Ο Μητροπολίτης Άρτης εξέδωσε εγκύκλιο για το Πάσχα, εστιάζοντας στη σημασία της ανάστασης. Επισημαίνει ότι ακόμα και σήμερα υπάρχουν ανθρώποι που αμφιβάλλουν για το θαύμα της αναστάσεως, αρνούμενοι την ιδέα της αιωνιότητας και της μελλοντικής ζωής. Καταδεικνύει τη σημασία της αναστάσεως ως βάση για την πίστη στην αιώνια ζωή.
Οι αμφιβολίες περί της αναστάσεως αντικρούονται από το γεγονός της Ανάστασης του Χριστού. Ο Απόστολος Παύλος διακηρύσσει τη σημασία της αναστάσεως, υπογραμμίζοντας την αναπόφευκτη συνέπεια για την πίστη.
Η πίστη στην ανάσταση στηρίζεται στο γεγονός του Κενού Τάφου και οδηγεί στην πίστη στην αιώνια ζωή. Το Πάσχα αναβιώνει την ελπίδα και προσφέρει την προοπτική της αθανασίας.
Ο Μητροπολίτης καλεί τους πιστούς να ζήσουν ως άνθρωποι της αιωνιότητας, εμπνευσμένοι από τη χαρά της ανάστασης και συμμορφούμενοι με τις θείες εντολές του Θεού. Η ζωή τους πρέπει να αντανακλά την αξία της αιωνιότητας και να υπηρετεί τη θεία βούληση.
Στο τέλος, εκφράζει τις ευχές του για αιώνια ζωή και ευτυχία σε όλους, ενισχύοντας την ελπίδα στην ανάσταση και την αθανασία.
Διαβάστε την Εγκύκλιο παρακάτω:
Αδελφοί μου, «Χριστός Ανέστη». Όμως, ύστερα από τόσους αιώνες, υπάρχουν άνθρωποι που αμφιβάλλουν για το μέγιστο των θαυμάτων, διότι αμφισβητούν την αιωνιότητα και την μέλλουσα ζωή.
Κάποιοι πιστεύουν στον θάνατο. Πιστεύουν πως όλη η υπόθεση του ανθρώπου τελειώνει με την τελευταία του πνοή. Για πολλούς κλονισμένους στην Πίστη συγχρόνους μας, η Πέτρα δεν κυλίσθηκε από τον Τάφο. Γι’ αυτό, γι’ αυτούς δεν υπάρχει αιωνιότητα.
Αλλ’ όχι! Η πέτρα κυλίσθηκε. «Ανέστη Χριστός»! Ο Απόστολος Παύλος βροντοφωνεί μέσα στους αιώνες: «Ει Χριστός κηρύσσεται ότι εκ νεκρών εγήγερται, πως λέγουσί τινες εν υμίν ότι ανάστασις νεκρών ουκ έστι;»
Η πίστη στην ανάσταση των νεκρών, η πίστη στην αιωνιότητα στηρίζεται στον Κενό Τάφο. Και η πίστη πάλι στην Ανάσταση του Κυρίου έχει ως επακόλουθο την πίστη στην αιώνια ζωή.
«Ει ανάστασις νεκρών ουκ έστιν, ουδέ Χριστός εγήγερται· ει δε Χριστός ουκ εγήγερται, κενόν άρα το κήρυγμα ημών, κενή δε και η πίστις υμών»
Από την φουρτουνιασμένη θάλασσα της απελπισίας των καιρών μας, ανεβαίνει πάλι το φως του Αιωνίου, η Ανάσταση. «Πάσχα τερπνόν» ξαναποτίζει τα στήθη μας με την δροσιά της αθανασίας. Περνώντας μέσα από την «ιερά και πανέορτον, την σωτήριον νύκτα», βγαίνουμε στο άπλωμα της αιωνιότητας. Από τον θάνατο στην ατέλειωτη ζωή.
«Που σου, θάνατε, το κέντρον; Που σου, Άδη, το νίκος; Ανέστη Χριστός»!
Το Πάσχα «αφθαρσίας ενδύει ευπρέπειαν» τον άνθρωπο. Έρχεται και μας ξαναπροτείνει να πιστέψουμε στην αθανασία μας. Δεν υπάρχει πιο βαρυσήμαντη πρόταση, που να μπορεί να γίνει στον άνθρωπο της εποχής μας.
Μετά την Ανάσταση του Κυρίου δεν έχουμε το δικαίωμα να ζούμε αδιάφορα. «Ανέστη Χριστός και ζωή πολιτεύεται». Η ζωή μας πρέπει να γίνει ενεργητική, σύμφωνη με του Θεού τις θείες εντολές, εμπνευσμένη από την μεγάλη χαρά της αφθαρσίας.Άνθρωποι της Αναστάσεως δεν είναι όσοι πιστεύουν μόνο στην αθανασία, που μας χάρισε ο Κενός Τάφος, αλλά όσοι ζούν ως άνθρωποι της αφθαρσίας. Όσοι πορεύονται σε τούτη την ζωή, σαν να είναι και είναι προθάλαμος της αιωνιότητας. Ζούν και πολιτεύονται για την αιωνιότητα. «Υπό το πρίσμα της αιωνιότητας» περνούν κάθε τους πράξη, κάθε τους ενέργεια, μα και κάθε τους σκέψη.
Όλοι μας είμεθα πολίτες της γης και του ουρανού μέλλοντες δημότες. Όλοι μας, από την πρόσκαιρη ζωή περνάμε για να κερδίσουμε την αιωνιότητα. Εύχομαι σε όλους, ιδιαιτέρως στους νέους, στις οικογένειες, στους αποδήμους Αρτινούς, αυτήν την αιώνια ζωή, που μας χάρισε ο Κενός Τάφος, να απολαύσουμε.
Με αναστάσιμες ευχές
Ο Μητροπολίτης† ο Άρτης Καλλίνικος