Κύριλλος σε Ονούφριο: Δεν ισχύουν τα περί αυτονόμησης χωρίς την έγκρισή μου

© mospat.ru

Στην… τάξη φαίνεται ότι επαναφέρει το Πατριαρχείο Μόσχας και ο Πατριάρχης Κύριλλος τον Μητροπολίτη Ονούφριο της εν Ουκρανία Ρωσικής Εκκλησίας, μετά από την ανακήρυξη «πλήρους ανεξαρτησίας και αυτονόμησή της» από το Πατριαρχείο Μόσχας.

Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ρωσίας συνεδρίασε χθες αναφορικά με τις αποφάσεις που έλαβε η εκκλησία της στο Κίεβο υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο.

Στο ανακοινωθέν που εκδόθηκε μετά το πέρας της συνεδρίασης, αναφέρεται χαρακτηριστικά πως οι αποφάσεις της Ουκρανικής Εκκλησίας ήρθαν μετά από «άνευ προηγουμένου πίεση εκ μέρους εκπροσώπων των σχισματικών δομών, των ΜΜΕ, των εξτρεμιστικών οργανώσεων και των εθνικιστικών διαθέσεων τμήματος της κοινής γνώμης».

Υπογραμμίζει ακόμη ότι το καθεστώς «της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας», έχει καθοριστεί από το γράμμα του Πατριάρχη Μόσχας Αλεξίου, στις 27 Οκτωβρίου 1990.

Απορρίπτει δε τις διακηρύξεις του Ονουφρίου και των μελών της Συνόδου της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας περί αυτονομίας, αναφέροντας ότι οι όποιες τροποποιήσεις στο καταστατικό της, δεν έχουν καμία ισχύ εάν δεν παραπεμφθούν προς έγκριση από τον Πατριάρχη Μόσχας.

Προσθέτει δε ότι η απόφαση για μη μνημόνευση του Πατριάρχη Μόσχας από ορισμένες επαρχίες της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, παραβιάζει τον 15ο κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου και «έχει ήδη οδηγήσει σε διχασμούς εντός της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας».

Πιο «επεξηγηματική» είναι η δήλωση στην οποία προχώρησε ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων, ο οποίος σημείωσε πως δεν ισχύει ότι η ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία διαχωρίστηκε από τη Ρωσική Εκκλησία.

«Καμία δήλωση σχετικά με τον διαχωρισμό από τη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υπήρξε. Δεν υπήρξε δήλωση ότι η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία απέκτησε κάποιο νέο καθεστώς, τουναντίον, για άλλη μια φορά επιβεβαίωσε ότι απολαμβάνει καθεστώς ανεξαρτησίας και αυτοτέλειας, που της δόθηκε ήδη από το 1990», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος δήλωσε πως οι αποφάσεις που ελήφθησαν από την Ουκρανική Εκκλησία, οφείλονται στο ότι δεν αποδέχονται το όνομά της, με σκοπό να επανακαταχωρίσουν τις ενορίες της και να τις απαλλοτριώσει η «σχισματική δομή» (εννοεί την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας υπό τον Μητροπολίτη Επιφάνιο), καθώς και στις «άνευ προηγουμένου πιέσεις» που δέχεται η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία.

Υπενθυμίζεται ότι στη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου της εν Ουκρανία Ρωσικής Εκκλησίας στις 27 Μαΐου, η Σύνοδος των Επισκόπων αποφάσισε την ανεξαρτησία και αυτονόμησή της από το Πατριαρχείο Μόσχας, ενώ μάλιστα εξέφρασε διαφωνίες για τη θέση του Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλου αναφορικά με τον πόλεμο στην Ουκρανία.

© mospat.ru
© mospat.ru