Η Εκκλησία της Τσεχίας αναγνώρισε την “αυτοκεφαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Βόρειας Μακεδονίας”

Μία ακόμη αναγνώριση της “αυτοκεφαλίας” της Αρχιεπισκοπής Αχρίδος έλαβε χώρα τις τελευταίες ημέρες.

Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Τσεχίας και της Σλοβακίας με απόφαση της την προηγούμενη εβδομάδα, προχώρησε στην αναγνώριση της “αυτοκεφαλίας” της “Ορθόδοξης Εκκλησίας της Βόρειας Μακεδονίας”.

Μετά την -αναπάντεχη κατά πολλούς- αναγνώριση του “αυτοκεφάλου” που χορήγησε το Πατριαρχείο Σερβίας στην Εκκλησία της Βόρειας Μακεδονίας από το Πατριαρχείο Ρουμανίας πριν από λίγες ημέρες, έρχεται και η Εκκλησία της Τσεχίας και Σλοβακίας να αναγνωρίσει την αντικανονική κίνηση του Πατριαρχείου Σερβίας σε ό,τι αφορά στο καθεστώς της Εκκλησίας της βαλκανικής χώρας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Τσεχίας και της Σλοβακίας “ενημερώθηκε για τις επιστολές του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου αναφορικά με την αποκατάσταση της ευχαριστιακής κοινωνίας με τις επισκοπές της Βόρειας Μακεδονίας, καθώς και τις επιστολές του Σέρβου Πατριάρχη κ. Πορφυρίου για την επανένταξη της Εκκλησίας στη Βόρεια Μακεδονία, στην κανονική δομή της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Σερβίας και για τη χορήγηση της αυτοκεφαλίας στην Ορθόδοξη Εκκλησία στη Β. Μακεδονία με τον Πατριαρχικό και Συνοδικό Τόμο, στις 20 Μαΐου 2022”.

Στην ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Τσεχίας δεν γίνεται καμία αναφορά στην Εκκλησία της Β. Μακεδονίας ως “Αρχιεπισκοπή Αχρίδος”.

Για άλλη μία φορά παρατηρείται μία Εκκλησία να αμφισβητεί το αποκλειστικό δικαίωμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου στη χορήγηση αυτοκεφαλίας, καθώς και την απόφαση της Αγίας και Ιεράς Συνόδου η οποία απέκλεισε την χρήση του όρου “μακεδονική” και των παραγώγων της, για την ονομασία της Εκκλησίας του βαλκανικού κράτους.

Υπενθυμίζεται ότι η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, στις 9 Μαΐου είχε ανακοινώσει ότι δέχεται σε ευχαριστιακή κοινωνία την ιεραρχία, τον κλήρο και τον λαό της Εκκλησίας αυτής (Αρχιεπισκοπή Αχρίδος) υπό τον Αρχιεπίσκοπο κ. Στέφανο”.

Διευκρίνισε ότι επαφίεται στην Εκκλησία της Σερβίας να ρυθμίσει τα μεταξύ της διοικητικά ζητήματα με την Εκκλησία στη Βόρεια Μακεδονία, ενώ κατέστησε σαφές ότι αποκλείει τον όρο “μακεδονική” και οποιοδήποτε άλλο παράγωγο της λέξης “Μακεδονία”, και αναγνωρίζει το όνομα της Εκκλησίας ως “Αχρίδος”.