Αρχιερατική Θ. Λειτουργία & ΛΗ’ Ιερατική Σύναξη της Ι. Μητροπόλεως Κορίνθου

Τον Άγιο Ιερομάρτυρα Διονύσιο Επίσκοπο Κορίνθου τίμησε ο Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος με Αρχιερατική Θ. Λειτουργία σήμερα Τρίτη, 29 Νοεμβρίου 2022, ημέρα της μνήμης Του, στον Ι. Ναό Αγίας Άννης Κορίνθου, όπου υπάρχει αφιερωμένο κλίτος προς τιμήν Του αλλά και με την ευκαιρία της επετείου της Ενθρονίσεως του (26-11-2006) στην Αποστολική Ι. Μητρόπολη Κορίνθου ως και την τέλεση της πρώτης του Θ. Λειτουργίας, ως Μητροπολίτης Κορίνθου, πριν ακριβώς από δεκαέξι (16) χρόνια.

Τον Μητροπολίτη πλαισίωσαν ο Ιεροκήρυξ της Ι. Μητροπόλεως Αρχιμ. π. Άνθιμος Παπαλεξόπουλος, οι Αρχιερατικοί Επίτροποι Αρχιμ. π. Κλαύδιος Καλαράς, Πρωτ/ροι π. Αθανάσιος Αλτανόπουλος, π. Παναγιώτης Μαυραγάνης, ο Εφημέριος του Ι. Ναού Πρωτ/ρος π. Θεόδωρος Κεραμίδας, οι Πρωτ/ροι π. Παναγιώτης Αντωνόπουλος και π. Πέτρος Καγιούλης, ο π. Ιωάννης Ρούκης και οι Διάκονοί του π. Δαμασκηνός Γεννηματάς και π. Χρήστος Χίλιας, ενώ οι πιστοί είχαν την ιδιαίτερη ευλογία να προσκυνήσουν απότμημα εκ των Ι. Λειψάνων του εορταζομένου Αγίου Διονυσίου, το οποίο προσεκόμισε ο Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος.

Το Θείο λόγο κήρυξε ο Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεως Κορίνθου, Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος, ο οποίος ανεφέρθη δι᾿ ολίγων στην ζωή και το έργο του Αποστολικού Πατρός Διονυσίου του εν Κορίνθω (171 μ.Χ.) και με αφορμή την επιστολή Του στην Εκκλησία της Ρώμης, στην οποία εγκωμιάζει την προς Κορινθίους Α΄ Επιστολή του Αγίου Κλήμεντος Πάπα Ρώμης (81-117 μ.Χ.), εξέθεσε με απλότητα την διδασκαλία αυτής, που αποτέλεσε το πρώτο κείμενο στην σειρά των Πατερικών κειμένων και που το θέμα που διαπραγματεύεται σ᾿ αυτήν ο Ιερομάρτυς Κλήμης (24 Νοεμβρίου) είναι επιγραμματικώς: «Ενότης εν τη Εκκλησία»! Τόνισε τα αίτια της αποστολής της συγκεκριμένης Επιστολής, που ήταν το σχίσμα στην Εκκλησία της Κορίνθου, αναφερόμενος πρωτίστως στην Εκκλησιαστική κατάσταση πριν το σχίσμα, όπου «οι νέοι ήσαν εγκρατείς, οι γυναίκες σεμνές, τα ανδρόγυνα αγαπημένα, τα μέλη της Τοπικής μας Εκκλησίας στολισμένα με κάθε αρετή, χωρίς να υπάρχει έρις και διχόνοια μεταξύ τους».

Όταν όμως «εξηγέρθησαν οι άτιμοι επί τους εντίμους, οι άδοξοι επί τους ενδόξους, οι άφρονες επί τους φρονίμους, οι νέοι επί τους πρεσβυτέρους» ένεκα του φθόνου και της ζήλειας, τότε εχάθη η ενότης της Εκκλησίας. Τρόπος θεραπείας του σχίσματος˙ η μετάνοια, την οποία δέχεται ο Θεός Πατήρ ένεκα του πολυτίμου Αίματος του Ιησού, που εχύθη στον Γολγοθά, προτρέποντας του Κορινθίους δια της φράσεώς Του «ατενίσωμεν εις το Αίμα του Χριστού» να αγωνισθούν να αποκτήσουν έργα μετανοίας. Οι Κορίνθιοι πρέπει να γίνουν υπάκοοι, φιλόξενοι, ταπεινοί, να καλλιεργήσουν την αγάπη χωρίς διακρίσεις και προτιμήσεις, ει δε μη θα συνεχίσουν να ταράσσουν την Εκκλησία και γι᾿ αυτό θα λογοδοτήσουν «εν ημέρα Κρίσεως» ενώπιον του Χριστού! «Αγία ουν μερίς υπάρχοντες» οι Χριστιανοί της Κορίνθου «ποιήσωμεν τα του αγιασμού πάντα, φεύγοντας καταλαλιάς, μιαράς τε και ανάγνους συμπλοκάς, μέθας τε και νεωτερισμούς και βδελυκτάς επιθυμίας, μυσεράν μοιχείαν, βδελυκτήν υπερηφανίαν» το δε θαυμαστώτερον δώρον του Θεού εις τον άνθρωπον, κατά τον Κλήμεντα, είναι «ζωή εν αθανασία», η αιώνιος ζωή, ο Παράδεισός για τον οποίον πρέπει να αγωνισθούμε οι Χριστιανοί ώστε να ευρεθούμε στον αριθμό των εκλεκτών του Θεού!

Οι Χριστιανοί είναι καλεσμένοι σε μια ευγενή στρατεία, και όπως σ᾿ ένα στράτευμα δεν είναι όλοι αξιωματούχοι αλλά και απλοί στρατιώτες, έτσι και στην Εκκλησία δεν είναι όλοι αξιωματούχοι Κληρικοί αλλά και απλοί Χριστιανοί. «Οι μεγάλοι δίχα των μικρών ου δύνανται είναι, ούτε οι μικροί δίχα των μεγάλων».

Ως Σώμα Χριστού οι Χριστιανοί οφείλουν να συνεργάζονται. Ο ένας να σκέπτεται, να αγαπά και να σέβεται τον άλλον, και κυρίως τους Επισκόπους, τους οποίους εξεδίωξαν τότε οι Κορίνθιοι, και οι οποίοι έγιναν «συνευδοκησάσης της Εκκλησίας πάσης», όντας αυτοί πιστοί, ενάρετοι και εποίμανον καλώς το Ποίμνιον του Χριστού, γι᾿ αυτό και η αμαρτία των στασιαστών μεγάλη! Αντί του μίσους πρέπει τώρα να επικρατήσει στην Εκκλησία της Κορίνθου η αγάπη, για να διακηρύξει ο Άγιος Κλήμης˙ «ουδέν βάναυσον εν αγάπη, ουδέν υπερήφανον˙ αγάπη σχίσμα ουκ έχει, αγάπη ου στασιάζει, αγάπη πάντα ποιεί εν ομονοία… δίχα αγάπης ουδέν ευάρεστον εστιν τω Θεώ» και να προτρέψει˙ «υμείς ουν οι την καταβολήν της στάσεως ποιήσαντες υποτάγητε τοις πρεσβυτέροις και παιδεύθητε εις μετάνοιαν, κάμψαντες τα γόνατα της καρδίας υμών. Μάθετε υποτάσσεσθαι αποθέμενοι την αλαζόνα και υπερήφανον της γλώσσης υμών αυθάδειαν».

Κατέκλεισε δε ο Επίσκοπος Κεγχρεών την ομιλία του λέγοντας ότι η αναφορά στο ταπεινό του κήρυγμα στην Επιστολή του Κλήμεντος, για την οποία γράφει ο Άγιος Διονύσιος Κορίνθου, είναι μικρό δώρο στον Μητροπολίτη κ. Διονύσιο για τις επετείους της ενθρονίσεώς του (26-11-2006) και της πρώτης του Λειτουργίας στην Κόρινθο (29-11-2006), αφού απ᾿ όλο το πολυσχιδές και πολυποίκιλο αξιοθαύμαστο έργο το καθ᾿ όλη την παρελθούσα 16/ετία, Λειτουργικό, Κατηχητικό, Φιλανθρωπικό, ανακαινιστικό τόσων και τόσων κτιρίων, χρησίμων δια την επιτέλεση του Εκκλησιαστικού του έργου, συνυπολογιζομένων σ᾿ αυτό και των προσφάτως ενταχθέντων εις Προγράμματα δια χρηματοδοτήσεως εκ της Περιφερείας Πελοποννήσου, το μεγαλύτερον ήταν η ειρήνευση της Τοπικής Εκκλησίας της Κορίνθου, «Ως ‘’άγγελος ειρήνης’’ ήλθατε, Σεβασμιώτατε, και με την δεξιάν και άπταιστον οιακοστροφίαν Σας το ‘’πλοιάριον’’ που έθεσε ο Απ. Παύλος εν Κορίνθω, ως προείπον, το οδηγείτε ασφαλώς εις ‘’ευδίους λιμένας’’ με ‘’ουρίους ανέμους’’. Και αν τύχη και έλθουν ‘’ενάντιοι άνεμοι’’ και πάλιν γνωρίζετε να ‘’μπονατσάρετε» τον καιρόν»!

Έκλεισε δε την ομιλία του με ευχές εκ μέρους Κλήρου και Λαού για πολυετή συνέχιση καρποφόρου Ποιμαντορίας του Μητροπολίτου.

Στο τέλος της Θ. Λειτουργίας ο Μητροπολίτης συνεχάρη ενθέρμως τον Επίσκοπο Κεγχρεών για το εμπνευσμένο κήρυγμά του.

Στην συνέχεια και με την όλων των Κληρικών της Ι. Μητροπόλεως συμμετοχή πραγματοποιήθηκε, η 38η Ιερατική Σύναξη, στον ως άνω Ιερό Ναό υπό την προεδρία του Μητροπολίτου κ. Διονυσίου, ενώ ο Αρχιμ. π. Θεολόγος Αλεξανδράκης, Δ/ντης του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμορφώσεως (Ι.Π.Ε.) της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών, παρουσίασε το προγραμματισμένο στην σειρά της θεματικής ενότητας «ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΕ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ (Εξομολογητική) θέμα του: «Η πνευματική υποστήριξη στη σύγχρονη κοινωνία».

Ο πατήρ Θεολόγος στη σύντομη εισήγηση του, αφού ευχαρίστησε τον Μητροπολίτη κ. Διονύσιο για την συνεργασία της Ι. Μητροπόλεως με το Ι.Π.Ε., ανέπτυξε το θέμα του επισημαίνοντας ότι σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη κοινωνία, ως Εκκλησία, οφείλουμε να είμαστε ενημερωμένοι σε βάθος και να ενεργούμε υπεύθυνα, ώστε οι πιστοί να οδηγούνται σωστά στην πνευματική ζωή. Στην Εκκλησία, στο θεραπευτήριο αυτό της Θείας Πρόνοιας, δεχόμαστε κάθε άνθρωπο, ανεξάρτητα από την καταγωγή και το μέγεθός των αμαρτιών που έχει διαπράξει, δεχόμαστε εκείνους που το κοσμικό πνεύμα τους έχει απορρίψει, επειδή αυτό που πραγματικά μετράει είναι η απέραντη αγάπη του Θεού και η ανθρώπινη μετάνοια, γι᾿ αυτό και οφείλουμε να καλλιεργούμε την ενσυναίσθηση και να αντιμετωπίζουμε τις καταστάσεις συλλογικά κάτω από τις σεπτές οδηγίες της Εκκλησίας και του Επισκόπου μας.

Στην συνέχεια ο Μητροπολίτης έλαβε τον λόγο και, αφού ευχαρίστησε τον Αρχιμ. π. Θεολόγο Αλεξανδράκη για την εισήγησή του, έδωσε Ποιμαντικές συμβουλές και διοικητικές διευκρινήσεις για τρέχοντα Εκκλησιαστικά θέματα, τονίζοντας με ιδιαίτερη χαρά την υλοποίηση, από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, έργων της Ι. Μητροπόλεως, δηλαδή, την κτιριακή αναβάθμιση της Εκκλησιαστικής Βιβλιοθήκης, του Εκκλησιαστικού Μουσείου, του Γηροκομείου, του κτιρίου, όπου στεγάζεται η Περιφερειακή Ενότητα Κορίνθου (παλαιά Ιερατική Σχολή Κορίνθου) ως και την δημιουργία κτιρίου για τα Γεύματα Αγάπης και τις Εκκλησιαστικές Κατασκηνώσεις – Κέντρο Θρησκευτικού Τουρισμού, στον χώρο του τέως Εκκλησιαστικού Λυκείου στο Λουτράκι, ενώ δεν παρέλειψε να δώσει οδηγίες για την διεξαγωγή του καθιερωμένου «ΕΡΑΝΟΥ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ» κατά τις ημέρες 3-4-5 Δεκεμβρίου 2022, προκειμένου να ενισχύονται οι πάσχοντες αδελφοί μας.

Η 38η Ιερατική Σύναξη έληξε με ευχές του Μητροπολίτη προς τους Κληρικούς για καλά Χριστούγεννα και την φήμη του Μητροπολίτη και του Πρωτοσυγκέλλου Επισκόπου Κεγχρεών, που έψαλαν όλοι οι Κληρικοί.