Το Σάββατο της Διακαινησίμου 8 Μαΐου το πρωί ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου Νησελίου.
Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του ανέφερε μεταξύ άλλων: Μέσα στη χαρμόσυνη ατμόσφαιρα της Αναστάσεως του Κυρίου μας τιμούμε και φέτος τον άγιο Ιωάννη τον θεολόγο, τον απόστολο, τον ευαγγελιστή, τον ηγαπημένο, τον παρθένο, ένα πρόσωπο που έχει μια ιδιαίτερη θέση στα ιερά γεγονοτα του Παθους και της Αναστασεώς του που εορτάσαμε πριν από λίγες ημέρες.
Η αγάπη του προς τον Χριστό εκφράζεται σε όλη τη διάρκεια της μαθητείας του κοντά του, αλλά είναι και το προσφιλές του θέμα που επανέρχεται συνεχώς τόσο στο ευαγγέλιο όσο και στις τρεις επιστολές του, γι᾽ αυτό και τον ονομάζουμε «μαθητή της αγάπης».
Αγάπησε τον Ιησού ο άγιος Ιωαννης από την πρώτη στιγμη που τον συνάντησε στη λίμνη της Γεννησαρέτ και Εκείνος τον κάλεσε να γίνει μαθητης του· γι’ αυτό και εγκατελειψε αμέσως τα παντα και τον ακολούθησε χωρις να υπολογίσει τις συνέπειες.
Τον αγάπησε με μία αγάπη φυσικη, αυθορμητη, ανθρώπινη και έμεινε δίπλα στον Χριστο σε όλες τις μεγάλες στιγμές της δημόσιας ζωής του. Τον είδαμε να παρακύπτει στο στηθος του Ιησού στον Μυστικό Δείπνο και να αγωνιά για το ποιος θα πρόδιδε τον διδάσκαλο του.
Τον είδαμε να στέκεται κάτω από τον Σταυρο του Χριστού και να ζει την ύστατη στιγμή της αγωνίας του για τη σωτηρία του κοσμου, και ο Χριστός να του εμπιστεύεται τη φροντίδα της Παναγίας Μητέρας του.
Αγάπησε ο απόστολος και ευαγγελιστής Ιωαννης τον Χριστό με όλη τη θέρμη της ψυχης του, γι’ αυτό και ήταν ο πρωτος από τους μαθητες του που έτρεξε στον τάφο του Ιησού το πρωί «της μιάς σαββάτων» για να επιβεβαιώσει το χαρμοσυνο μήνυμα των μυροφόρων γυναικών και αξιώθηκε να δεί τον αναστημένο διδάσκαλό του.
Ως αντίδωρο αυτής της αυθόρμητης και θερμης αγάπης αξιώθηκε ο απόστολος και ευαγγελιστης Ιωάννης να λάβει και τη θέρμη της εσώτερης αγάπης, της αγάπης που ειναι καρπος του Παναγίου Πνεύματος, και την οποία χαρίζει ο Θεός σε όσους τον προσεγγίζουν με αγνότητα και καθαρότητα καρδίας και προθέσεων, όπως ο άγιος Ιωαννης ο θεολογος.
Αυτή η αγάπη συνίσταται στην τηρηση των εντολών του Θεού, όπως μας δίδαξε ο ίδιος ο Χριστος, μιλώντας στους μαθητές του λίγο πριν από το Πάθος του, λέγοντας· «ο έχων τας εντολάς μου και τηρών αυτάς εκείνος εστίν ο αγαπων με». Και η αγάπη αυτή είναι αγάπη αμοιβαία, διότι «ο μένων εν τη αγάπη εν τω Θεώ μενει και ο Θεός εν αυτώ», και είναι η προϋπόθεση για να γνωρισει ο χοικος ανθρωπος τον αυλο και απερίγραπτο και απρόσιτο Θεό.
Ο Θεός ειναι αγάπη και γι’ αυτό ο μόνος τρόπος να τον προσεγγισουμε και να τον κατανοήσουμε στο μέτρο των πεπερασμένων ανθρωπινων δυνάμεών μας είναι η αγάπη. Και αυτή χρησιμοποιεί ο Θεος για να κάνει γνωστο στους ανθρώπους το προσωπο και τη θεότητά του, κατά τη διαβεβαίωση του· «ο αγαπων με αγαπηθήσεται υπό του πατρός μου, καγώ αγαπησω αυτον και εμφανίσω αυτω εμαυτόν».
Αυτή την εμφάνιση του Θεού ως αποτέλεσμα της μεγάλης αγάπης του προς τον Χριστο βίωσε ο άγιος ευαγγελιστής Ιωαννης, και την βίωσε πολλές φορες σε όλη την επίγεια ζωή του με αποκορυφωμα την εμφάνιση του Θεού στο σπηλαιο της Αποκαλύψεως στην Πάτμο.
Έτσι η αγάπη του προς τον Θεό μετουσιώθηκε σε γνώση του Θεού και από απλός και ταπεινός κατά κοσμον άνθρωπος αναδείχθηκε ο άγιος Ιωάννης σε πρωτο και κορυφαίο θεολόγο.
Πολλές φορές στη ζωή μας απορούμε και ίσως και δυσανασχετουμε γιατί δεν κατανοούμε την ουσία της πιστεώς μας, γιατί δεν κατανοούμε τα μυστήρια της Εκκλησίας, γιατί βρισκόμαστε σε αδυναμία να δώσουμε πειστικές απαντήσεις στις απορίες είτε συνανθρώπων είτε και του ίδιου του εαυτού μας για τον Θεό και για την αλήθεια της πίστεώς μας.
Ξεχνούμε όμως ότι το θεμέλιο της γνωσεως του Θεού και η αφετηρία για την προσέγγισή του είναι η αγάπη και αυτήν θα πρέπει να επιδιώκουμε και να αγωνιζόμαστε να αποκτήσουμε, προσπαθώντας να τηρούμε τις εντολές του Θεου. Και αν δεν μπορούμε να φθασουμε στο σημείο που έφθασε ο άγιος Ιωαννης ο Θεολογος, δεν θα πρεπει να εγκαταλείπουμε ποτέ την προσπαθεια, αλλά θα πρέπει να συνεχιζουμε ζητώντας από τον Θεό να μας προσθέσει μαζί με την πιστη και την αγάπη, γιατί και οι δύο είναι καρποί του Παναγίου Πνεύματος, και, καθως προέρχονται από τον Θεό, οδηγούν και εμάς προς αυτόν, ο οποίος είναι ο σκοπος και το τέλος της ζωής μας, είναι η αιώνια ζωή κοντά στον Χριστό, την οποία ζει και ο μαθητης της αγάπης, ο άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος, πρεσβεύοντας και υπέρ όσων τον τιμούν και επικαλούνται τη χάρη του.