«Χαιρόμαστε κατά την περίοδο της νηστείας της Παναγίας, μετά τον Εσπερινό, να τελούμε τον Κανόνα προς την Υπεραγία Θεοτόκο. Να Της απευθυνόμαστε με ύμνους και προσευχές, ώστε με τις πρεσβείες Της να μας χαρίζει άφεση των αμαρτιών μας, να μας ενισχύει στην καθημερινή μας ζωή και να μας λυτρώνει από κάθε συμφορά· διότι, ως Μητέρα του Κυρίου Ιησού Χριστού, έχει μεγάλη παρρησία ενώπιόν Του και μας βοηθά», τόνισε στο λόγο του Πατριάρχης Βουλγαρίας κ. Δανιήλ.
Ο Πατριάρχης προεξήρχε του Εσπερινού και του Μολοβίου Κανόνα προς την Υπεραγία Θεοτόκο στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής στην πρωτεύουσα, συλλειτουργώντας με τον εφημέριο και τους ιερείς του ναού, καθώς και με κληρικούς της πόλεως. Στην ακολουθία παρευρέθηκε προσευχητικά και ο Επίσκοπος Βράνιτσα κ. Ιωάννης.
Στο κήρυγμά του ο Πατριάρχης υπογράμμισε τον πνευματικό αγώνα της Μητέρας του Θεού και τη θερμή Της μεσιτεία υπέρ των ανθρώπων: «Οι Άγιοι Πατέρες μας λέγουν ότι η Υπεραγία Θεοτόκος υπήρξε η πρώτη μοναχή, η οποία φανέρωσε τον καρπό της παρθενίας και τον βίο που αποκαλύπτεται μέσα σε αυτήν, καθώς και τη ζωή που είναι αφιερωμένη στην απόκτηση των ουρανίων αγαθών. Με πληρότητα ανέδειξε αυτόν τον αγνό τρόπο ζωής και έθεσε την απαρχή αυτού του αγώνος για χιλιάδες και εκατομμύρια ανθρώπους που Την ακολούθησαν».
Κατά τα λεγόμενά του, η Μητέρα του Θεού δίδει το παράδειγμα σε όλους τους Ορθοδόξους χριστιανούς πώς να αντιστέκονται στους πειρασμούς, στις συκοφαντίες και στις δοκιμασίες της ζωής, και πώς να μένουν πιστοί στον Θεό, εμπιστευόμενοι την αγαθή Του πρόνοια.
«Κανείς δεν μπορεί να σταθεί στη πνευματική μάχη, εάν δεν μένει σταθερός στην πίστη», κατέληξε ο Πατριάρχης.















