Όλοι μαζί και ο… γκρινιάρης χώρια

Είναι όλοι οι κληρικοί, υψηλόβαθμοί και μη, ικανοποιημένοι από τη μέγκα-συμφωνία που έκανε η Εκκλησία με την κυβέρνηση Μητσοτάκη για την τακτοποίηση των οργανικών θέσεων χιλιάδων κληρικών; Όλοι πλην ενός. Του μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσοστόμου. Όλοι μαζί και ο… γκρινιάρης χώρια, για να παραφράσω τη γνωστή παροιμία.

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, Πατριάρχης Βαρθολομαίος και καμιά εκατοστή ιεράρχες σε Εκκλησία της Ελλάδος, Αρχιεπισκοπή Κρήτης και Μητροπόλεις των Δωδεκανήσων, προφανώς δεν βλέπουν όσα μπορεί να δει ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας.

Ο κ. Χρυσόστομος σε άρθρο του έγραψε πως η συμφωνία είναι μεν στη σωστή κατεύθυνση. Πάλι καλά. Θα έπρεπε, ωστόσο, Μητσοτάκης και Κεραμέως να μην διαφυλάξουν μόνο 9 χιλιάδες και κάτι οργανικές θέσεις. Θα έπρεπε να είναι «κανονικά», κοντά στις έντεκα χιλιάδες, γράφει ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας.

Διαφωνεί, επίσης, για τις «πονηρές» αλλαγές που, όπως αναφέρει, απειλούν τους κληρικούς αφού με μια απλή καταγγελία για συκοφαντική δυσφήμηση και μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση, ο κληρικός μπορεί να έχει ποινές, όπως η μείωση του μισθού του κ.λπ.

Αυτά είναι που υποστηρίζει ο Μητροπολίτης. Το ζήτημα είναι γιατί τα υποστηρίζει. Τα σενάρια που έχουν έρθει στ αυτιά μου είναι τρία. Δεν ξέρω ποια από αυτά έχουν δόση αλήθειας, όμως είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως μόνο ένας Μητροπολίτης – δημοσίως τουλάχιστον- πριν στεγνώσει η μελάνη του νέου νόμου άρχισε τις γκρίνιες. Όταν ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος καμαρώνει, μου λένε, και θεωρεί τη συγκεκριμένη συμφωνία, σφραγίδα της πορείας του.

Γιατί διαφωνεί ο Μεσσηνίας

Το πρώτο σενάριο θέλει τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας να πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα. Εγγράφει υποθήκη για το (αρχιεπισκοπικό) μέλλον με το να διαφοροποιείται. «Όλοι βαράνε παλαμάκια σε Μητσοτάκη και Ιερώνυμο, γιατί εγώ να μη γίνω ο Βαρουφάκης της Εκκλησίας;» θα σκέφτηκε. Το ΚΚΕ τον είδε τον νόμο «δίκαιο» για την Εκκλησία και ψήφισε “παρών”. Ο κ. Χρυσόστομος το είδε απλώς “με συμπάθεια”.

Το δεύτερο σενάριο είναι για να κερδίσει τη συμπάθεια – και τις μελλοντικές ψήφους- των Μητροπολιτών με μικρό αριθμό κληρικών. Για παράδειγμα, γιατί ο Μηθύμνης να έχει μόνο στη Μητρόπολή του ούτε είκοσι οργανικές θέσεις; Είναι δίκαιο; Μα, τόσο κόσμο έχει, τόσους κληρικούς θα πάρει. Ούτως ή άλλως τη «μοιρασιά» των οργανικών θέσεων την κάνει η Ιερά Σύνοδος, με βάση τους κληρικούς που ήδη έχουν και το ποίμνιο που διαθέτουν. Άμα δεν έχεις χειροτονήσει κληρικό τα τελευταία είκοσι χρόνια, πώς διεκδικείς και οργανικές θέσεις; Ο Μεσσηνίας όμως χαιδεύει τα αυτιά των «μικρών».

Το τρίτο σενάριο για την αντίθεση του Μεσσηνίας έχει πολιτική διάσταση και δεν το πιστεύω. Το γράφω όμως γιατί ταιριάζει ως ανάλαφρο καλοκαιρινό ανάγνωσμα. Η αντίθεση του κ. Χρυσοστόμου οφείλεται στον Αντώνη Σαμαρά. Με τις μεσσηνιακές καταβολές να τους συνδέουν και τις πολιτικές εξελίξεις να τρέχουν, το σενάριο θέλει τον Αντ. Σαμαρά να επιθυμεί διακαώς το «κόντυμα» του Μητσοτάκη και βάζει για «λαγό» τον Μεσσηνίας. Άκου εκεί πράγματα…

“Μελχισεδέκ”