπος μέσα από την πίστη στον Κύριό μας Ιησού Χριστό, ‘’ος εστιν εικών του Θεού του αοράτου’’ (Κολ. 1,15) και την μετοχή του στο μυστήριο της Εκκλησίας, που ως η καινή κτίσις φανερώνει και υπηρετεί εν κόσμω και χρόνω το μυστήριο του Χριστού, μπορεί χαρισματικώς να γίνεται ένθεος, να υπερβαίνει την φθορά και τον φόβο θανάτου, να επιτυγχάνει του τέλους του, να φθάνει στην καθ’ ομοίωση Θεού μακαρία και ατελεύτητη ζωή, στους ‘’καινούς ουρανούς και γην καινήν…εν οις δικαιοσύνη κατοικεί’’ (Β’ Πετρ. 3, 13).
Ο άνθρωπος καλείται να αγωνισθεί εν Χριστώ και μετά πάντων των αγίων, μέσα στον αγιασμένο χωροχρόνο της Εκκλησίας του Χριστού για την πνευματική και οντολογική του ανακαίνιση και σωτηρία. Έτσι ο χρόνος εξαγιάζεται και αποκτά ουσιαστικό νόημα, ομορφιά και αξία.
Ο χρόνος της παρούσης ζωής χαρίζεται και πιστώνεται, από την θεία αγάπη στον καθένα μας ώστε να τον αξιοποιήσουμε προς χάριν της σωτηρίας. Με αυτό τον τρόπο το παροδικό και το εφήμερο, υπηρετούν το ουράνιο και το αιώνιο.
Μέσα στην αγία Εκκλησία μας, όπου τα πάντα φωτίζονται, αγιάζονται, μεταμορφώνονται και καινοποιούνται από το ανέσπερο φως του Χριστού, διδασκόμεθα να ζούμε αγωνιζόμενοι πνευματικώς για ‘’το νυν’’, ως αληθή πρόγευση και στάδιο προετοιμασίας του ατελεύτητου «αεί» της υπέρχρονης Βασιλείας του Θεού».