Μαθητές εμπνεύστηκαν από το ’21 και δημιούργησαν διαδικτυακή εφαρμογή

© vema.com.au

Μία πρωτότυπη εφαρμογή με την ονομασία «Δωμάτιο Απόδρασης 1821» δημιούργησαν μαθητές δημοτικού στην Πυλαία Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του 13ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής, κερδίζοντας τις εντυπώσεις για την ιδέα τους αλλά και για την… «αισθητική» της εργασίας τους.

Στο συγκεκριμένο παιχνίδι γνώσεων έμπνευση των μικρών μαθητών αποτέλεσε η Επανάσταση του 1821, με τους ίδιους να θέτουν ως ζητούμενο την τοποθέτηση ιστορικών γεγονότων στη σωστή χρονολογική σειρά, με στόχο την ανακάλυψη του κωδικού που ξεκλειδώνει την πόρτα ενός δωματίου απόδρασης.

Η εφαρμογή περιλαμβάνει πέντε προκλήσεις, τις οποίες πρέπει κάποιος να κερδίσει για να ολοκληρωθεί με επιτυχία το εγχείρημα. Τα πρώτα τέσσερα εμπόδια είναι κάποιες πόρτες τις οποίες πρέπει οι μαθητές να περάσουν για να φθάσουν στο νησί του Κανάρη, σ’ έναν τόπο που πρέπει να βρουν τρόπο για να καλέσουν βοήθεια και να έρθει ένα καράβι να τους πάρει.

Βασικός στόχος σύμφωνα και με τους δασκάλους που βοήθησαν τους μαθητές να δημιουργήσουν την εφαρμογή, είναι αυτή να αποτελέσει ένα βοηθητικό εργαλείο και για άλλους μαθητές οι οποίοι θα κληθούν να αξιοποιήσουν τις ιστορικές τους γνώσεις.

Η εφαρμογή αυτή δημιουργήθηκε σ’ ένα γνώριμο για τα παιδιά προγραμματιστικό περιβάλλον, το «scratch» το οποίο μαθαίνουν οι μαθητές στην πέμπτη τάξη του δημοτικού.

Το συνέδριο πληροφορικής διοργανώνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, το ίδρυμα Νόησις-Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας, το σωματείο του ιδρύματος ΚΔΕΜΤ και από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Κλάδου Πληροφορικής.

Πηγή: vema.com.au