Η εορτή των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου στη Βέροια

Την Τρίτη 21 Νοεμβρίου, εορτή των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου, το πρωί ο Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε το θείο Λόγο στον Ιερό Ναό Αγίου Αντωνίου Πολιούχου Βεροίας.

Στο τέλος της θείας Λειτουργίας ο Μητροπολίτης τέλεσε Δοξολογία για τον εορτασμό της Ημέρας των Ενόπλων Δυνάμεων με την παρουσία των τοπικών πολιτικών και στρατιωτικών αρχών. Τον Πανηγυρικό της ημέρας ανέγνωσε ο κ. Διονύσιος Ντόβας τ. Διοικητής Π.Υ. Ημαθίας.

Ακολούθησε τρισάγιο στο Ηρώο της Βέροιας και κατάθεση στεφάνων, ενώ ο εορτασμός ολοκληρώθηκε με επίσημο γεύμα που παρέθεσε ο Στρατηγός Διοικητής της 1ης Μεραρχίας.

Στην ομιλία του ο Μητροπολίτης τόνισε: «Μετά δε το δεύτερον καταπέ­τα­σμα σκηνή η λεγομένη Άγια Αγί­ων, χρυσούν έχουσα θυμιατή­ριον και την κιβωτόν της διαθήκης».

Εορτή των Εισοδίων της Υπερα­γίας Θεοτόκου, της εισόδου δηλα­δη της Παναγίας Παρθένου στα Άγια των Αγίων του ναού του Σολομώντος.

Δεν είναι ασφαλώς ούτε τυχαίο ούτε συμπτωματικό ότι κατά τη σημερινή ημέρα ακούμε στο απο­στο­λικό ανάγνωσμα τον ουρανο­βα­μονα απόστολο Παύλο να μας περιγράφει τις δύο σκηνές του ναού του Σολομώντος.

Η πρώτη σκηνή, τα Άγια, ήταν εκείνη, όπου εισερχόταν οι ιερείς των Ιουδαίων και τελούσαν την καθιερωμένη λατρεία. Η δεύτερη σκηνή, τα Άγια των Αγίων, ήταν ο ιερώτερος χώρος του ναού, στον οποίο είχε δικαίωμα να εισέρχεται μόνο ο Αρχιερεύς και μάλιστα «άπαξ του ενιαυτού», μία φορά μόνο τον χρόνο, για να προσφέρει τη θυσία στον Θεό.

Και δεν είναι ακόμη τυχαία η αναφορά, γιατί στη δεύτερη σκηνή, στα Άγια των Αγίων, εισέρχεται σήμερα η τριετίζουσα Παρθένος Μαριάμ. Εισέρχεται στο ιερώτερο σημείο του ναού, εκεί όπου κανείς σχεδόν δεν εισήρχετο, για να προσ­φέρει όχι, όπως ο αρχιερεύς των Ιουδαίων, θυσία υπέρ των ιδίων αμαρτημάτων και των του λαού αγνοημάτων, αλλά τον εαυτό της ολόκληρο θυσία στον Θεό.

Αυτό σημαίνει και συμβολίζει η είσοδος της Υπεραγίας Θεοτόκου στα Άγια των Αγίων.

Δώρο του Θεού προς τους ευσε­βείς γονείς της, τους αγίους Ιωα­κείμ και Άννα, η θεόπαις Μαριάμ. Δώρο προς τον Θεό η αποκλειστική αφιέρωσή της στον ναό του Θεού. Διότι η Παναγία Παρθένος δεν προσά­γεται απλώς στον ναό του Θεού για να λάβει ευλογία και αγιασμό, αλλά εισέρχεται και πα­ρα­μένει εκεί, αφοσιωμένη στον Θεό και τη νοητή λατρεία του. Εισέρχεται καθαρή από τους ρυ­πους του κόσμου στα Άγια των Αγίων, για να αναδειχθεί ο καθα­ρω­τατος ναός του Σωτήρος. Εισέρ­χεται στα Άγια των Αγίων, εκεί όπου όλα όσα υπάρχουν, αποτε­λούν σύμβολα και προτυπώσεις της Παναγίας Παρθένου, καθώς η Υπεραγία Θεοτόκος θα υμνηθεί ως χρυσή στάμνα που φύλασσε το μαν­να, ως ράβδος Ααρών η βλα­στη­σασα, ως ο τόμος «εν ω δακτύ­λω εγέγραπται Πατρός ο Λόγος».

Εισέρχεται η Παναγία Παρθένος στη δευτέρα σκηνή, εκεί όπου το καταπέτασμα καλύπτει τα τελού­με­να, για να γίνει η ίδια ναός του Θεού, χωρίς κανείς να μπορεί να εξηγήσει ή να κατανοήσει το απόρ­ρητο μυστήριο της θείας οικονο­μίας. Εισέρχεται η Υπεραγία Θεο­το­κος στη δευτέρα σκηνή, για να γίνει Εκείνη η σκηνή του Θεού και Λόγου, για να γίνει η σκηνή του παμβασιλέως Χριστού.

Η αφιέρωση της Υπεραγίας Θεο­τόκου στον Θεό, με την είσοδό της στα Άγια των Αγίων, δεν αφορά μόνον Εκείνη αλλά και όλους τους ανθρώπους, καθώς με τον τρόπο αυτό συμμετέχει στο σχέδιο της σω­τη­ρίας τους.

Και εάν με την ενανθρώπησή του ο Υιός της λυτρώνει τους ανθρώ­πους από τα δεσμά της αμαρτίας συντρίβοντας τον αίτιό της, τον διάβολο, αντίστοιχα η Υπεραγία Θεοτόκος αναλαμβάνει να προστα­τεύει και να σώζει όσους πιστεύουν στον Υιό της από «πάντα εχθρόν και πολέμιον».

Και εάν στον πνευματικό πόλεμο συμμετέχει η Παναγία Παρθένος ως σκηνή του παμβασιλέως Χρι­στού, στους πολέμους κατά των ορατών εχθρών του Γένους μας δεν είναι μόνο σκέπη και νεφέλη, αλλά είναι η Υπέρμαχος Στρατη­γος του. Είναι η Υπεραγία Θεοτό­κος η διαρκής και ακαταίσχυντη ελπίδα και δύναμη του Έθνους μας σε όλους τους μεγάλους αγώ­νες που διεξήγαγε ανά τους αιώ­νες. Είναι αυτή που κατευθύνει και προστατεύει πάντοτε όσους πολε­μούν υπερασπιζόμενοι την πατρώα γη και την εθνική μας κυριαρχία. Είναι αυτή που με θαυμαστό τρόπο επεμβαίνει και αποσοβεί κινδύ­νους και διαλύει τις φάλαγγες των αντιπάλων και οδηγεί σε αίσια έκβαση για το Έθνος μας όλες τις μάχες.

Γι᾽ αυτό και δικαίως οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις την τιμούν ως προστάτιδα και Υπέρμαχο Στρατη­γο τους. Γι᾽ αυτό δικαίως και όλοι εκείνοι που ημέρα και νύκτα, αδια­φορώντας για τις αντίξοες συνθή­κες, αδιαφορώντας για τις δυσκο­λίες και τους κινδύνους, αγρυ­πνούν σε γη και θάλασσα και αέρα, σε κάθε εσχατιά της πατρίδος μας, φυλάσσοντας την ηρωική, μαρτυ­ρι­κη και αγιοτόκο γη μας, προσ­φεύ­γουν σε αυτήν και εμπιστεύ­ονται την ισχυρή προστασία και τη μητρική της αγάπη. Την τιμούν και την σέβονται, την επικαλούνται και την παρακαλούν να τους ενι­σχύει στο ιερό έργο τους, να φυλάσσουν κάθε σπιθαμή ελληνικής γης και να προστατεύ­ουν τα κυριαρχικά μας δικαιώμα­τα.

Και μαζί με τις γυναίκες και τους άνδρες των Ενόπλων μας Δυνά­μεων και μαζί με την ηγεσία τους, που τιμούν σήμερα την προστάτιδά τους, την Υπέρμαχο Στρατηγό, την τιμούμε και εμείς, κλήρος και λαός, και της ζητούμε να παραμέ­νει πάντοτε προστάτις και αρωγός του Έθνους μας και όλων όσων αγρυπνούν για να παραμένουμε ελεύ­θεροι και απερίσπαστοι στα ειρηνικά μας έργα, αλλά και για να χαρίζει διά των πρεσβειών της ειρήνη και στην πατρίδα μας και σε όλο τον ταραγμένο κόσμο μας.