Στην Ι. Μονή Ταξιάρχου Μιχαήλ του Πανορμίτου, την Κυριακή 9 Ιουλίου 2023 Κυριακή Ε΄ Ματθαίου, χοροστάτησε του Όρθρου και τέλεσε την Θεία Λειτουργία ο Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου, Καστελλίου και Βιάννου κ. Ανδρέας, τη κανονική αδεία και προτροπή του Μητροπολίτη Σύμης Τήλου Χάλκης και Καστελόριζου κ. Χρυσοστόμου, ο οποίος αυτές τις ημέρες φιλοξενείται στην Ι. Μονή.
Συλλειτούργησαν ο Καθηγούμενος Αρχιμανδρίτης του Οικουμενικού Θρόνου Αντώνιος Πατρός, ο Αρχιμανδρίτης Ανδρέας Δημητρίου, ο οποίος εχειροτονήθη εκ του Μητροπολίτου κ. Ανδρέα και ο Ιεροδιάκονος Παύλος Τερεζάκης, αδελφός της Ι. Μονής, ενώ την ι. υμνωδία απέδωσε γλυκυφθόγγως ο Πρωτοψάλτης της Ι. Μονής κ. Σταύρος Πήλιουρας μετά του κ. Γ. Πετροπούλου.
Προ της Απολύσεως, ο Μητροπολίτης κ. Ανδρέας, ομίλησε λίαν διδακτικώς περί της Ευαγγελικής περικοπής, αναφερόμενος εις την θαυματουργική θεραπεία των δαιμονιζομένων τω Γεργεσηνών. Η περικοπή αυτή περιέχει δύο παράδοξα και αλληλοσυγκρουόμενα γεγονότα. Από τη μία πλευρά, οι δαίμονες αναγνωρίζουν την θεότητα του Ιησού Χριστού και Τον παρακαλούν να τους λυπηθεί, ενώ από την άλλη, οι κάτοικοι της πόλεως αρνούνται να Τον δεχτούν. Τα δαιμόνια δεν μπορούν να μην αναγνωρίσουν ότι μπροστά τους βρίσκεται ο Υιός και Λόγος του Θεού, γι’ αυτό και τρέμουν την δίκαια κρίση Του. Τον παρακαλούν να μην τα στείλει από τώρα στο αιώνιο σκοτάδι, αλλά να τους επιτρέψει να μπούν στην αγέλη των χοίρων. Έτσι ο Χριστός το επιτρέπει, θέλοντας να δείξει σε όλους ότι εκεί που ενεργούν τα δαιμόνια, τα αποτελέσματα είναι καταστροφικά και πολλές φορές θανάσιμα, τόσο για την ψυχή όσο και για το σώμα.
Από την άλλη μεριά, παρά την τόσο συγκλονιστική αποκάλυψη της θεότητας του Ιησού, παρά το θαύμα της θεραπείας των δύο δαιμονισμένων, ο λαός της πόλης αντί να δεχτεί τον Χριστό, του ζητούν να φύγει από τα όρια της πόλης τους. Η στάση τους αυτή δεν μπορεί να ερμηνευτεί, παρά ως γεγονός πνευματικής τύφλωσης και αναλγησίας. Παρόλο που έχουν μπροστά τους το θαύμα, αδυνατούν να πιστέψουν στον Χριστό. Φαίνεται πως πιο πολύ τους ενόχλησε η απώλεια των χοίρων, των οποίων η εκτροφή απαγορευόταν από το Μωσαικό νόμο, αντί να τους συνετίσει και να τους οδηγήσει σε μετάνοια. Με τον τρόπο που συμπεριφέρονται αποδεικνύουν ότι μπορεί να μην διακατέχονται από δαιμόνια, αλλά είναι συντεταγμένοι με τα έργα του σκότους, είναι συμβιβασμένοι με την αμαρτία και την ανομία, και δεν επιθυμούν την πνευματική τους θεραπεία, ούτε να αλλάξουν τρόπο ζωής. Διότι, αν δέχονταν τον Χριστό στην πόλη τους, αν Τον δέχονταν στην καρδιά τους, έπρεπε να μετανοήσουν και να ακολουθήσουν την διδασκαλία του Ευαγγελίου.
Ο Μητροπολίτης κ. Ανδρέας, χοροστάτησε και εχθές το εσπέρας του Μεγάλου Εσπερινού εις το Καθολικό του Αρχαγγέλου, συμπαραστατούμενος από τους ως άνω κληρικούς. Εν τω τέλει ο Μητροπολίτης κ. Ανδρέας, με λόγο μειλίχιο, σεμνοπρεπή μα και ουσιαστικό, ευχαρίστησε τον Μητροπολίτη κ. Χρυσόστομο για την φιλάδελφη αγάπη του, ως και τον Καθηγούμενο π. Αντώνιο για την Αβραμιαία φιλοξενία που του προσέφερε και την ευλογία της εδώ παραμονής του, ενώ ο π. Αντώνιος τον καλοσώρισε εγκαρδίως και εν αγάπη, αναφερόμενος στην λαμπρά εκκλησιαστική διακονία του, αλλά και την καταξιωμένη Ακαδημαική του πορεία, ως Καθηγητού της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Προ της απολύσεως της Θ. Λειτουργίας, ο Μητροπολίτης κ. Ανδρέας, τέλεσε νεκρώσιμο τρισάγιο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του μακαριστού Μοναχού Προδρόμου Ιβηρίτου, εκδημήσαντος πρότριτα προς Κύριον, ευχόμενος όπως ο Παμμέγιστος Ταξιάρχης Μιχαήλ ο Πανορμίτης, οδηγήσει την μακαρία ψυχή του εις τον Θρόνον του εν Τριάδι Θεού, διά να λάβη τον μισθό των κόπων του. Μετά την απόλυση ο Καθηγούμενος, οι Κληρικοί και οι Έφοροι της Ι. Μονής, συνόδευσαν τον Λειτουργό στο “Υδραικό”, όπου μαζί με τους εκκλησιασθέντες Στρατιωτικούς Διοικητάς, τον Διοικητή της Δ.Α.Ν. Σύμης Συνταγματάρχη κ. Παναγιώτη Βρανά και τον Δκτη του 549 ΤΕ κ. Γεώργιο Καμπίλαυκο,εδέχθη το Μοναστηριακό κέρασμα, ενώ στους πολυπληθείς εκκλησιαζομένους, το κύριο μέρος των οποίων αποτελείτο τα Μέλη του εν Ελευσίνα Συμαικού Συλλόγου «Μιχαήλ ο Αρχάγελος», προσφέρθηκαν καφές και αντίστοιχα κεράσματα στο πλατύ, προκειμένου το κλίμα της πνευματικής χαράς και ευφροσύνης, να επισφραγισθεί και με την ευλογημένη ευκαιρία της διαπροσωπικής επικοινωνίας και επαφής των ανθρώπων.