Μητροπολίτης Μάνης: Η Μεταμόρφωση του Χριστού φανερώνει ότι δεν είμαστε πλασμένοι για τα γήινα αλλά για τα ουράνια

Εγκύκλιο για την Μεταμόρφωση του Σωτήρος εξέδωσε ο Μητροπολίτης Μάνης κ. Χρυσόστομος.

“Η Μεταμόρφωση του Χριστού που εορτάζουμε είναι μία εξαιρετική και σπουδαία εορτή της Εκκλησίας μας”, αναφέρει χαρακτηριστικά.

“Το ένδοξο αυτό γεγονός συνέβη επάνω στο όρος Θαβώρ λίγο χρόνο προ του αγίου Πάθους του Χριστού και τούτο για να στηριχθούν οι μαθητές Του στην πίστη ότι ο Χριστός, ο Διδάσκαλός τους είναι ο Υιός του Θεού, ο Θεάνθρωπος”, προσθέτει ο Μητροπολίτης.

“Έτσι η Μεταμόρφωση του Χριστού έρχεται και σηματοδοτεί και την δική μας ως χριστιανών προοπτική. Φανερώνει ότι δεν είμαστε πλασμένοι για τα γήινα αλλά για τα ουράνια”, αναφέρει.

Τέλος, καλεί τους πιστούς και τις πιστές να “ν’ αγωνισθούμε μ’ όλην μας την ψυχή, να διδαχθούμε από την θεία ζωή και αιώνια διδασκαλία του Κυρίου μας, να ζήσουμε περισσότερο πνευματικά, ώστε να εκπληρώσουμε τον υψηλό σκοπό της ζωής μας, τον άγιο προορισμό μας, την είσοδό μας στον Παράδεισο του Θεού.”

Διαβάστε την εγκύκλιο του Μητροπολίτη Μάνης κ. Χρυσοστόμου Γ:

Η Μεταμόρφωση του Χριστού που εορτάζουμε είναι μία εξαιρετική και σπουδαία εορτή της Εκκλησίας μας.

Το ένδοξο αυτό γεγονός συνέβη επάνω στο όρος Θαβώρ λίγο χρόνο προ του αγίου Πάθους του Χριστού και τούτο για να στηριχθούν οι μαθητές Του στην πίστη ότι ο Χριστός, ο Διδάσκαλός τους είναι ο Υιός του Θεού, ο Θεάνθρωπος.

Εκεί στο Θαβώρ ενώπιον των τριών μαθητών Του, του Πέτρου, του Ιακώβου και του Ιωάννου, ο Χριστός αποκάλυψε αυτό που πάντοτε είχε, δηλαδή φανέρωσε την δόξα της θεότητός Του με την οποία ήταν ενωμένη η ανθρώπινη φύση Του. Κοντά δε στον Χριστό εμφανίστηκαν και συνωμιλούσαν μαζί Του και δύο ακόμη πρόσωπα της Παλαιάς Διαθήκης, οι προφήτες Μωϋσής και Ηλίας. Ο Μωϋσής ως εκπρόσωπος του Νόμου και ο Ηλίας ως εκπρόσωπος όλων των προφητών και οι δύο μάλιστα είχαν αξιωθεί κατά την διάρκεια του βίου τους, ο ένας με την παράδοση των Εντολών στο Σινά και την φλεγομένη βάτο και ο άλλος με την μορφή της λεπτής αύρας να είναι θεόπτες.

Και οι μαθητές είδαν «καθώς ηδύναντο» την ακτινοβολία της θείας μορφής Του, το πρόσωπόν Του να είναι ως ο ήλιος, τα ενδύματά Του λευκά ως το φως και άκουσαν την φωνή του Ουρανίου Πατρός εξερχομένη μέσα από την φωτεινή νεφέλη που συμβόλιζε το Άγιον Πνεύμα να λέγει: «Ούτος εστιν ο υιός μου ο αγαπητός, εν ω ευδόκησα αυτού ακούετε».

Αλήθεια, πόσον υπέροχο, θαυμαστό και ασύλληπτο ήταν το θέαμα αυτό της ενδόξου Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Χριστού. Γι’ αυτό και οι μαθητές βλέποντες τον Χριστό μεταμορφωθέντα έλεγαν «καλόν εστιν ημάς ώδε είναι». Αλλά και βέβαια όταν άκουσαν και την ουράνια φωνή, εκεί στην φανέρωση της Αγίας Τριάδος, τότε δεν ήταν δυνατόν να αντέξουν το υπέρλογο και ιερότατο και θεοπρεπές αυτό γεγονός και «έπεσον επί προσώπου αυτών και εφοβήθησαν σφόδρα». Πως να μη φοβηθούν μπροστά στην μεγίστη αυτή θεία λαμπρότητα και δόξα.

Έτσι η Μεταμόρφωση του Χριστού έρχεται και σηματοδοτεί και την δική μας ως χριστιανών προοπτική.

Φανερώνει ότι δεν είμαστε πλασμένοι για τα γήινα αλλά για τα ουράνια. Η Θεία Μεταμόρφωση δείχνει και την δόξα και θέωση και της δικής μας, της ανθρώπινης φύσης στη Βασιλεία του Θεού, στη μέλλουσα ζωή. Εκεί στον Παράδεισο θέλει ο Χριστός μας να έχει όλους τους πιστούς όχι απλούς θεατές αλλά συμμετόχους της δόξης Του. Θέλει να μας έχει κοντά Του. Όπως λέγει και ο ευαγγελιστής Ιωάννης: «Αγαπητοί, τώρα, όπως το Άγιον Πνεύμα και η συνείδηση μας πληροφορεί γνωρίζουμε ότι είμεθα τέκνα Θεού. Αλλά δεν έχει ακόμα φανερωθεί τι θα είμεθα στο μέλλον, στην αιωνιότητα. Αυτό, όμως, που ξέρουμε είναι ότι όταν ο Χριστός φανερωθεί εις όλην Του την δόξαν, θα γίνουμε και εμείς όμοιοι μ’ Αυτήν, ένδοξοι». Έχει ο Χριστός ετοιμάσει δόξα και για μας.

Γι’ αυτό, τέκνα εν Κυρίω αγαπητά, ν’ αγωνισθούμε μ’ όλην μας την ψυχή, να διδαχθούμε από την θεία ζωή και αιώνια διδασκαλία του Κυρίου μας, να ζήσουμε περισσότερο πνευματικά, ώστε να εκπληρώσουμε τον υψηλό σκοπό της ζωής μας, τον άγιο προορισμό μας, την είσοδό μας στον Παράδεισο του Θεού. Αμήν.