Μητροπολίτης Ηλείας: Πώς θα αντιμετωπίσει η κοινωνία τα παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών;

Λίγα 24ωρα πριν την τελική ονομαστική ψηφοφορία από την Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο που αφορά στα ομόφυλα ζευγάρια, ο Μητροπολίτης Ηλείας και Ωλένης κ. Αθανάσιος Β’ κάνει τη δική του τοποθέτηση.

Ο Μητροπολίτης μίλησε στο ilialive για το φλέγον ζήτημα που απασχολεί την πολιτική, την κοινωνία και την Εκκλησία. Ασπάζεται πλήρως την απόφαση της Ιεράς Συνόδου, εκτιμά ότι κάθε άνθρωπος είναι τελικά ελεύθερος να ακολουθήσει τις προτιμήσεις του, αλλά η Εκκλησία θα κάνει πράξη τους δικούς της κανόνες-ωστόσο εκφράζει έντονο προβληματισμό για το θέμα της τεκνοθεσίας, και το πώς θα αντιμετωπίσει η κοινωνία τα παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών.

«Η Μητρόπολή μας όπως και η Εκκλησία δεν ενδιαφέρεται μόνο για την πνευματική και ψυχική διάσταση του ανθρώπου, αλλά και για το σώμα, διότι ο άνθρωπος είναι μια ψυχοσωματική οντότητα. Ο Χριστός κήρυττε, συμβούλευε και προέτρεπε. Πρόσφερε όμως και φαγητό. Όπως ξέρουμε από την Παλαιά Διαθήκη, όταν οι Ισραηλίτες απελευθερώθηκαν από τους Αιγυπτίους, επί 40 χρόνια στην έρημο ο Θεός τους έστελνε κάθε μέρα ορτύκια και μάννα. Επίσης, το μεν βράδυ τους έστελνε έναν ουράνιο στύλο για να φωτίζει το δρόμο τους και την ημέρα νέφος για να μην τους καίει ο ήλιος. Αυτή είναι η προσπάθεια του Θεού να βοηθήσει τον άνθρωπο. Έτσι και τώρα η Ιερά Σύνοδος, πρόσφατα πήρε μια απόφαση. Μια απόφαση που είναι θεμελιωμένη πάνω σε θεολογικές και κοινωνικές και ανθρωπολογικές βάσεις. Θεολογικά έγκειται στο ότι ο Θεός έπλασε , τον άντρα και τη γυναίκα από το πλευρό του για να δείξει ότι τα δύο φύλα ότι είναι ισάξια , ισότιμα, και ισοδύναμα.

Από την Παλαιά Διαθήκη, και σε όλη την πορεία της ανθρωπότητας, όλες οι θρησκείες, όλοι οι λαοί έχουν αυτή την πορεία και φιλοσοφία: τα δύο φύλα. Και στη δική μας θρησκεία, μέσα από την Παλαιά Διαθήκη, ο Θεός έδωσε νόμους για το πώς θα ζει ο άνθρωπος. Είναι το Σύνταγμα, όπως μπορούμε να πούμε-που έδωσε ο Θεός ώστε να ζούνε οι άνθρωποι κάτω από την Χάρη και την Ευλογία Του.

Ερχόμαστε στο σήμερα…

Δεν είμαστε αντίθετοι στην σεξουαλική επιθυμία του ανθρώπου. Όπως στον πολιτικό γάμο είπαμε «ναι» για να δώσουμε ελευθερία στον άνθρωπο… Διότι για να γίνει ένας ορθόδοξος γάμος μεταξύ δύο αλλόθρησκων, έπρεπε ο ένας να βαφτιστεί Χριστιανός Ορθόδοξος. Τον πιέζαμε μ’ αυτόν τον τρόπο; Το ήθελε; Θα τηρούσε τους κανόνες της Εκκλησίας; Και όταν τον βαπτίζαμε, έμενε πιστός; Αυτό δεν μπορούσαμε να το γνωρίζουμε. Για να μην υπάρξει λοιπόν πίεση, και υπό αυτές τις συνθήκες συμφωνήσαμε. Αφήσαμε ελεύθερη τη θρησκευτική επιλογή. Όπως και με το Σύμφωνο συμβίωσης. Δεν είμαστε αντίθετοι, εφόσον είναι επιλογή του ανθρώπου. Αναλαμβάνει όμως ο καθένας και την ευθύνη των επιλογών του. Και η Εκκλησία αποφάσισε πως όσοι τελούν πολιτικό γάμο ή σύμφωνο συμβίωσης δεν μπορούν να συμμετέχουν στα μυστήρια της εκκλησίας.

Με τον πολιτικό γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, υπάρχει ένα πρόβλημα. Αυτό της τεκνοθεσίας. Σήμερα παρατηρούμε ότι το μπούλινγκ έχει πάρει μεγάλες, ανησυχητικές διαστάσεις και πολλά παιδιά πέφτουν θύματα. Η ανησυχία μου είναι η εξής: Η κοινωνία πώς θα αντιμετωπίσει τα παιδιά από ομόφυλα ζευγάρια; Το παιδί δεν θα πέσει θύμα μπούλινγκ; Δεν θα βρεθεί μπροστά σε προβλήματα και αδιέξοδα; Θα έχει τη δύναμη να σταθεί στα πόδια του και να υπερασπιστεί την όποια άσχημη συμπεριφορά υποστεί; Να υπερασπιστεί την επιλογή των γονιών του και να μην ενοχληθεί; Και αναφέρομαι κυρίως στις μικρές ηλικίες. Ανησυχώ περισσότερο για το πώς θα αντιμετωπίσει η κοινωνία ένα παιδί που μεγαλώνει με δύο ομόφυλους γονείς, και τι ψυχικά τραύματα μπορεί να του δημιουργηθούν. Εφόσον αυτή είναι η επιλογή κάποιου ομόφυλου ζευγαριού, να ζήσει μαζί, να παντρευτεί, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Αλλά τα παιδιά;»

«Μην τα βάζουμε με την Εκκλησία»

Με αφορμή ένα αιχμηρό άρθρο που διάβασε πρόσφατα ο Μητροπολίτης, όπου ανέφερε μεταξύ άλλων ότι και η ζωή πολλών κληρικών δεν συμβαδίζει με τους κανόνες της Εκκλησίας , υπογραμμίζει: «Κάποιοι κατηγορούν έμμεσα την Εκκλησία. Ερωτώ όμως, στην μόνο στην Εκκλησία παρατηρείται λανθάνουσα πορεία από κάποιους; Οι άλλοι οργανισμοί δεν έχουν; Η κεντρική πολιτεία; Η τοπική αυτοδιοίκηση; Δεν υπάρχουν εκεί ατασθαλίες; Μην τα βάζουμε λοιπόν με την Εκκλησία. Μην ξεχνάμε ότι μέσα στους 12 Αποστόλους υπήρχε και ένας Ιούδας… Και οι κληρικοί άνθρωποι είναι. Αν λοιπόν κάποιος ή ελάχιστοι από τους τόσες χιλιάδες που υπάρχουν σε όλη Ελλάδα, μια μειονότητα δηλαδή, παρεκκλίνει τους σκοπούς και της πορείας , σημαίνει ότι όλοι οι κληρικοί είναι έσχατοι και πως όλη η Εκκλησία είναι λανθασμένη; Φυσικά όχι! Μη ξεχνάμε πόσα οικοτροφεία έχει η Εκκλησία και βοηθά τόσα παιδιά και τόσους φοιτητές. Έχει διαμαρτυρηθεί ποτέ κάποιο από αυτά τα παιδιά για άσχημη συμπεριφορά των υπευθύνων;

Όποιος παραβαίνει τους κανόνες της Εκκλησίας υπάρχει το επιτίμιο

Όσο για το αν εκτιμά ότι το νομοσχέδιο θα ταράξει τους κόλπους της Εκκλησίας ταράζονται οι κόλποι της Εκκλησίας, ο Μητροπολίτης Ηλείας και Ωλένης απαντά κατηγορηματικά: «Όχι. Εμείς θα αγωνιστούμε, θα ενημερώνουμε διαρκώς το ποίμνιό μας… Πιστεύω πως, όπως και με τον πολιτικό γάμο το θέμα ξέφτισε και δεν επικράτησε, έτσι θα γίνει και τώρα. Τα περισσότερα ζευγάρια κάνουν το πολιτικό γάμο για κάποιους λόγους και μετά από λίγο καιρό τελείται και ο θρησκευτικός. Λίγοι είναι αυτοί που επιλέγουν τον πολιτικό. Τώρα, εκτιμώ ότι είναι ένα θέμα της επικαιρότητας και απασχολεί πολύ. Κάπου και αυτό θα ξεθυμάνει….
Η Εκκλησία έχει μια γραμμή, όπως συμβαίνει παντού. Όταν παραβείς τους κανόνες ενός συλλόγου, ενός κόμματος τι γίνεται; Δεν υπάρχουν κυρώσεις; Έτσι λοιπόν και η Εκκλησία έχει κάποιους κανόνες. Και οφείλουμε να τους τηρούμε. Αν κάποιος τους παραβαίνει υπάρχει το επιτίμιο. Μέχρι να έρθει η μετάνοια!».