Η εορτή του Προφήτη Ηλία στο Κάστρο της Ναυπάκτου (ΦΩΤΟ)

Η Ναύπακτος εόρτασε τον Προφήτη Ηλία στο Κάστρο της, μια εορτή που συμπίπτει με την ημέρα χειροτονίας του Μητροπολίτου της κ. Ιεροθέου σε Αρχιερέα.

Φέτος συμπληρώνονται 27 χρόνια από την ημέρα της χειροτονίας του σε Μητροπολίτη.

Την παραμονή της εορτής τελέστηκε Αρχιερατικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Μητροπολίτου κ. Ιεροθέου, με τη συμμετοχή των Εφημερίων της Ενορίας και κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως, ενώ έψαλαν οι Ιεροψάλτες της Ενορίας της Αγίας Παρασκευής, στην οποία ανήκει και το Εξωκκλήσι.

Ο κ. Ιερόθεος στο κήρυγμά του ανέλυσε τα κεντρικά σημεία των τριών αναγνω­σμάτων από το βιβλίο των Βασιλειών που διαβάστηκαν στον Εσπερινό.

Το πρώτο ανάγνωσμα έχει κέντρο το σπίτι της χήρας στα Σάρεφθα της Σιδωνίας. Η Σιδωνία ήταν φοινική πόλη ανάμεσα στο όρος του Λιβάνου και της Μεσογείου θαλάσσης, σε μικρή απόσταση από την Τύρο και την Βηρυττό. Σε περίοδο ανομβρίας και πείνας, ο Προφήτης Ηλίας φιλοξενήθηκε στο σπίτι αυτό και δεν έλειψε το σιτάρι και το λάδι, καθώς επίσης ανέστησε και τον υιό της.

Το δεύτερο ανάγνωσμα έχει ως κέντρο το Καρμήλιο όρος στο Βόρειο Ισραήλ, βορείως της Ναζαρέτ, όταν στήθηκαν δύο θυσιαστήρια, ένα για τον «θεό Βάαλ» και ένα για τον ζωντανό Θεό, τον Γιαχβέ. Το πυρ κατέβηκε στο θυ­σια­στήριο που έστησε ο Προφήτης Ηλίας και έτσι αποδείχθηκε ποιος είναι ο αληθινός Θεός.

Το τρίτο ανάγνωσμα έχει ως κέντρο τον Ιορδάνη ποταμό στα ανατο­λικά της Ιεριχούς και κάνει λόγο για τη διάβαση του Ιορδάνου ποταμού και την ανάληψη του Προφήτου Ηλία στον ουρανό με θαυματουργικό τρόπο.

Στην συνέχεια ο Μητροπολίτης κ. Ιερόθεος είπε ότι υπάρχει στενή σχέση μετα­ξυ των τριών αυτών γεγονότων, γιατί φαίνεται η πορεία του Χριστιανού. Με τη φιλοξε­νία και την αγάπη καθαρίζεται η καρδιά, ύστερα με το πυρ του Αγίου Πνεύματος στην καρδιά φωτίζεται ο νους και με την ανάληψη στους ουρανούς ο άνθρωπος βιώνει τη ζώσα εμπειρία του Θεού.

Κατέληξε λέγοντας ότι στην εποχή μας που παρατηρείται σε όλη την εκκλησιαστική ζωή και στα Μυστήρια να επικρατεί η εκκοσμίκευση πρέπει να αυξα­νόμαστε πνευματικά, να μεταμορφωνόμαστε, να βλέπουμε την εκκλησια­στική ζωή ως αναγέννηση, ως μεταμόρφωση, ως πορεία στην κατά Θεόν ζωή, από το κατ’ εικόνα στο καθ’ ομοίωση.

Στον Εσπερινό παρέστησαν ο πρώην Υπουργός και Βουλευτής κ. Σπήλιος Λιβανός, οι Βουλευτές Μάριος Σαλμάς και Δημήτρης Κωσταντόπουλος, ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλειος Γκίζας, και Αντιδήμαρχοι του Δήμου.

Την κυριώνυμο ημέρα τελέστηκε στο Παρεκκλήσιο Αρχιερατική Θεία Λει­τουργία από τον Μητροπολίτη κ. Ιερόθεο.

Ο κ. Ιερόθεος στο κήρυγμά του ανέλυσε τη φράση «Χαίροις επίγειε άγγελε και ουράνιε άνθρωπε Ηλία μεγαλώνυμε» (Δοξαστικό Εσπερινού), καθώς και τη φράση ο «ο ένσαρκος άγγελος, ο νούς ο πύρινος, ο επουράνιος άνθρω­πος» (Στιχηρά προσόμοια).

Ανέφερε ότι από φυσικής πλευράς υπάρχει διαφορά μεταξύ ουρα­νού και γης. Άλλο ο ουρανός και άλλο η γη, άλλο ο άνθρωπος και άλλο ο άγγελος. Όμως, ο Προφήτης Ηλίας ένωσε ουρανό και γη, άνθρωπο και άγγελο. Βέβαια αυτό έγινε κυριολεκτικά από τον Χριστό, αλλά φαίνεται σε όλους τους Αγίους εν Χριστώ.

Στην συνέχεια, ανέφερε ότι υπάρχουν άνθρωποι που αγαπούν τα γήινα, είναι οι τα «επίγεια φρονούντες» «ων ο Θεός η κοιλία», που ασχολούνται με την κατά κόσμον σοφία που είναι «επίγεια, ψυχική δαιμονιώδης». Και υπάρχουν άνθρωποι που έχουν το πολίτευμά τους στον ουρανό.

Έπειτα, ανέλυσε ένα εκπληκτικό χωρίο του Αποστόλου Παύλου, ότι ο πρώτος άνθρωπος, δηλαδή ο Αδάμ ήταν χοϊκός, ενώ ο δεύτερος άνθρωπος ο Κύριος είναι εξ ουρανού. Όπως, ο Αδάμ ήταν χοϊκός έτσι και όσοι είναι του Αδάμ είναι χοϊκοί. Και όπως ο Χριστός είναι επουράνιος, έτσι επουράνιοι είναι και όσοι είναι μαζί Του. Και όπως φορέσαμε την εικόνα του χοϊκού με τη σωματική γέννηση, έτσι να φορέσουμε και την εικόνα του επουρανίου.

Κατέληξε ότι η προβολή του Προφήτου Ηλία αποβλέπει στο να γίνου­με επουράνιοι άνθρωποι, να μη έχουμε τον νου μας στραμμένο στη γη, αλλά στον ουρανό, να είμαστε «ουρανοδρόμοι», που σημαίνει να έχουμε κέντρο της ζωής μας τον Χριστό και να κάνουμε το θέλημά Του, όπως διδάσκει η Εκκλησία.

Αυτό πρέπει κυρίως να το ζούμε εμείς οι Κληρικοί, και μάλιστα οι Επί­σκοποι, ώστε έτσι να διδάσκουμε τους ανθρώπους, σε μια εποχή που πολλά είναι επίγεια, και οι άνθρωποι προσκολλώνται στα γήινα και ξεχνούν τον Θεό.

Στο τέλος της θείας Λειτουργίας, ο Αρχιερατικός Επίτροπος Ναυπάκτου, π. Θωμάς Βαμβίνης ευχήθηκε εκ μέρους Κλήρου και λαού κατάλληλα στον Μητροπολίτη για την επέτειο εκλογής του (19 Ιουλίου) και χειροτονίας του (20 Ιουλίου) σε Επίσκοπο και Μητρο­πολίτη Ναυπάκτου, ενώ ο λαός, με το στόμα του ιεροψάλτου Χρήστου Πολιτόπουλου έψαλε το πολυχρόνιο του κ. Ιερόθεου.

Στο τέλος, ο Μητροπολίτης ευχαρίστησε τον Θεό για τη δωρεά αυτή, ευχαρίστησε τους γονείς του και τους πνευματικούς του πατέρες, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ο Μητροπολίτης Δρυινουπόλεως Σεβαστιανός και ο Άγιος Καλλλίνικος, Μητροπολίτης Εδέσσης, τους τρεις Αρχιεπισκόπους, Σεραφείμ, Χριστόδουλο και Ιερώνυμο με τους οποίους συνδέθηκε, τον μακαριστό Μητροπολίτη που προεξήρχε της Χειροτονίας του, κατ’ εντολή του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ, Μητροπο­λί­τη Ιωαννίνων Θεόκλητο, τους συνεργάτες του, μεταξύ των οποίων είναι ο Μητροπολίτης Καστορίας Καλλίνικος, τους μακαριστούς συνεργάτες του Αρχιμ. Αρσένιο Κομπούγια και π. Αθανάσιο Λαουρδέκη, τα πνευ­ματικά του παιδιά και τον ευσεβή λαό της Ναυπάκτου.

Μετά τη Θεία Λειτουργία οι προσκυνητές απήλαυσαν τη θέα από το θαυμά­σιο Κάστρο της Ναυπάκτου.