Αρχιεπίσκοπος Κύπρου: Αυτό που έκαναν οι τέσσερις Μητροπολίτες επισύρει μέχρι και καθαίρεση (upd)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 10:36

Ιδιαίτερα έντονος με τη στάση που τήρησαν τέσσερα συνοδικά μέλη, οι μητροπολίτες Λεμεσού, Κύκκου, Ταμασσού και ο επίσκοπος Αμαθούντος, μετά από τη μνημόνευση του μητροπολίτη Κιέβου από τον ίδιο, εμφανίζεται ο προκαθήμενος της Εκκλησίας.

Σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή» ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος Β΄ κάνει λόγο για παρασυναγωγή των τεσσάρων που τιμωρείται έως και με καθαίρεση. Εξηγεί γιατί δεν αποχωρεί από την ηγεσία της Εκκλησίας παρά το γεγονός ότι το είχε σκεφτεί και παρά τα προβλήματα υγείας του.

Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου ερωτηθείς γιατί προχώρησε αυτή τη στιγμή σε αναγνώριση της αυτόνομης Εκκλησίας της Ουκρανίας απάντησε ότι επειδή υπήρξε για 30 ολόκληρα χρόνια εκπρόσωπος της Εκκλησίας Κύπρου στις πανορθόδοξες διασκέψεις, γνώριζε τις απόψεις όλων των αυτοκέφαλων Εκκλησιών και ως εκ τούτου πίστευε ότι μπορούσε να συνεχίσει τις προσπάθειές του να δει όλους τους προκαθημένους και να τους πείσει.

Συνεχίζοντας ο Αρχιεπίσκοπος τόνισε ότι ήταν ο μόνος που αντιδρούσε και τους έλεγε, «Αδελφοί, καταντήσαμε όλοι, Εκκλησίες εθνικές, πρώτα είμαστε το έθνος και έπειτα ορθόδοξοι. Αυτό είναι σφάλμα». Πρέπει πρώτα να είμαστε ορθόδοξοι και μετά έθνος. Η Ορθοδοξία πρέπει να μπει μπροστά και να είμαστε ενωμένοι.

Στη συνέχεια ο κ. Χρυσόστομος επεσήμανε ότι μετά την Άλωση η Κωνσταντινούπολη “γέννησε” τις υπόλοιπες Ορθόδοξες Εκκλησίες, ανάμεσά τους και τη Ρωσική, εξαιρουμένων των τεσσάρων Αποστολικών της Μέσης Ανατολής, με το Οικουμενικό Πατριαρχείο να δίνει αυτοκεφαλίες και εδάφη του σε άλλες εκκλησίες. Στην περίπτωση της Ουκρανίας ήταν περιφέρεια του Οικουμενικού που την παραχώρησε επιτροπικώς στη Ρωσική Εκκλησία, όπως έγινε και με τις νέες χώρες στην Ελλάδα.

Ο Μακαριώτατος ανέφερε επίσης ότι μετά την πτώση του κομμουνισμού το Οικουμενικό Πατριαρχείο ζήτησε από τη Ρωσική Εκκλησία να επανέλθει στο καθεστώς προ του 1917, κάτι που αρνήθηκε ο τότε πατριάρχης Μόσχας Αλέξιος. Και έρχονται σήμερα και έχουν αυτή τη συμπεριφορά. Ρωτώντας τον Οικουμενικό Πατριάρχη: Αφού υπάρχουν οι κώδικες, γιατί επεμβαίνει (σ.σ. το Πατριαρχείο Μόσχας); Γνωρίζω ότι πήρε σήμερα δύο επαρχίες από τη Γεωργία, δύο επαρχίες από την Ουκρανία, πήρε τη μισή χριστιανοσύνη από την Πολωνία, πήρε επαρχίες από τη Ρουμανία. Πού βρέθηκε στην Αμερική να κάνει αυτοκέφαλη Εκκλησία, ποιος του έδωσε το δικαίωμα; Αυτές οι επεμβάσεις των άλλων σε εδάφη έφερε την αναστάτωση σε όλη την Ορθοδοξία.

Εμείς, τόνισε,  ως Εκκλησία είμαστε πρώτα Ορθόδοξοι και μετά Έλληνες και αυτό το φυλάμε ως κόρην οφθαλμού.

Όπως επισημαίνει ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος, θεώρησε καλό να μην ενημερώσει τους Μητροπολίτες της Εκκλησίας Κύπρου ότι θα μνημόνευε τον Μητροπολίτη Κιέβου, «για να μην ενοχληθούν και μαλώσουμε. Αν το έκανα, θα μου έλεγαν όχι. Και θα τους απαντούσα, {δεν θα σας ακούσω}, που θα έκανε χειρότερα τα πράγματα».

«Ντροπή του Μητροπολίτη Ταμασσού. Εγώ τον χειροτόνησα και τώρα με βρίζει;»

Επίσης, μίλησε με αυστηρά λόγια για τους τέσσερις Μητροπολίτες που αντέδρασαν έντονα στην απόφασή του αυτή, και ιδιαίτερα για τον Μητροπολίτη Ταμασσού. «Αυτό που έκαναν, ότι συνήλθαν οι τέσσερίς τους χωρίς εμένα, λέγεται παρασυναγωγή και τιμωρείται αυστηρά και με καθαίρεση, αλλά εγώ δεν είπα τίποτα. Σιωπώ να δω πού θα φτάσει η παρανομία τους. Ο Μητροπολίτης Κύκκου έχει μια ηλικία, δικαιούται να πει και έναν λόγο παραπάνω. Αλλά, παιδαρέλι, ο Μητροπολίτης Ταμασσού να βγαίνει και να με υβρίζει, αυτό πάει πολύ. Δεν είναι ηθικό και είναι ο ίδιος χειροτονία δική μου. Ντροπή του. Πάει να τα φτιάξει, τώρα, αλλά δεν φτιάχνονται, τα είπε. Είναι συμπεριφορά να υβρίζει αυτόν που τον χειροτόνησε και είναι προκαθήμενος της Εκκλησίας; Η πόρτα μου είναι ανοικτή. Γιατί δεν ήλθαν να διαμαρτυρηθούν και θα τους εξηγούσα. Αλλά ο εγωισμός τους και το ανεύθυνο του χαρακτήρα τους δεν τους άφησαν».