Μητροπολίτης Βεροίας: Ας προσφεύγουμε με πίστη και εμπιστοσύνη στην Ζωοδόχο Πηγή

Όπως κάθε χρόνο, την Πέμπτη και την Παρασκευή της Διακαινησίμου Εβδομάδος πανηγυρίζει η Ιερά Μονή της Παναγίας Δοβρά Βεροίας επί τη εορτή της Ζωοδόχου Πηγής, που αποτελεί την κύρια Πανήγυρη της Μονής. Φέτος, λόγω των περιοριστικών μέτρων οι Ιερές Πανηγυρικές Ακολουθίες τελούνται στον αύλειο χώρο της Ιεράς Μονής έμπροσθεν του θαυματουργού Αγιάσματος.

Την Πέμπτη της Διακαινησίμου 6 Μαΐου το απόγευμα ο Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε στον Μέγα Πανηγυρικό Εσπερινό της Ζωοδόχου Πηγής και κήρυξε τον θείο λόγο.

Στην Ιερά Ακολουθία έψαλλαν ο Πρωτοψάλτης του Ιερού Ναού των Αγίων Αναργύρων Βεροίας κ. Αυγουστίνος Ανδρικόπουλος και ο Λαμπαδάριος του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου Βεροίας κ. Γεώργιος Ανδρικόπουλος μετά χορού Ιεροψαλτών.

Ο Εσπερινός μεταδόθηκε απευθείας μέσα στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως, στην αντίστοιχη σελίδα στο Facebook και στον ραδιοφωνικό σταθμό «Παύλειος Λόγος 90,2FM».

Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του ανέφερε μεταξύ άλλων: «Συνελθόντες αρυσώμεθα, οι εν νόσοις απαλλαγήν, οι εν κινδύνοις την ρώσιν, … τα όμματα οι τυφλοί … την ιατρείαν οι καχεκτούντες».

Πριν από λίγες ημέρες εορτάσαμε τη λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυ­ρίου μας και πανηγυρίσαμε το μέγα αυτό θαύμα που συνέβη και άλλαξε την ζωή του κόσμου. Ποια είναι όμως η σημα­σία της Αναστάσεως του Χρι­στού, ώστε να την εορτά­ζουμε και να την πανη­γυρίζουμε ως εορτών εορτή και πανήγυρη πανηγύρεων;

Την προσ­διορίζει εύγλωττα ο ιερός υμνο­γράφος λέγοντας: «θανάτου εορ­τα­ζομεν νέκρωσιν, Άδου την κα­θαί­ρεσιν, άλλης βιοτής, της αιω­νίου, απαρχήν».

Ο Χριστός με τον θάνατο και την Ανάστασή του νίκησε τον θάνατο γιατί νίκησε τον αίτιό του, τον διά­βολο, διά του οποίου εισήλθε η αμαρτία στον κόσμο. Νίκησε τον θάνατο και άνοιξε στον άνθρωπο την προοπτική μιάς νέας ζωής, απαλ­λαγμένης από αυτόν, μιάς ζωής που ομοιάζει με τη ζωή την οποία ζούσαν οι πρωτόπλαστοι προ της πτώσεως, αλλά είναι ακό­μη ανώτερη και υψηλότερη. Στη ζωή αυτή δεν υπάρχει ούτε πόνος, ούτε λύπη, ούτε στεναγμός, ούτε ασθέ­νεια, διότι όλα αυτά εισήλθαν στη ζωή του ανθρώπου μετά την πτω­ση του και δεν θα υπάρχουν μετά την ανάσταση, εφόσον δεν θα υπάρ­χει ούτε η αμαρτία ούτε ο αι­τιός της, ο διάβολος.

Αυτή τη ζωή, την οποία στε­ρη­θη­καμε οι αν­θρωποι με την παρα­κοή μας, ήλθε ο Χριστός για να μας χα­ρίσει και πάλι. Και αυτή τη ζωή μας την έδειξε με τα θαύματα που επι­τέλεσε κατά τη διάρκεια της επι­γείου ζωής του, αλλά και με τα θαύματα που επιτελεί η Μητέρα του, η Υπεραγία Θεοτό­κος. Διότι ως κυήσασα τη Ζωή, τον Κύριο δηλαδή ημών Ιη­σου Χριστό, η Παναγία αποτέλεσε δοχείο ιερό του αρχη­γού της Ζωής. Και τώρα μετέχει αυτής της ζωής και έχει λάβει τη χάρη από τον Υιό της για να την προσφέρει διά των αναριθμήτων θαυμάτων της και στους ανθρώπους που την επι­κα­λούνται και προσφεύγουν σε Αυ­την.

Αυτό συνέβαινε και στον ναό της Υπεραγίας Θεοτόκου, της Ζωο­δο­χου Πηγής, στην Κωνσταντι­νού­πο­λη, τα εγκαίνια του οποίου εορ­τα­ζει η Εκκλησία μας, αλλά συμ­βαί­νει και σε κάθε ναό ή εικόνα ή αγίασμα της Πα­ναγίας μας, όπως και στο αγία­σμα της Ιεράς μας Μο­νης, το οποίο με θαυμαστό τρόπο ανέβλυσε και πάλι, όταν η Ιερά αυτή Μονή, μετά από πολλά χρο­νια εγκατα­λεί­ψεως, επανιδρύθηκε και ανακαινίσθηκε, κάνοντας έτσι αισθητή σε όλους μας την ευαρέ­σκεια και την ευλο­γία της Πα­να­γίας μας.

Αυτή τη χάρη της Υπεραγίας Θεο­τόκου, της Ζωοδόχου Πηγής, που θαυματουργεί για όσους επικαλού­νται τη βοήθειά της περιγράφει και ο ιερός υμνογράφος και μας καλεί να αρυσθούμε και εμείς για να λα­βουμε την ίαση των ασθενειών μας, των σωματικών και των ψυ­χι­κων, που μας ταλαιπωρούν και μας κατατρύχουν. Διότι η Παναγία μας δεν θαυματουργούσε μόνο την πα­λαιά εποχή. Θαυματουργεί πάντο­τε, σε κάθε τόπο και σε κάθε στιγ­μη, και τίποτε δεν μπορεί να εμπο­δίσει την επέμβαση της χάριτός της, αρκεί εμείς να την παρακα­λού­με με πίστη, αρκεί να κατα­φεύ­γουμε στη βοήθειά της με εμπι­στοσύνη, αρκεί να της δείχνουμε την πίστη και την εμπιστοσύνη μας όχι μόνο στιγμιαία, όταν την έχου­με ανάγκη, αλλά καθημερινά και σε όλη μας τη ζωή με την υπακοή μας στο θέλημα του Υιού της. Γιατί, καθώς το θαύμα δεν είναι κάτι μαγικό, αλλά είναι η ενέργεια της χάριτος του Θεού σε αυτόν που πιστεύει, η πι­στη είναι η απαραί­τητη προϋ­πο­θε­ση για το θαύμα, όπως μας δι­δαξε και ο ίδιος ο Κύριός μας.

Γι᾽ αυτό, ας προσφεύγουμε και εμείς με πίστη και εμπιστοσύνη στη Ζωοδόχο Πηγή και ας εκζητούμε τη χάρη της, ιδιαιτέρως κατά την περίοδο αυτή που υφιστάμεθα τη δοκιμασία της πανδημίας και πολ­λοί αδελφοί μας ασθενούν από τον κορωνοιό και στην πατρίδα μας αλλά και σε όλο τον κόσμο. Ας ικε­τεύσουμε την Υπεραγία Θεοτόκο, τη Ζωο­δόχο Πηγή να τους θερα­πεύ­σει και να τους χαρίσει την υγεία και τη ζωή και να μας απαλ­λάξει από αυτή τη φοβερή πληγή που μας ταλαιπωρεί και θέτει σε κίνδυνο τη ζωή μας και μας δυσκο­λεύει ακόμη και στο να εορτά­σου­με και να πα­νηγυρίσουμε την εορ­τη της, όπως θα θέλαμε και όπως της αρμόζει.

Ας παρακαλέσουμε την Παναγία μας με θέρμη, αλλά και με την πίστη ότι μπορεί να σώσει και εμάς και να μας χαρίσει την υγεία και τη ζωή όχι μόνο την πρόσκαιρη και επίγεια, αλλά και την αιώνια, αυτήν που και η ίδια απολαμβάνει ευφραινομένη στη βασιλεία του Υιού της.