Με επιστολή του προς τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο και τους Συνοδικούς Αρχιερείς ο Ιερός Σύνδεσμος Κληρικών Ελλάδος (ΙΣΚΕ) κάνει γνωστό ότι έχουν γίνει αποδέκτες απείρων παραπόνων από τον ευσεβή λαό του Θεού, κληρικούς και λαϊκούς, εξαιτίας της μετάθεσης της ώρας έναρξης της παννυχίδας της Αναστάσεως του Κυρίου από την 11η εις την 8η νυκτερινή.
Επισημαίνει βέβαια ότι θα ήταν απρεπές και άδικο εάν δεν αναγνώριζαν τις επίμονες και επίπονες προσπάθειες τόσο του προέδρου της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, όσο και των λοιπών συνοδικών Ιεραρχών ώστε να αποτραπεί η μετάθεση της ώρας έναρξης, ότι σημειώνοντας ότι “τα ώτα των κυβερνώντων, οι οποίοι διατυμπανίζουν αυτές τις ημέρες την επιστροφή στην κανονικότητα, δεν άκουσαν τις παρακλήσεις σας”.
Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός, τονίζουν στην ίδια επιστολή ότι έχει προκληθεί μεγάλη αναστάτωση, διχασμός και σκανδαλισμός στο χριστεπώνυμο πλήρωμα, με αντεγκλήσεις και διαξιφισμούς, γνωρίζοντας ότι υπάρχουν ακόμη και σκέψεις από ορισμένες Μητροπόλεις ή και ενορίες να απειθήσουν στην ανωτέρω απόφαση και είτε να τηρήσουν την παράδοση, η οποία επιβάλλει η παννυχίδα να αρχίζει την 11η νυκτερινή, είτε να μεταθέσουν την έναρξη την 5η πρωινή ώρα.
Η ΙΣΚΕ βλέποντας την αναστάτωση που επικρατεί, καλείται να μεταφέρει το μήνυμα των πιστών προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος: ότι δεν θα πρέπει η επιβολή αυστηρών μέτρων στη λειτουργία του εκκλησιαστικού σώματος να αποτελεί επικοινωνιακό άλλοθι για την κυβέρνηση, η οποία επιδιώκει να προβάλλει μέσω των Μ.Μ.Ε. την αποτελεσματικότητά της στην τήρηση των υγειονομικών μέτρων, όταν ταυτόχρονα στις πλατείες διασκεδάζει μέγα πλήθος μέχρι πρωίας χωρίς ενόχληση από το κράτος.
Θεωρεί επίσης ότι θα πρέπει η Πολιτεία να σταματήσει να μας περιπαίζει προκλητικά λέγοντας ότι επιβάλλεται στις 2 Μαΐου, την ημέρα του Πάσχα, η απαγόρευση κυκλοφορίας να αρχίζει στις 22:00, ενώ την επόμενη ημέρα η απαγόρευση θα αρχίζει από τις 23:00, και σύμφωνα με δήλωση Υπουργού αν κάποιος αποχωρήσει από χώρο εστίασης στις 23:00 θα είναι σύννομος, με αποτέλεσμα de facto να παρατείνεται η κυκλοφορία μετά τις 23:00 (τι θα αλλάξει άραγε μέσα σε μία ημέρα;) και να σταματήσουν να μας θεωρούν πολίτες δευτέρας κατηγορίας.” Ως άλλοι Νέρωνες, μας κατηγορούν για τη διασπορά της πανδημίας! Δεν ξεχνάμε, μετά τον εορτασμό των Θεοφανίων, την παραπληροφόρηση του ελληνικού λαού από ορισμένα Μ.Μ.Ε. πανελλαδικής εμβέλειας, τα οποία πρόβαλλαν εικόνες από εορτασμό Θεοφανίων παρελθόντων ετών ως δήθεν εφετινές με σκοπό την κατασυκοφάντηση των πιστών”.
Η ΙΣΚΕ παρακαλεί την εκκλησία της Ελλάδος να τεθεί εκ νέου το συγκεκριμένο θέμα επί τάπητος στα κυβερνητικά στελέχη ώστε να υπάρξει άρση της απόφασης για μετάθεση της ώρας, διότι αυτή η μετάθεση «οὐδὲν ὠφελεῖ, ἀλλὰ μᾶλλον θόρυβος γίνεται»(Ματθ.27,24).
Βασικό επιχείρημα είναι ότι η τέλεση της Αναστάσεως την 12η νυκτερινή πιθανόν να αποτρέψει πανηγυρισμούς και εκδηλώσεις στις πλατείες των πόλεων. Είμαστε βέβαιοι όμως ότι αμέσως μετά το «Χριστός Ανέστη», εάν αυτό αναγγελθεί την 9η νυχτερινή, θα ξεκινήσουν πάρτι στις πλατείες, τα οποία θα συνεχιστούν ανεμπόδιστα έως πρωίας. Την ίδια ώρα που οι δύστυχοι ιερείς και ψάλτες θα κάνουν αγώνα ταχύτητας για να τηρήσουν το ωράριο φοβούμενοι μη καθυστερήσουν κανένα λεπτό. Το απευχόμεθα, αλλά η μέχρι τώρα εμπειρία μάς λέγει ότι αυτό θα συμβεί.
Ένα άλλο επιχείρημα είναι ότι τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται ύφεση της πανδημίας και τα επιδημιολογικά δεδομένα είναι σαφώς καλύτερα, κάτι το οποίο επιτρέπει αυτή την παραχώρηση λόγω της σπουδαιότητας της ημέρας. Άλλωστε, αυτό δεν μας λέγουν τόσο καιρό οι διάφοροι ειδικοί και δημοσιογράφοι ότι ο κόσμος κουράστηκε και πρέπει να γίνει χαλάρωση των μέτρων; Πράγματι, ο κόσμος κουράστηκε. Οι πιστοί δεν κουράστηκαν; Οι πιστοί δεν είναι κόσμος;
Ευχόμαστε όπως ο πανάγαθος Θεός να μας αξιώσει μετά των Μυροφόρων να προσέλθουμε στο κενό μνημείο και να προσκυνήσουμε την τριήμερον έγερσιν του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και μετά των Αποστόλων να αναφωνήσουμε το «ἑωράκαμεν τὸν Κύριον» (Ιωαν.20,25), τον Αναστημένο Κύριον της δόξης.