Ψήφισμα Κληρικών της Ι. Μ. Σταγών: Το νομοσχέδιο για γάμο ομοφυλοφίλων είναι αντιεκκλησιαστικό και αντεθνικό

Οι κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως Σταγών και Μετεώρων, με την έγκριση του Μητροπολίτη τους κ. Θεοκλήτου, εκφράζουν την αντίθεσή τους και την απογοήτευσή τους για την ανακοίνωση του Έλληνα Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη σχετικά με τη θέσπιση νόμου περί “γάμου” και τεκνοθεσίας για ομόφυλα ζευγάρια.

Στην ανακοίνωσή τους, θεωρούν το νομοσχέδιο αντιεκκλησιαστικό, αντικοινωνικό, και αντεθνικό, καταπατώντας τα ευαγγελικά διατάγματα και αμφισβητώντας τις παραδόσεις της οικογένειας. Εκφράζουν αντίθεση στη θέσπιση δικαιώματος τεκνοθεσίας για ομοφυλόφιλα ζευγάρια, καλώντας για την ανάκληση των σχεδίων ή, σε περίπτωση προώθησής τους, για την καταψήφισή τους στο Κοινοβούλιο. Τέλος, επισημαίνουν την απειλή του νομοσχεδίου για τον ελληνικό πολιτισμό και τη δημογραφική πραγματικότητα της χώρας.

Είναι αξιοσημείωτο ότι το παρόν ψήφισμα αποτελεί την πρώτη μαζική διαφωνία κληρικών δεδομένου ότι η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος που έλαβε χώρα τον Δεκέμβριο ενημερώθηκε περί του θέματος του γάμου των ομοφύλων ζευγαριών. Ως εκ τούτου, αποφάσισε να παρακολουθεί το θέμα και αναλόγως με τις εξελίξεις να εξετασθεί από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.

«Ακούμε τόσα πολλά που είμαστε ακόμα μπερδεμένοι», τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος για την τεκνοθεσία. «Θα ακούσουμε ποια γραμμή θα ακολουθηθεί από την πολιτεία και στη συνέχεια θα πάρουμε και εμείς θέση», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά.

Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση σχετικά με το ψήφισμα των κληρικών:

Για την σχεδιαζόμενη θεσμοθέτηση «γάμου»
και δικαιώματος τεκνοθεσίας «ομοφύλων ζευγών»

Εμείς οι κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως Σταγών και Μετεώρων, με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. Θεοκλήτου, δηλώνουμε τα εξής:

Με μεγάλη θλίψη και απογοήτευση πληροφορηθήκαμε τα λεγόμενα του κ. Πρωθυπουργού της Ελληνικής Κυβερνήσεως στην πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξή του[1], όπου επιβεβαίωσε την πρόθεσή του να θεσμοθετήσει άμεσα τον λεγόμενο γάμο και την τεκνοθεσία ομοφύλων ζευγών.

Πρόκειται πραγματικά για ένα από τα πλέον αντιεκκλησιαστικά, αντικοινωνικά και αντεθνικά νομοσχέδια· για μία καταφανή και κατάφορη παραβίαση του ευαγγελικού νόμου· για μία βίαιη ανατροπή της πατροπαραδότου μορφής της οικογενείας· για μια περιφρόνηση και συστηματική αποδόμηση των ιερών παραδόσεων, των αρχών και των ιδανικών του έθνους και του λαού μας.

Επιθυμούμε να δηλώσουμε εξαρχής ότι δεν αμφισβητούμε το δικαίωμα κανενός να επιλέγει τον τρόπο της προσωπικής του ζωής και ούτε απαξιώνουμε κανένα πρόσωπο εξαιτίας των προσωπικών του επιλογών. Η Αγία μας Εκκλησία, άλλωστε, δεν αποστρέφεται και δεν απορρίπτει κανέναν και δέχεται όλους τους εν μετανοία προσερχομένους, καθώς, κατά τον ιερό Χρυσόστομο «Η Εκ­κλη­σι­α ει­ναι η Μη­τε­ρα των παι­δι­ων της, που δε­χε­ται και αυ­τα και α­νοί­γει και την αγ­κα­λιά της στους ξε­νους»[2]. Στην Εκκλησία «μπαί­νει κα­νείς γε­ρα­κι και βγαί­νει πε­ρι­στε­ρι· μπαί­νει λυ­κος και βγαί­νει προ­βα­το· μπαί­νει φι­δι και βγαί­νει αρ­νι· ο­χι ε­πει­δη με­τα­βαλ­λε­ται η φυ­ση του, αλ­λα ε­πει­δη δι­ω­χνε­ται μα­κριά η κα­κι­α»[3].

Είναι, όμως, ανεπίτρεπτο στο όνομα δήθεν της διαφορετικότητος και της προασπίσεως δικαιωμάτων να επιχειρείται η επιβολή μίας διεστραμμένης πραγματικότητος και να καταπατούνται δικαιώματα ανυπεράσπιστων παιδιών, μέσω της θεσμοθετήσεως του δικαιώματος τεκνοθεσίας από «ομόφυλα ζεύγη».

Η παροχή του δικαιώματος τεκνοθεσίας αποτελεί, άλλωστε, και την κύρια επιδίωξη της κυβερνητικής νομοθετικής πρωτοβουλίας, καθώς κάθε άλλο νομικό ζήτημα επιλύεται ή έχει την δυνατότητα να επιλυθεί στα πλαίσια του καθεστώτος που αφορά στην σύναψη συμφώνου συμβιώσεως μεταξύ ομοφύλων.

Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας μας διεκήρυξε με σαφήνεια και εμπεριστατωμένα την αντίθεσή της στην σχεδιαζόμενη αυτή νομοθετική ρύθμιση, καθώς ο γάμος αποτελεί «μυστήριον μέγα» «εις Χριστόν και εις την Εκκλησίαν».[4] Ο πνευματικός δεσμός μεταξύ του ανδρός και της γυναικός μέσα στον γάμο είναι αντίστοιχος με την αγάπη του Χριστού προς την Εκκλησία και συνιστά μέσο αγιασμού και πνευματικής τελειώσεως των συζύγων. Η σύσταση του θεσμού του γάμου ανάγεται στην διάκριση του ανθρώπου, από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας του, σε άντρα και γυναίκα· «άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς»[5] και στην ευλογία των πρωτοπλάστων από το Θεό με την ευχή «αυξάνεσθε και πληθύνεσθε και πληρώσατε την γην και κατακυριεύσατε αυτής»[6].

Ως ορθόδοξοι κληρικοί δεν αφιστάμεθα των αληθειών αυτών της πίστεώς μας· ως οικογενειάρχες (πολύτεκνοι πολλοί εξ ημών) δεν υποθηκεύουμε το μέλλον και το δικαίωμα προστασίας των παιδιών μας· ως Έλληνες δεν απεμπολούμε τα πατροπαράδοτα ιδανικά και τις αξίες μας· ως ενεργοί δημοκρατικοί πολίτες ζητούμε τον σεβασμό των δικαιωμάτων της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού, που δεν συναινεί στην επιβολή αλλοτρίων αντιχριστιανικών επιλογών.

Το σχεδιαζόμενο νομοσχέδιο, εκτός όλων των άλλων αρνητικών στοιχείων που έχουν από πολλούς επισημανθεί, αποτελεί ταυτόχρονα και μεγίστη απειλή και κίνδυνο αφελληνισμού της πατρίδος μας σε μια περίοδο μάλιστα, που η γήρανση του πληθυσμού και η υπογεννητικότητα καθιστούν το δημογραφικό πρόβλημα το πλέον απειλητικό και δυσεπίλυτο για την χώρα μας.

Απευθύνουμε ύστατη έκκληση προς τον Πρωθυπουργό της χώρας μας και ζητούμε την ανάκληση όσων εξήγγειλε για το συγκεκριμένο ζήτημα. Στην απευκταία δε περίπτωση που το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εισαχθεί προς ψήφιση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, τότε η καταψήφισή του θα αποτελέσει επιβεβλημένη και έμπρακτη εκδήλωση των ορθοδόξων χριστιανικών πιστευμάτων εκάστου βουλευτού, το οποίο ευχόμεθα και αναμένουμε και για τους προσφιλείς Υπουργούς και Βουλευτάς του νομού μας.

[1] Συνέντευξη τοῦ Πρωθυπουργοῦ Κυριάκου Μητσοτάκη στό κεντρικό δελτίο εἰδήσεων τῆς ΕΡΤ καί στόν δημοσιογράφο Γιῶργο Κουβαρᾶ, https://www.primeminister.gr/2024/01/10/33356

[2] Ἁ­γί­ου Ἰ­ω­άν­νου Χρυ­σο­στό­μου, Εἰς Ἅ­γιον ἱ­ε­ρο­μάρ­τυ­ρα Φω­κᾶν 2, Ε­ΠΕ 37, 302-303, PG 50, 702

[3] Ἁ­γί­ου Ἰ­ω­άν­νου Χρυ­σο­στό­μου, Πε­ρί Με­τα­νοί­ας Β΄ 1, Ε­ΠΕ 30, 113

[4] Ἐφεσ. ε´, 32

[5] Γεν. α´, 27

[6] Γεν. α´, 27-28