• Ταυτότητα
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
Τρίτη, 30 Μαΐου, 2023
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Orthodox Times
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
    • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
      • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
      • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ
      • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
      • ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
      • ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ
    • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΜΟΣΧΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΣΕΡΒΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
        • ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΥΠΡΟΥ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΛΒΑΝΙΑΣ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ – ΑΡΘΡΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΠΟΔΗΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΓΕΥΣΕΙΣ
  • ΜΕΛΧΙΣΕΔΕΚ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
    • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
      • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
      • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ
      • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
      • ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
      • ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ
    • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΜΟΣΧΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΣΕΡΒΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
        • ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΥΠΡΟΥ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΛΒΑΝΙΑΣ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ – ΑΡΘΡΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΠΟΔΗΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΓΕΥΣΕΙΣ
  • ΜΕΛΧΙΣΕΔΕΚ
No Result
View All Result
Orthodox Times
No Result
View All Result

«Αισθάνομαι το Αγιον Ορος, και έχει γίνει, σχεδόν το δεύτερο ‘σπίτι’ μου»

Μαΐ 24, 2023 | 19:50
in ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
«Αισθάνομαι το Αγιον Ορος, και έχει γίνει, σχεδόν το δεύτερο ‘σπίτι’ μου»

Ο ζωγράφος κ. Μάρκος Καμπάνης μιλά, με αφορμή τη φιλοτέχνηση της τοιχογραφίας που βρίσκεται στην Ι. Μονή του Βατοπαιδίου, για τον Αθωνα που έχει αποτελέσει για τον ίδιο πηγή έμπνευσης, την τοπιογραφία του και πολυάριθμα χαρακτικά έργα του

«Δεν υπάρχουν ούτε ιερά υλικά ούτε ιερή τεχνοτροπία. Καθίστανται τέτοια μόνο από τον τρόπο χρήσης τουςκαι το αποτέλεσμα. Από μόνα τους δεν προσφέρουν καμιά εγγύηση «ιερού» αποτελέσματος»

Από τον ΣΩΤΗΡΗ ΛΕΤΣΙΟ

«Το Αγιο Ορος έχει γίνει σχεδόν, το δεύτερο σπίτι μου». Αυτό δηλώνει μιλώντας στην «Ορθόδοξη Αλήθεια» ο ζωγράφος κ. Μάρκος Καμπάνης, ενώ συγχρόνως προσθέτει ότι το Αγιο Ορος έχει αποτελέσει για τον ίδιο πηγή έμπνευσης για την τοπιογραφία του και για πολυάριθμα χαρακτικά έργα.

Ο Μάρκος Καμπάνης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1955. Σπούδασε ζωγραφική στο St. Martin’s School of Art, στο Λονδίνο. Εκτός από την ζωγραφική ασχολείται με την χαρακτική, την αγιογράφηση ναών, την εικονογράφηση βιβλίων και την επιμέλεια εκθέσεων και εκδόσεων. Εχει πραγματοποιήσει πολλές ομαδικές εκθέσεις και πάνω από 23 ατομικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Εκτός από τις γκαλερί έχει παρουσιάσει το έργο του ατομικά και σε μουσεία ή ιδρύματα όπως στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών, στο Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τραπέζης, στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, ενώ το 1984 έλαβε μέρος στην 15η Biennale Αλεξανδρείας.

Η αγάπη του για τη βυζαντινή τέχνη και το Άγιον Όρος τον οδήγησαν στον χώρο της εκκλησιαστικής ζωγραφικής. Έχει κάνει τοιχογραφίες στις μονές Βατοπαιδίου, Ιβήρων και Σίμωνος Πέτρας του Αγίου Όρους, στη Ιερά Μονή Αγίας Αικατερίνης Σινά και αλλού. Είναι επιμελητής της Αγιορειτικής Πινακοθήκης της Μονής Σίμωνος Πέτρας, η οποία ασχολείται με την σύγχρονη εικαστική παραγωγή που συνδέεται με τον Άθωνα και με την ιστορία της αγιορειτικής χαρακτικής. Εχει επιμεληθεί το βιβλίο «Σπ. Παπαλουκάς, Θητεία στον Άθω» και την έκθεση «Το Άγιον Όρος στην Ελληνική τέχνη», που έγινε στο Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τραπέζης. Οι πρόσφατες εργασίες του αφορούν δύο κυρίως θέματα: Τα ερείπια και την τοπιογραφία της Οδύσσειας.

Η αφορμή για τη συνέντευξη αυτή στάθηκε η φιλοτέχνηση από εσάς της τοιχογραφίας, που βρίσκεται στην Ιερά Μονή του Βατοπαιδίου. Πώς πήρατε την απόφαση για την δημιουργία αυτού του έργου; Μπορείτε να μας περιγράψετε τα βασικά σημεία αυτής της τοιχογραφίας;

Πρόκειται για μια ομάδα τοιχογραφιών που λειτουργούν ως σύνολο και κοσμούν την είσοδο της Μονής Βατοπαιδίου. Είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει ο εισερχόμενος στο μοναστήρι και έτσι οι συνθέσεις αυτές λειτουργούν σαν μια εικαστική ξενάγηση στη Μονή και την ιστορία της. Αυτό ήταν και η επιθυμία της Μονής όταν μου ανέθεσε το έργο. Στην κεντρική τοιχογραφία απεικονίζεται το συγκρότημα της μονής με τα εξαρτήματά της στον Άθω, σκήτες, κελιά, καθίσματα, καθώς και τα διάφορα βοηθητικά κτίρια γύρω από το μοναστήρι. Στις διπλανές παραστάσεις απεικονίζονται τα μετόχια στην Ελλάδα, στα Βαλκάνια και τα παλαιά μετόχια στη Ρουμανία, όπου εκεί κάποτε η Μονή είχε σημαντική παρουσία. Η γενική εικόνα ολοκληρώνεται με την αναπαράσταση της λιτανείας της εικόνας της Παναγίας, η οποία τελείται κάθε χρόνο στο μοναστήρι.

Για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου υπήρξαν κάποιες δυσκολίες που θα έπρεπε να τις υπερβείτε; Πόσος χρόνος απαιτήθηκε συνολικά;

Ο χρόνος είναι λίγο δύσκολο να υπολογιστεί μια και οι τοιχογραφίες έγιναν σταδιακά και συχνά μεσολαβούσαν ακόμα και κάποια χρόνια, ιδιαιτέρως στην περίοδο της πανδημίας. Άρχισαν το 2013 και η τελευταία παράσταση με τη λιτανεία της εικόνας της Παναγίας έγινε πέρυσι. Μια δυσκολία οφείλεται στο ότι ο συγκεκριμένος χώρος είναι ημιυπαίθριος -εκτεθειμένος στις καιρικές συνθήκες- μια και οι τοιχογραφίες έγιναν επί τόπου, με σκαλωσιά. Αλλη δυσκολία, για την οποία βέβαια απαιτήθηκε αρκετή δουλειά στον αρχικό σχεδιασμό, ήταν η προσπάθεια να έχουν μεν οι παραστάσεις έναν έντονο διακοσμητικό χαρακτήρα, αλλά ταυτόχρονα να είναι αναγνωρίσιμες οι διάφορες τοποθεσίες, έτσι ώστε το σύνολο να λειτουργεί και λίγο σαν «χάρτης». Τα στοιχεία αντλήθηκαν από αρχιτεκτονικά σχέδια, φωτογραφικές πηγές και επιτόπια παρατήρηση. Πιστεύω ότι το αποτέλεσμα εξυπηρετεί και την ανάγκη για διακόσμηση και την επιθυμία για παροχή χρήσιμων πληροφοριών για τους προσκυνητές. Τέλος, λόγω ακριβώς της θέσης των τοιχογραφιών στην είσοδο ο χώρος κατακλυζόταν συχνά από τους εισερχόμενους. Αυτό διέκοπτε μερικές φορές την απαραίτητη ησυχία για την ζωγραφική εργασία, από την άλλη όμως έδινε την ευκαιρία στους επισκέπτες να δουν έναν ζωγράφο εν ώρα εργασίας, κάτι που δεν είναι και τόσο συνηθισμένο.

Επίσης φιλοτεχνήσατε και κάποια έργα στο κτίριο της πολιτικής διοίκησης του Αγίου Ορους. Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποια στοιχεία και γι’ αυτό το έργο;

Η πολιτική διοίκηση του Αγίου Όρους στεγάζεται εδώ και λίγα χρόνια σε νέο κτίριο στις Καρυές. Για τον χώρο αυτό μου ζητήθηκαν έργα που να σηματοδοτούν ακριβώς τον χαρακτήρα αυτό. Τα έργα είναι φορητά, ζωγραφισμένα με ακρυλικό σε ξύλο και φιλοτεχνήθηκαν με την ευγενική χορηγία του κ. Αθανάσιου Μαρτίνου. Στο κεντρικό έργο απεικονίζεται όλη η χερσόνησος του Αγίου Όρους, με μια πανοραμική ματιά, με τα μοναστήρια και τις σκήτες. Σε άλλο χαρτογραφείται εικαστικά η πρωτεύουσα της μοναστικής πολιτείας, οι Καρυές, σε μια σύνθεση που αναπαρίστανται όλα τα λεγόμενα κονάκια των μοναστηριών, τα οικήματα δηλαδή των μοναστικών αντιπροσώπων, συμβολίζοντας έτσι τις διοικητικές αρμοδιότητες που ασκούνται εκεί. Υπάρχει και μία τρίτη παράσταση που έγινε ως φόρος τιμής στο γεγονός της απελευθέρωσης του Όρους από την οθωμανική αυτοκρατορία το 1912.

Ποιο είναι αυτό το ιδιαίτερο στοιχείο στο περιβάλλον της μοναστικής πολιτείας του Άθω, το οποίο σας εμπνέει αλλά και συγχρόνως σας προσφέρει την αίσθηση του οικείου;

Πολλά πράγματα: Το τοπίο, η ζώσα παράδοση, η ησυχία, η προσωπική σχέση με κάποιους από τους μοναχούς. Το γεγονός ότι μπορεί κανείς να παρακολουθήσει ακολουθίες με ένα ιδιαίτερο τελετουργικό, χαμένο εν πολλοίς από τους συνήθεις ενοριακούς ναούς. Σημαντικό ιδιαίτερα για μένα είναι όλο το πολιτιστικό απόθεμα που είναι εκεί συγκεντρωμένο και μπορούσα να το χορτάσω, ας το πούμε έτσι, με τις πολυάριθμες επισκέψεις που έχω πραγματοποιήσει. Το Ορος, εκτός των επιτόπου έργων που έγιναν κατόπιν ανάθεσης, έχει αποτελέσει για μένα πηγή έμπνευσης για την τοπιογραφία μου και για πολυάριθμα χαρακτικά έργα. Το σύνολο αυτής της δουλειάς είχε παρουσιαστεί σε έκθεση το 2009 και το 2010 στην Αγιορείτικη Εστία της Θεσσαλονίκης και στο Βυζαντινό Μουσείο στην Αθήνα. Μου έδωσε επίσης την χαρά να ασχοληθώ ιδιαίτερα με την ιστορία της Αγιορείτικης χαρακτικής, μελετώντας, εκθέτοντας αλλά και τυπώνοντας από τις αυθεντικές μήτρες στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της Αγιορείτικης Πινακοθήκης της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρα. Με κάποια έννοια το αισθάνομαι και έχει γίνει σχεδόν το δεύτερο «σπίτι» μου.

«Πολύ μεγάλο κομμάτι της μοντέρνας τέχνης έχει πάρα πολλά στοιχεία κοινά με το Βυζάντιο»

Υπάρχουν κάποια πρόσωπα-δάσκαλοι στο χώρο της ζωγραφικής, τα οποία διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο για τη διαμόρφωση του προσωπικού σας ύφους στην τέχνη της αγιογραφίας;

Δεν μαθήτευσα με την κλασική έννοια δίπλα σε κάποιο αγιογράφο, εκτός από μια σημαντική περίοδο που ήμουνα κάτι σαν βοηθός-μαθητής του Σέργιου Σεργιάδη. Βασίστηκα πολύ στις καθαρά ζωγραφικές σπουδές μου και στην προσωπική έρευνα από βιβλία και μνημεία. Με αυτή την έννοια σημαντική επίδραση είχε ο μεγάλος μας ζωγράφος Σπύρος Παπαλουκάς με τον οποίο έχω διεξοδικά ασχοληθεί.

Κατά πόσο μπορεί να καταστεί εφικτή η αλληλεπίδραση ανάμεσα στην παράδοση του βυζαντινού πολιτισμού με τη σύγχρονη τέχνη;

Αυτό είναι κάτι δεδομένο, όχι μόνο με την απαραίτητη όσμωση που νομίζω ότι πρέπει να υπάρχει αλλά και από το γεγονός, ότι πολύ μεγάλο κομμάτι της μοντέρνας τέχνης έχει πάρα πολλά στοιχεία κοινά με το Βυζάντιο. Όπως έχει τονίσει ο Σπύρος Παπαλουκάς, εκεί (στο Βυζάντιο δηλαδή) βρήκε τις λύσεις σε αισθητικά προβλήματα που απασχόλησαν τη σύγχρονη τέχνη. Αυτό είναι κάτι που έχουν τονίσει πολλοί από τους σημαντικούς καλλιτέχνες του μοντέρνου κινήματος στη Δυτική Ευρώπη. Από την άλλη πλευρά όταν ένας σύγχρονος αγιογράφος προσπαθεί να εντάξει στοιχεία της δυτικής σύγχρονης αισθητικής στο έργο του, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή να μην γίνεται αυτό με τη μορφή ενός εξωτερικού δανείου. Το ζητούμενο είναι να αφομοιώσουμε και τις δύο παραδόσεις, εάν θέλουμε να δημιουργήσουμε σύγχρονη εκκλησιαστική εικαστική γλώσσα. Με αυτή την έννοια θεωρώ ότι μεγάλο ρόλο για τη δική μου πορεία, έπαιξε το γεγονός ότι καταπιάστηκα με τη βυζαντινή αισθητική και την εκκλησιαστική ζωγραφική προερχόμενος από θητεία σπουδών στην Δυτική Ευρώπη, συγκεκριμένα στο Λονδίνο.

ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑΪΤΙΣΣΑ, ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΙΒΗΡΩΝ, ΣΤΗΝ ΑΓ. ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΟΥ ΣΙΝΑ, ΣΤΗ ΣΙΜΩΝΟΠΕΤΡΑ κ.α.

Τα χρώματα διαδραματίζουν κάποιο ειδικό ρόλο ως προς την απόδοση των θεμάτων στις αγιογραφίες σας;

Γενικά χρησιμοποιώ πολύ αυτό που ονομάζουμε γήινες αποχρώσεις και από τεχνική άποψη έχω χρησιμοποιήσει διάφορα υλικά: Από παραδοσιακή νωπογραφία ή καζεΐνη και αυγό έως τα πιο σύγχρονα, όπως την υδρύαλο ή τα ακρυλικά. Δεν υπάρχουν ούτε ιερά υλικά ούτε ιερή τεχνοτροπία. Καθίστανται τέτοια μόνο από τον τρόπο χρήσης τους και το αποτέλεσμα. Από μόνα τους δεν προσφέρουν καμιά εγγύηση «ιερού» αποτελέσματος.

Εκτός από το Άγιον Όρος έχετε ζωγραφίσει παρόμοιες τοιχογραφίες και σε άλλα μοναστήρια ή ιερούς ναούς τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό;

Ναι, έχω αγιογραφήσει ανάμεσα σε άλλα, το καθολικό της Ιεράς Μονής Παναγίας Πορταΐτισσας, μετοχίου της Μονής Ιβήρων στον Εβρο, παραστάσεις με τον Βίο του Μωυσή στην Ι. Μονή Αγίας Αικατερίνης στο Σινά, διακοσμητικές παραστάσεις στις οροφές της Ι. Μονής Σίμωνος Πέτρας που σχετίζονται κατά κάποιον τρόπο με τη δουλεία μου στο Βατοπαίδι, καθώς και κάποια ιδιωτικά παρεκκλήσια. Να προσθέσω εδώ και τις εικονογραφήσεις σε βιβλία, κυρίως την εικονογράφηση του Νέου Συναξαριστή του ιερομόναχου Μακάριου πού έκανα με τον αείμνηστο συνάδελφο Πέρη Ιερεμιάδη, την εικονογράφηση του βιβλίου για τον Βίο του Αγίου Σίμωνος του Αθωνίτη, το βιβλίο Ευχή Μυστική του Αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου και κάποια άλλα μικρότερα.

Προετοιμάζετε την συμμετοχή σας σε κάποιες μελλοντικές εκθέσεις; Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Τα σχέδια ή μάλλον η επιθυμία είναι να συνεχίσω να ζωγραφίζω όσο μπορώ. Προσπαθώ να ακολουθώ στην πράξη το ρητό, το αποδιδόμενο στον αρχαίο ζωγράφο Απελλή: «Ούτε μέρα χωρίς γραμμή». Προετοιμάζεται μια έκθεση στην Εθνική Βιβλιοθήκη στο ΚΠΙΣΝ για τέλος του 2023 με αναδρομικό χαρακτήρα και μια έκθεση το 2024 στο Μουσείο Μπενάκη με θέμα την Οδύσσεια του Ομήρου.

*Αναδημοσίευση από την εφημερίδα “Ορθόδοξη Αλήθεια”

Tags: άγιο όρος

* Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του μόνο με αναφορά ως πηγή το orthodoxtimes.gr, με ενεργό σύνδεσμο προς την εν λόγω δημοσίευση

Ακολουθήστε το OrthodoxTimes.gr στο Google News και μάθετε όλα τα νέα για την Ορθοδοξία στην Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι τελευταίες εξελίξεις στον Ορθόδοξο κόσμο, την κοινωνία και τον άνθρωπο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο OrthodoxTimes.gr


Διαβάστε Επίσης

Ο Πρωτεπιστάτης του Αγίου Όρους και η ενημέρωση κατά πώς τον εξυπηρετεί
ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ

Ευλογημένη η “ΝΙΚΗ” από το Βατοπέδι και την Καρακάλλου

23 Μαΐου, 2023
Ανεξέλεγκτη η κατάσταση με τον κορονοϊό στο Άγιο Όρος
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σπάνιο υλικό του Αγίου όρους παρέμενε κλειστό 95 χρόνια σε βαρέλι στο Πανεπιστήμιο Πρίνστον

22 Μαΐου, 2023
Με συγκίνηση η Αθήνα αποχαιρέτισε το “Άξιον Εστί”
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Με συγκίνηση η Αθήνα αποχαιρέτισε το “Άξιον Εστί”

17 Μαΐου, 2023
Συρροή πιστών στη Μητρόπολη Αθηνών για την εικόνα της Παναγίας «Άξιoν Εστί»
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

500.000 Έλληνες τίμησαν το “Άξιον Εστί”

16 Μαΐου, 2023
Εκοιμήθη ο προηγούμενος της Μονής Κουτλουμουσίου Αρχιμανδρίτης Χριστόδουλος
ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ

Εκοιμήθη ο προηγούμενος της Μονής Κουτλουμουσίου Αρχιμανδρίτης Χριστόδουλος

10 Μαΐου, 2023
Αλ. Τσίπρας: Το Άγιον Όρος αποτελεί πολύ σημαντικό κομμάτι της ελληνικής και οικουμενικής πολιτιστικής κληρονομιάς
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αλ. Τσίπρας: Το Άγιον Όρος αποτελεί πολύ σημαντικό κομμάτι της ελληνικής και οικουμενικής πολιτιστικής κληρονομιάς

8 Μαΐου, 2023
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Next Post
Ο εσπερινός της Αναλήψεως στην Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας

Ο εσπερινός της Αναλήψεως στην Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας

Ροή Ειδήσεων

Συγκίνηση στα θυρανοίξια του παρεκκλησίου στο γήπεδο της ΑΕΚ (ΦΩΤΟ)

Συγκίνηση στα θυρανοίξια του παρεκκλησίου στο γήπεδο της ΑΕΚ (ΦΩΤΟ)

by e.efthimiou
Μαΐ 29, 2023 | 23:09
0

Με ιδιαίτερη συγκίνηση και λαμπρότητα τελέστηκαν τα θυρανοίξια του Ιερού Παρεκκλησίου Αγίας Σοφίας – Οσίου Λουκά του εν Στειρίω,...

Παράκληση υπέρ ενισχύσεως των διαγωνιζομένων μαθητών στην Καλαμάτα

Παράκληση υπέρ ενισχύσεως των διαγωνιζομένων μαθητών στην Καλαμάτα

by e.efthimiou
Μαΐ 29, 2023 | 22:34
0

Με την παρουσία και συμμετοχή εκατοντάδων μαθητών και γονέων, τελέσθηκε το απόγευμα της Δευτέρας 29 Μαΐου, η Παράκληση στην...

Το μοναστήρι όπου έγινε μοναχός ο Παπαφλέσσας

Το μοναστήρι όπου έγινε μοναχός ο Παπαφλέσσας

by NewsRoom
Μαΐ 29, 2023 | 19:30
0

Πλήρως αποκατεστημένη άνοιξε και πάλι τις πύλες της η ιστορική Μονή Βελανιδιάς στην Καλαμάτα, όπου βρέθηκε η εικόνα της...

Το γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου στην Ανάβυσσο Αττικής

Το γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου στην Ανάβυσσο Αττικής

by NewsRoom
Μαΐ 29, 2023 | 18:56
0

Ο Άγιος Νικόλαος Αναβύσσου αποτελεί μία από τις όμορφες παραθαλάσσιες περιοχές της Αττικής και βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από...

Εκδηλώσεις Μνήμης στο Διδυμότειχο για τα 570 χρόνια από την Άλωση

Εκδηλώσεις Μνήμης στο Διδυμότειχο για τα 570 χρόνια από την Άλωση

by NewsRoom
Μαΐ 29, 2023 | 18:24
0

570 χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την αποφράδα ημέρα της 29ης Μαΐου 1453 και η βυζαντινή Καστροπολιτεία του Διδυμοτείχου συμμετέχει...

Η Αγία Οσιομάρτυς Θεοδοσία

Η Αγία Οσιομάρτυς Θεοδοσία

by NewsRoom
Μαΐ 29, 2023 | 18:22
0

Σήμερα η Αγία μας Εκκλησία τιμά τη μνήμη της Αγίας Οσιομάρτυρος Θεοδοσίας, η οποία γεννήθηκε από Χριστιανούς και πλούσιους...

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας



Σύνδεσμοι

  • Ορθοδοξία
  • Πολιτική
  • Επικαιρότητα
  • Πνευματικότητα
  • Πολιτισμός
  • Απόψεις - Άρθρα
  • Μελχισεδέκ

Ακολουθήστε μας

Ταυτότητα

Διαφήμιση

Επικοινωνία

© 2023 OrthodoxTimes.gr
digital world media

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
    • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
      • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
      • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ
      • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
      • ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
      • ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ
    • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΜΟΣΧΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΣΕΡΒΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ – ΑΡΘΡΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΠΟΔΗΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΓΕΥΣΕΙΣ
  • ΜΕΛΧΙΣΕΔΕΚ
  • ENGLISH VERSION


© 2022 OrthodoxTimes.gr - All rights reserved.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.AcceptReject Read More
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT