Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε στο χωριό Απιδεώνας των Πατρών, το οποίο δημιούργησαν πρόσφυγες από τις αλησμόνητες πατρίδες του Πόντου.
Στο χωριό αυτό τιμάται ιδιαίτερα ο Άγιος Μεγαλομάρτυρας Γεώργιος ο Τροπαιοφόρος, του οποίου το περίφημο μοναστήρι στον Περιστερεώτα, στον Πόντο, ήταν μεγάλο προσκύνημα.
Με ενέργειες του Μητροπολίτη Πατρών κ. Χρυσοστόμου και με τη συνεργασία του ιερέα της Ενορίας, π. Δημητρίου Δριμάλα, του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου, του Πολιτιστικού Συλλόγου και όλων των ενοριτών, θεμελιώθηκε και ανεγέρθηκε περικαλλής Ιερός Ναός, στο Κοιμητήριο της Ενορίας, στο όνομα της Κυράς του Πόντου, της Παναγίας Σουμελά.
Το απόγευμα της Δευτέρας, 4 Αυγούστου 2025, ο Μητροπολίτης τέλεσε τα θυρανοίξια του Ιερού Ναού της Παναγίας Σουμελά και στη συνέχεια την Ιερά Παράκληση.
Απευθυνόμενος στο πολυπληθές εκκλησίασμα, ο Ιεράρχης των Πατρών μίλησε για την Κυρά του Ποντιακού Ελληνισμού, την Παναγία του Πόντου και του πόνου, της προσφυγιάς και της ελπίδας, για τη Μεγάλη Μάνα που, μαζί με όσα παιδιά της απέμειναν από τη φρικτή Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού, μετοίκησε στη Μητροπολιτική Ελλάδα και από τον θρόνο της, στο Βέρμιο Όρος της ελληνικότατης Μακεδονίας, ευλογεί τους απογόνους των πονεμένων τέκνων της, των Ελλήνων του Πόντου, και αγκαλιάζει όλους τους Έλληνες και όλο τον κόσμο.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο Μητροπολίτης, βλέποντας τους νέους και τις νέες του Απιδεώνα με τις παραδοσιακές ενδυμασίες να κρατούν την εικόνα της Παναγίας της Σουμελά και τα λάβαρα του Πόντου, έκανε συγκινητική αναφορά στην πνευματική ιερή κληρονομιά που έφεραν στην καρδιά και στον κόρφο τους, φυλαγμένοι, οι πρόσφυγες του Πόντου και στην παρακαταθήκη που άφησαν στους επιγόνους και σε όλο τον Ελληνισμό.
Μετά τα θυρανοίξια και την Ιερά Παράκληση, προσφέρθηκαν νηστίσιμα παραδοσιακά κεράσματα και οι νέοι και οι νέες, με τις παραδοσιακές φορεσιές, χόρεψαν ποντιακούς χορούς.















