Στις 12 Μαΐου, με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Νοσηλευτών, ο Πατριάρχης Βουλγαρίας κ. Δανιήλ τέλεσε δέηση για τους επαγγελματίες υγείας στον Πατριαρχικό Καθεδρικό Ναό «Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι».
Σε δηλώσεις του προς τα μέσα ενημέρωσης πριν από την έναρξη της ιεροτελεστίας, υπογράμμισε ότι οι νοσηλευτές και οι ιατροί βρίσκονται «στην πρώτη γραμμή του ανθρώπινου πόνου, της ανθρώπινης δοκιμασίας και του αγώνα του ανθρώπου για την υγεία και τη ζωή του». Σύμφωνα με τον ίδιο, στη βάση της επιτυχημένης θεραπείας βρίσκονται η ανθρωπιά, η πίστη και η αφοσιωμένη φροντίδα προς τον πάσχοντα άνθρωπο.
«Την ημέρα αυτή προσευχόμαστε στον Κύριο να ενισχύει όλους τους νοσηλευτές αδελφούς σε αυτό το ύψιστο λειτούργημά τους», ανέφερε ο Πατριάρχης κ. Δανιήλ. Πρόσθεσε επίσης ότι οι λειτουργοί της υγείας είναι συνεργοί του Θεού, «ο Οποίος είναι ιατρός των ψυχών και των σωμάτων των ανθρώπων».
Υπενθυμίζεται ότι το 2024 η Ιερά Σύνοδος έλαβε απόφαση για την ετήσια τέλεση δέησης υπέρ του Ορθόδοξου λειτουργού της υγείας, κατόπιν πρότασης του αρχηγού της Στρατιωτικής Ιατρικής Ακαδημίας, υποστρατήγου καθ. δρ. Βεντσισλάβ Μουταφτσίισκι. Η ιερή αυτή ακολουθία έχει ήδη ενταχθεί στο εκκλησιαστικό ημερολόγιο και τελείται σε όλες τις Μητροπόλεις της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Η πρωτοβουλία αποτελεί έκφραση πνευματικής στήριξης προς τους λειτουργούς της υγείας, εν μέσω της εντεινόμενης κρίσης έλλειψης νοσηλευτικού προσωπικού και της μειούμενης προσέλκυσης των νέων στο επάγγελμα.
Στο τέλος της δέησης, ο Πατριάρχης κ. Δανιήλ τόνισε τη σημασία της πίστης στον Θεό και του υψηλού προορισμού των εργαζομένων στον χώρο της υγείας. Αναφέρθηκε επίσης στο ζήτημα της ευθανασίας, δηλώνοντας ότι για τον Ορθόδοξο χριστιανό και τον Ορθόδοξο επαγγελματία υγείας η υποβοηθούμενη θανάτωση είναι ανεπίτρεπτη.
«Η Ορθόδοξη πίστη μας διδάσκει ότι ακόμη και οι πιο βαριές δοκιμασίες στη ζωή του ανθρώπου έχουν το δικό τους νόημα», υπογράμμισε η ο Πατριάρχης, παραπέμποντας στον Κύριο Ιησού Χριστό ως πρότυπο αληθινής αγάπης και φροντίδας προς τον άνθρωπο.
Στη δέηση συμμετείχαν προσευχητικά ο υποστράτηγος καθ. δρ. Βεντσισλάβ Μουταφτσίισκι και εκπρόσωποι της διοίκησης της Στρατιωτικής Ιατρικής Ακαδημίας, καθώς και νοσηλευτές και προσωπικό διαφόρων νοσηλευτικών ιδρυμάτων. Στο τέλος της ιεροτελεστίας, ο καθηγητής Μουταφτσίισκι ευχαρίστησε τον Πατριάρχη Δανιήλ για την προσευχητική του στήριξη προς τους ιατρούς και τους επαγγελματίες υγείας στη Βουλγαρία. Οι ύμνοι της ακολουθίας αποδόθηκαν από τη Μικτή Χορωδία του Πατριαρχικού Καθεδρικού Ναού, καθώς και από τη παιδική χορωδία «Άγιος Σεραφείμ του Σόφιας».















