Το Σάββατο του Ακαθίστου Ύμνου 9 Απριλίου το πρωί ο Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στον Ιερό Ναό του Οσίου Σεραφείμ του Σάρωφ στο Χιονοδρομικό Κέντρο του Σελίου, με την ευκαιρία της ολοκληρώσεως της φετινής χιονοδρομικής χρονιάς.
Στη Θεία Λειτουργία παρευρέθηκαν ο Πρόεδρος και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Χιονοδρομικού Κέντρου, αρκετοί χιονοδρόμοι και ευλαβείς προσκυνητές.
Στο τέλος τελέστηκε μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των κεκοιμημένων μελών του Συλλόγου Ορειβατών και Χιονοδρόμων Βεροίας, ενώ ο Μητροπολίτης κ. Παντελεήμων δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει για την ευγενή φιλοξενία το Διοικητικό Συμβούλιο και τους εργαζομένους του χιονοδρομικού κέντρου και ευχήθηκε πατρικώς ο προστάτης των Χιονοδρόμων, Όσιος Σεραφείμ του Σάρωφ, να τους προστατεύει και να ευλογεί το έργο τους ώστε και την επόμενη χιονοδρομική χρονιά, το Σέλι, να τύχει της ίδιας επισκεψιμότητας και διάρκειας με τη φετινή.
Από την πλευρά του, το Διοικητικό Συμβούλιο του Χιονοδρομικού Κέντρου, ευχαρίστησε τον Μητροπολίτη κ. Παντελεήμονα για την τιμή και τη στήριξη του και παρέθεσε εόρτια τράπεζα.
Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ευλογημένη συ εν γυναιξίν και ευλογημένος ο καρπός της κοιλίας σου».
Σάββατο του Ακαθίστου σήμερα, και καθώς η Εκκλησία μας εψαλε χθες για τελευταία φορά τον υπέροχο και μοναδικό αυτόν ύμνο προς την Παναγία Μητέρα του Κυρίου και μητέρα των ανθρώπων, προβάλλει σήμερα για μια ακόμη φορά την ιερή μορφή της. Την προβάλλει για να μας δείξει το μεγαλείο της αρετής της, το ύψος της ταπεινώσεώς της, την ακηλίδωτη καθαρότητα της ψυχης και της ζωής της.
Την προβάλλει για να μας δείξει που πρέπει να στοχεύουμε και εμείς και που πρέπει να κατατείνει ο καθημερινός μας αγώνας. Την προβάλλει για να μας δωσει την ευκαιρία να συγκρίνουμε τον εαυτό μας με Εκείνη και να καταλάβουμε τη συντριπτική απόσταση που μας χωρίζει από την Παναγία μας, μια απόσταση όμως που γεφυρώνεται χάρη στην αγάπη της προς τον ανθρωπο, που καλύπτεται από τη μητρική της φροντίδα για το πλάσμα του Θεού, για κάθε αμαρτωλό, για όλους εκείνους για χάρη των οποίων ήλθε ο Χριστός στη γη και εκείνη του δάνεισε την ανθρώπινη σάρκα, για ολους εκείνους για χάρη των οποίων ανέβηκε ο Χριστός στον Σταυρό.
Δίπλα όμως στην Παρθένο Μαρία που ενσάρκωσε την αγνότητα και την αγιότητα στο μέγιστο βαθμό της για τα ανθρώπινα μέτρα, δίπλα στην Παρθένο Μαρία που από την πρώτη στιγμή της ζωής της αφιερώθηκε στον Θεό και αφοσιώθηκε στην τήρηση των εντολών του, η Εκκλησία μας τοποθέτησε και μία άλλη Μαρία, αυτην που τιμά αύριο, Ε΄ Κυριακή των Νηστειών, την οσία Μαρία την Αιγυπτία.
Η δική της αφετηρία είναι εντελως διαφορετική από αυτή της Παναγίας μας· οι δρόμοι τους αποκλίνοντες για πολλά χρονια της ζωής τους. Ενώ η μία αγωνιζόταν για να διατηρήσει την ψυχή και το σώμα της καθαρό, ώστε να αναδειχθεί ναός του Θεού και χρυσούν θυμιατήριο «εις οσμήν ευωδίας πνευματικής», η άλλη κυλιόταν στην αμαρτία και απολάμβανε τον βόρβορο της ασωτίας.
Και αν η χάρη του Θεού επισκέφθηκε την αειπάρθενη κόρη της Ναζαρέτ για να την καταστήσει μητέρα του Υιού του Θεού και να την αναδείξει ευλογημένη εν γυναιξι, δεν εγκατέλειψε και την ψυχή της άλλης Μαρίας, γιατί όπου πλεονάζει η αμαρτία υπερπερισσεύει η χαρη και γιατί ο Θεός δεν θέλει τον θάνατο αλλά τη σωτηρία του αμαρτωλού.
Και αυτή τη σωτηρία κατόρθωσε να επιτύχει και η οσία Μαρία η Αιγυπτία με τη μετάνοια και την άσκηση, με τη νηστεία και την προσευχή, με τα δάκρυα και τη συντριβη.
Και αν η Παναγία με την καθαρότητα της ζωής και της ψυχής της είλκυσε τη χάρη του Θεού και αξιώθηκε να γίνει μητέρα του, η οσία Μαρία η Αιγυπτία είλκυσε τη χάρη του Θεού με τη μετάνοιά της και αξιώθηκε να γίνει και εκείνη πνευματική μητέρα και οδηγός στη μετάνοια όλων εκείνων των ανθρώπων που παρέκκλιναν από τον δρόμο των εντολών του Κυρίου και πορεύθηκαν την οδό της ανομίας και της αμαρτίας.
Δεν είναι τυχαίο, ασφαλώς, ότι η Εκκλησία μας προβάλλει αυτές τις δύο τόσο διαφορετικές Μαρίες, τη μία δίπλα στην άλλη λίγο πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα, λίγο πριν από το Πάθος του Κυρίου. Τις προβάλλει για να μας ενθαρρύνει στον δικό μας αγώνα· τις προβάλλει για να μας δείξει ποιος είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουμε, έστω και αν με την μέχρι τώρα απροσεξία μας έχουμε λερώσει τον χιτώνα της ψυχής μας.
Πάντοτε υπάρχει δυνατότητα να τον καθαρίσουμε· πάντοτε υπάρχει δυνατότητα να αποκαταστήσουμε την εικόνα του Θεού μέσα μας, όπως συνέβη και με την οσία Μαρία την Αιγυπτία, ώστε να ψάλλει η Εκκλησία μας γι’ αυτήν «εν σοι, Μητερ, ακριβώς, διεσώθη το κατ’ εικόνα». Ο ίδιος, άλλωστε, ο Θεός μας διαβεβαιώνει διά του προφήτου Ησαίου γι᾽ αυτό. Τι μας λέγει; «εάν ώσιν αι αμαρτίαι υμών ως φοινικούν, ως χιόνα λευκανώ». Αν, λέει, οι αμαρτίες σας έχουν χρώμα σκούρο κόκκινο, θα τις κάνω λευκές σαν το χιόνι, θα τις καθαρίσω δηλαδή σε απόλυτο βαθμό, αρκεί βεβαίως εμείς να μετανοήσουμε και να ζητήσουμε συγχώρηση.
Η σημερινή θεία Λειτουργία, εδώ στο χιονοδρομικό κέντρο, ας μας υπενθυμίζει την προσφορά του Θεού προς όλους μας, αλλά και καθαρότητα της ψυχής της Παναγίας μας, η οποία ήταν «καθαρωτέρα λαμπηδόνων ηλιακών». Και ας μας παρακινεί να προσπαθούμε να την μιμηθούμε, για να έχουμε τη χάρη και την ευλογία της, αλλά και για να αξιωθούμε να ζήσουμε και όχι μόνο να εορτάσουμε το Πάθος και την Ανάσταση του Κυρίου μας.