Τι κρύβει η κόντρα Προμπονά

Όσοι παρακολουθούν τη στήλη τακτικά, θα γνωρίζουν πως αναφέρομαι συχνά στην υπόθεση Προμπονά ως ένα από τα μεγάλα αγκάθια που χωρίζει την Αθήνα με το Φανάρι. Η άλλη μεγάλη πληγή είναι τα Σταυροπήγια μοναστήρια. Κι αυτή στον ίδιο παρονομαστή που λέγεται “Αδριανουπόλεως Αμφιλόχιος”, καταλήγει.

Η υπόθεση Προμπονά προφανώς και δεν είναι ό,τι φαίνεται. Δηλαδή μία αστική διαφορά ανάμεσα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και την Αρχιεπισκοπή Αθηνών για έναν ναό. Ούτε ο Δήμος Αθηναίων κόπτεται για το ποιος θα λειτουργεί το εκκλησάκι. Αυτά είναι τα επίσημα. Η ουσία είναι αλλού.

Πάντοτε τη “σούπα” τη φτιάχνουν ή τη χαλάνε τα πρόσωπα όχι οι θεσμοί. Και όσοι βρίσκονται γύρω από τα πρόσωπα. Ο Μητροπολίτης Αδριανουπόλεως Αμφιλόχιος έχει, λένε οι πηγές μου, “φουντώσει” τον Οικουμενικό Πατριάρχη να διεκδικήσει μέχρι τέλους τον ναό στο Κτήμα Προμπονά. Με κάθε νομικό μέσο.

Ταφόπλακα σε αυτά τα νομικά σχέδια έβαλε η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου των Αθηνών που παραχώρησε τον Ναό στην Αρχιεπισκοπή. Άλλωστε ο μακαριστός Προμπονάς επιθυμούσε να φτιάξει ένα όμορφο άλσος και έναν ναό που θα τον “λειτουργεί” ο επιχώριος Μητροπολίτης. Δηλαδή η Αρχιεπισκοπή.

Τα πρόσωπα (μέλη ΔΣ του κληροδοτήματος) και ο Μητροπολίτης Αδριανουπόλεως ξεκίνησαν την κόντρα, μου λένε, για να γίνει το όραμα του κ. Αμφιλοχίου πραγματικότητα. Να στήσει ένα Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού Θρόνου εντός των Αθηνών. Γιατί ένα από γραφείο εκπροσωπήσεων δεν χωράει ούτε τις φιλοδοξίες του, ούτε το…. μένος που έχει κατά του Αρχιεπισκόπου Αθηνών.

Αν ήταν άλλα τα πρόσωπα δεν υπήρχε αμφιβολία πως και Κέντρο του Οικουμενικού Θρόνου θα μπορούσε να γίνει στην Αθήνα και οι σχέσεις θα ήταν άριστες. Αλλά πάντοτε δίπλα στους ηγέτες παρεισφρύουν εκείνοι που επιβιώνουν με τις εντάσεις.

Από το Οικουμενικό Πατριαρχείο μαθαίνω πως ο Πατριάρχης πιθανότατα να ακυρώσει την επίσκεψή του στο Δήμο Αθηναίων και να αφήσει σε κάποια ομιλία του υπονοούμενα για τα κυριαρχικά δικαιώματα της Μητρός Εκκλησίας (Νέες Χώρες, Σταυροπήγια, Προμπονάς κ.ά.). Σε δουλειά να βρισκόμαστε!

“Ροτέισον” πρωτοσυγκέλλων με… κόουτς σταθερό!

Στην καλαθοσφαίριση, οι αγγλοτραφείς το λέμε και μπάσκετ, υπάρχει ως τακτική του προπονητή το ροτέισον. Ο κόουτς αλλάζει θέσεις τους παίκτες και περνούν όλοι από μία θέση (άμυνα- επίθεση) για να πάρει η ομάδα το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Στην Εκκλησία προσφάτως είδαμε και ροτέισον … πρωτοσυγκέλλων. Έφυγε ο πρωτοσύγκελλος από τη Μητρόπολη Φθιώτιδος και πήρε μεταγραφή στη Μητρόπολη Περιστερίου. Στην ίδια θέση. Συνήθως οι Πρωτοσύγκελλοι καταλήγουν είτε Μητροπολίτες είτε σπίτι τους. Να φύγεις από επαρχιακή Μητρόπολη και να πας σε αστική, δεν είναι σύνηθες.

Πάντως ο άρτι μετεγραφείς, πληροφορούμαι, εξαίρετος κληρικός και με ικανότητες, έχει ενθουσιαστεί με την καινούργια του θέση. Παρόλο που μετρούσε μόλις μήνες στη Λαμία. Ο νέος Μητροπολίτης Περιστερίου Γρηγόριος είναι από τη φύση του άνθρωπος που δε μπορεί να τα βγάλει πέρα με τα θηρία. Κι όταν λέμε θηρία εννοούμε κάποιους κληρικούς που μέχρι σήμερα ταλαιπωρούσαν όποιον έπιανε την ηλεκτρική καρέκλα του μητροπολίτη Περιστερίου.

Γι’ αυτό και τον ρόλο του “θηριοδαμαστή” θα αναλάβει ο νέος πρωτοσύγκελλος. Όσοι και να αλλάζουν, είτε Μητροπολίτες είτε πρωτοσύγκελλοι, στη Μητρόπολη Περιστερίου ο… κόουτς Αλέξανδρος, υπέρ πάντων και γενικώς κουμανταδόρος, παραμένει ο ίδιος. Τον είδαμε και στην ενθρόνιση του Περιστερίου πρώτο πρώτο να φωνάζει “άξιος”! Και τι κόουτς! Ευέλικτος και με μισθό σαν του Ζέλικο Ομπράντοβιτς.

“Μελχισεδέκ”