Φάνηκε η δίψα του κόσμου για Εκκλησία

Είχε δίψα ο κόσμος να πάει στην Εκκλησία και το Πάσχα ξέσπασε. Τα λέω αυτά για εκείνους που λένε πως η Εκκλησία έχασε το τρένο με την πανδημία. Πως ο κόσμος, μετά το άνοιγμα της αγοράς και την επιστροφή σε συνθήκες κανονικότητας, θα στρέψει το βλέμμα και θα το ρίξει στα πάθη, την κατανάλωση και τις ηδονές.

Αυτά προβλέπει ο αξιόλογος, κατά τα λοιπά, καθηγητής του Yale Ν. Χρηστάκης. Και ο Χρηστάκης τυχαίος επιστήμονας δεν είναι. Σύμβουλος του Ομπάμα διετέλεσε και τον έβγαλε τον τότε γερουσιαστή από την αφάνεια και βοήθησε πολύ να γίνει πρόεδρος των ΗΠΑ.

Με όλο το σεβασμό στην επιστημονική γνώση του καθηγητή νομίζω πως ο κόσμος με αυτή την πανδημία δεν συνειδητοποίησε μόνο την απλότητα της ζωής. Στράφηκε στα απλά και μοναδικά, στην ουσία των πραγμάτων. Στις ανθρώπινες επαφές και την αξία της απλότητας. Είχε την ευκαιρία να δει και την πνευματική διάσταση των πραγμάτων.

Στην Ανάσταση ο κόσμος πήγε κατά χιλιάδες στους ναούς. Δεν ήταν επειδή του δόθηκε η ευκαιρία να βγει έξω. Είχε δίψα να έρθει σε επαφή με τα μυστήρια της Εκκλησίας. Φαινόταν στα πρόσωπα των πιστών που τα έβλεπες μέσα και έξω από τους ναούς να λάμπουν. Φωτισμένα όπως το φως στις λαμπάδες που κρατούσαν.

Αυτά «είδε» και η κυβέρνηση και αποφάσισε να μην κρατήσει τους πιστούς μακριά. Η αλήθεια είναι πως τα περιοριστικά μέτρα δεν τηρήθηκαν παντού. Σε πολλούς Ναούς στα προαύλια υπήρχαν πιστοί κατά χιλιάδες. Και πως να κρατηθεί αυτός ο κόσμος μακριά από την ανάγκη του να αναπαύσει την ψυχή του μετά από τόση ταλαιπωρία.

Βρήκαν ευκαιρία για γκρίνια

Πέρυσι γκρίνιαζαν γιατί ανέχτηκε η Εκκλησία τους κλειστούς ναούς. Φέτος γκρίνιαζαν κάποιοι δεσποτάδες- ευτυχώς μετρημένοι στα δάχτυλα- που η Ανάσταση θα γίνει με κόσμο όμως θα γίνει κάποιες ώρες νωρίτερα. Ίσα ίσα για τη γκρίνια. Για να κάνουν «αντιπολίτευση». Για να βρουν ακροατήριο.

Προσπάθησαν να το τεκμηριώσουν και εκκλησιολογικά γιατί δεν κάνει να κάνουμε Ανάσταση στις 9 αντί για 12. Ο Μητροπολίτης Πειραιώς που δεν τον λες και «εκσυγχρονιστή» με λίγα λόγια το είπε ο άνθρωπος πως και στέκει και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να γίνει νωρίτερα η ανάσταση.

Μία ερώτηση θέλω να κάνω σε αυτούς τους μητροπολίτες που για ακόμη μία φορά επαναστάτησαν γιατί έγινε 3 ώρες νωρίτερα η ανάσταση. Στα χωριά τα απομακρυσμένα των μητροπόλεών τους πώς γίνεται η ανάσταση στις 8 και 9 το βράδυ τόσες δεκαετίες; Τότε δεν υπήρχε νομοκανονικό και εκκλησιολογικό πρόβλημα;

Γιατί δεν στέλνουν σε αυτά τα χωριά οι μητροπολίτες που γκρινιάζουν (για να γκρινιάζουν) μερικούς από τους ιερείς τους που τους έχουν 4 και 5 μαζεμένους σε αστικά κέντρα για να γίνεται στις 12 το βράδυ η Ανάσταση; Δύο μέτρα και δύο σταθμά πάντα.

“Μελχισεδέκ”