Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου στην Αγία Τριάδα Αγρινίου

Τον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Αγρινίου επισκέφθηκε την Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2022 ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου και Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Ιερόθεος, όπου χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και προεξήρχε στην αρχιερατική Θεία Λειτουργία.

Με τον κ. Ιερόθεο συλλειτούργησαν ο αρχιμανδρίτης Νεκτάριος Τριάντης, προϊστάμενος του Ναού και Αρχιερατικός Επίτροπος Αγρινίου, ο αρχιμανδρίτης Μακάριος Αντωνόπουλος, οι πρωτοπρεσβύτεροι Γεώργιος Τριανταφυλλάκης και Κωνσταντίνος Σουλιώτης και οι διάκονοι π. Παϊσιος Παρασκευάς και π. Μιχαήλ Βραχάς.

Το ιερό αναλόγιο διακόνησαν θαυμάσια ο μουσικολογιώτατος κ. Απόστολος Παπαδόπουλος, πρωτοψάλτης του Ιερού Καθεδρικού Ναού Αθηνών, μαζί με τους ιεροψάλτες του Ιερού Ναού.

Ο Μητροπολίτης κ. Ιερόθεος στο κήρυγμά του ανέλυσε την πρώτη ερώτηση του νέου, όπως την περιέγραφε το σημερινό Ευαγγελικό ανάγνωσμα: «Διδάσκαλε αγαθέ, τι ποιήσω, ίνα έχω ζωήν αιώνιον;».

Είπε ότι ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, το σημαντικό είναι, ότι ο νέος αυτός πίστευε στην αιώνιο ζωή και ήθελε να μάθει τον τρόπο να την αποκτήσει. Αυτό σημαίνει ότι ο άνθρωπος από τη δημιουργία του είναι αιώνιος και θέλει να ζήσει στην αιωνιότητα.

Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος αναφωνεί: «Τι το καινόν τούτο περί εμέ μυστήριον; Μικρός ειμί και μέγας, ταπεινός και υψηλός, θνητός και αθάνατος, επίγειος και ουράνιος».

Κατά τη διδασκαλία του αγίου Μαξίμου του Ομολογητού ο άνθρωπος με τη δημιουργία του έχει το «είναι» και το «αεί είναι»∙ η διαφορά είναι στο «ευ» και το «φεύ», δηλαδή το «αεί ευ είναι» και το «αεί φεύ είναι». Έτσι, ο καθένας από τη δημιουργία του είναι κατά χάριν αιώνιος, αλλά διαφέρει ο τρόπος με τον οποίο θα ζήσει αιώνια. Αυτή είναι η πίστη της Εκκλησίας.

Συνέχισε, ότι δυστυχώς, σήμερα, οι άνθρωποι δεν πιστεύουν στην αιώνια ζωή. Άλλοι πιστεύουν ότι θα ζήσουν αιώνια επάνω στη γη, σαν να μην υπάρχει θάνατος και άλλοι πιστεύουν ότι με τον θάνατο πορεύονται στην ανυπαρξία, στο «μηδέν».

Είπε, ότι και στη χριστιανική μας κοινωνία επικρατεί η φιλοσοφία του Επικούρου. Σύμφωνα με αυτήν, η ψυχή του ανθρώπου είναι υλική, αποτελείται από άτομα. Όταν ο άνθρωπος πεθαίνει διαλύονται τα άτομα και η ψυχή χάνει την σύνθεση της.

Επίσης έλεγε ο Επίκουρος ότι οι Θεοί δεν ασχολούνται με τους ανθρώπους, επειδή θέλουν την αταραξία τους για αυτό ούτε τους επιβραβεύουν, ούτε τους τιμωρούν και για αυτό το παν είναι η ηδονή.

Οπότε «άφοβον ο Θεός» και «ανύποπτον ο θάνατος», δηλαδή δεν προκαλεί ανησυχία και επομένως «φάγωμεν, πίωμεν, αύριον γαρ αποθνήσκομεν».

Δυστυχώς, αυτή η επικούρεια φιλοσοφία κυριαρχεί σήμερα στην κοινωνία μας.

Κατέληξε ότι πρέπει να μας απασχολεί το ερώτημα της αιωνίου ζωής και η σύνδεση με τον Χριστό, γιατί έτσι και η παρούσα ζωή θα έχει νόημα.

Κατά την απόλυση της Θείας Λειτουργίας, και αφού τέλεσε το μνημόσυνο ευσεβούς ενορίτισσας, ο κ. Ιερόθεος ευχαρίστησε τον πρωτοψάλτη του Καθεδρικού Ναού των Αθηνών και αναφέρθηκε σε γεγονότα από τις ημέρες που υπηρετούσε στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και ιερουργούσε στον Καθεδρικό Ναό, με πρωτοψάλτη, τότε, τον αείμνηστο Σπυρίδωνα Περιστέρη.