Πανηγύρισε ο Ιερός Ναός του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου στο Νησέλι

Το Σάββατο της Διακαινησίμου 8 Μαΐου το πρωί ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου Νησελίου.

Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του ανέφερε μεταξύ άλλων: Μέσα στη χαρμόσυνη ατμόσφαιρα της Ανα­στάσεως του Κυρίου μας τιμούμε και φέτος τον άγιο Ιωάν­νη τον θεολόγο, τον απόστολο, τον ευαγγελιστή, τον ηγαπημένο, τον παρ­θένο, ένα πρόσωπο που έχει μια ιδιαίτερη θέση στα ιερά γεγο­νο­τα του Πα­θους και της Ανα­στα­σεώς του που εορτάσαμε πριν από λίγες ημέρες.

Η αγάπη του προς τον Χριστό εκφράζεται σε όλη τη διάρκεια της μα­θητείας του κοντά του, αλλά είναι και το προσφιλές του θέμα που επανέρχεται συνεχώς τόσο στο ευαγγέλιο όσο και στις τρεις επι­στολές του, γι᾽ αυτό και τον ονομά­ζου­με «μαθητή της αγά­πης».

Αγάπησε τον Ιησού ο άγιος Ιω­αν­νης από την πρώτη στιγ­μη που τον συνά­ντησε στη λίμνη της Γεννη­σαρέτ και Εκείνος τον κάλεσε να γίνει μα­θη­της του· γι’ αυτό και εγκα­τε­λει­­ψε αμέσως τα πα­ντα και τον ακο­λού­θη­σε χω­ρις να υπολο­γίσει τις συνέπειες.

Τον αγάπησε με μία αγάπη φυ­σι­κη, αυ­θορ­­μητη, ανθρώπινη και έμεινε δίπλα στον Χρι­στο σε όλες τις μεγάλες στιγμές της δημόσιας ζωής του. Τον είδαμε να παρακύ­πτει στο στη­θος του Ιησού στον Μυ­στικό Δείπνο και να αγωνιά για το ποιος θα πρόδιδε τον διδά­σκα­λο του.

Τον είδαμε να στέκε­ται κάτω από τον Σταυ­ρο του Χριστού και να ζει την ύστατη στιγμή της αγω­νίας του για τη σω­τηρία του κο­σμου, και ο Χριστός να του εμπιστεύεται τη φρο­ν­τίδα της Παναγίας Μητέ­ρας του.

Αγά­πησε ο απόστολος και ευ­αγ­γε­λιστής Ιω­αν­νης τον Χριστό με όλη τη θέρμη της ψυ­χης του, γι’ αυτό και ήταν ο πρω­τος από τους μαθη­τες του που έτρεξε στον τάφο του Ιησού το πρωί «της μιάς σαββά­των» για να επι­βεβαιώσει το χαρ­μο­­συ­νο μήνυ­μα των μυ­ροφόρων γυναικών και αξιώ­θηκε να δεί τον ανα­στημένο διδάσκαλό του.

Ως αντίδωρο αυτής της αυθόρ­μη­της και θερ­μης αγά­πης αξιώ­θη­κε ο απόστολος και ευ­αγ­γε­­λι­στης Ιωάν­­νης να λάβει και τη θέρμη της εσώτερης αγάπης, της αγάπης που ει­ναι καρ­πος του Παναγίου Πνεύ­ματος, και την ο­ποία χαρίζει ο Θεός σε όσους τον προ­σεγγί­ζουν με αγνό­τητα και καθαρό­τη­τα καρδίας και προ­­­θέσεων, όπως ο άγιος Ιω­αν­νης ο θεο­λο­­γος.

Αυτή η αγάπη συνί­στα­ται στην τη­ρηση των εντολών του Θεού, όπως μας δίδαξε ο ίδιος ο Χρι­στος, μιλών­τας στους μαθητές του λίγο πριν από το Πάθος του, λέγοντας· «ο έχων τας εντολάς μου και τηρών αυτάς εκεί­νος εστίν ο αγα­πων με». Και η αγάπη αυτή είναι αγάπη αμοιβαία, διό­τι «ο μένων εν τη αγάπη εν τω Θεώ με­νει και ο Θεός εν αυτώ», και είναι η προ­ϋπόθεση για να γνω­ρι­σει ο χοι­κος αν­θρω­πος τον αυ­λο και απερίγραπτο και απρό­σιτο Θεό.

Ο Θεός ει­ναι αγάπη και γι’ αυτό ο μόνος τρόπος να τον προσ­εγ­γι­σου­με και να τον κα­τα­νοή­σουμε στο μέτρο των πεπε­ρα­σμένων αν­θρω­πι­νων δυνά­μεών μας είναι η αγά­πη. Και αυτή χρησιμοποιεί ο Θε­ος για να κάνει γνω­στο στους ανθρώ­πους το προ­σωπο και τη θεότητά του, κατά τη διαβεβαίω­ση του· «ο αγα­πων με αγαπη­θήσε­ται υπό του πατρός μου, καγώ αγα­πη­σω αυ­τον και εμφανίσω αυ­τω εμαυτόν».

Αυτή την εμφάνιση του Θεού ως αποτέ­λε­σμα της μεγάλης αγά­πης του προς τον Χρι­στο βίωσε ο άγιος ευ­αγ­γελιστής Ιω­αν­νης, και την βίωσε πολλές φο­ρες σε όλη την επί­γεια ζωή του με αποκο­ρυ­φω­μα την εμ­φάνιση του Θεού στο σπη­λαιο της Αποκαλύψεως στην Πάτμο.

Έτσι η αγά­πη του προς τον Θεό μετου­σιώ­θηκε σε γνώση του Θεού και από απλός και ταπεινός κατά κο­σμον άνθρωπος αναδείχθηκε ο άγιος Ιωάννης σε πρω­το και κορυ­φαίο θεολόγο.

Πολλές φορές στη ζωή μας απο­ρούμε και ίσως και δυσανασχε­του­­­με γιατί δεν κατανοούμε την ου­σία της πι­στεώς μας, γιατί δεν κατανο­ούμε τα μυστήρια της Εκ­κλη­­σίας, γιατί βρισκό­μα­­στε σε αδυ­να­μία να δώσουμε πειστικές απαν­τήσεις στις απο­ρίες είτε συνανθρώ­πων είτε και του ίδιου του εαυτού μας για τον Θεό και για την αλήθεια της πίστεώς μας.

Ξε­χνούμε όμως ότι το θε­μέλιο της γνω­σεως του Θεού και η αφετηρία για την προσέγ­γισή του είναι η αγάπη και αυτήν θα πρέπει να επι­διώκουμε και να αγωνιζόμαστε να αποκτή­σου­με, προ­σπα­θώντας να τη­ρού­με τις εντολές του Θε­ου. Και αν δεν μπο­ρούμε να φθα­σου­με στο ση­μείο που έφθασε ο άγιος Ιω­αν­νης ο Θεο­λο­γος, δεν θα πρε­πει να εγκα­τα­λείπουμε ποτέ την προ­σπα­θεια, αλλά θα πρέπει να συνε­χι­ζουμε ζητώντας από τον Θεό να μας προσθέ­σει μαζί με την πι­στη και την αγάπη, γιατί και οι δύο είναι καρποί του Παναγίου Πνεύ­μα­­τος, και, κα­θως προέρ­χον­ται από τον Θεό, οδη­γούν και εμάς προς αυτόν, ο οποίος είναι ο σκο­πος και το τέλος της ζωής μας, είναι η αιώνια ζωή κοντά στον Χριστό, την οποία ζει και ο μαθη­της της αγάπης, ο άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος, πρεσβεύοντας και υπέρ όσων τον τιμούν και επικαλούνται τη χάρη του.