• Ταυτότητα
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Orthodox Times
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
    • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
      • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ
      • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
      • ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
      • ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ
    • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΜΟΣΧΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΣΕΡΒΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
        • ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΥΠΡΟΥ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΛΒΑΝΙΑΣ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ – ΑΡΘΡΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΠΟΔΗΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΓΕΥΣΕΙΣ
  • ΜΕΛΧΙΣΕΔΕΚ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
    • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
      • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ
      • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
      • ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
      • ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ
    • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΜΟΣΧΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΣΕΡΒΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
        • ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΥΠΡΟΥ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΛΒΑΝΙΑΣ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ – ΑΡΘΡΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΠΟΔΗΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΓΕΥΣΕΙΣ
  • ΜΕΛΧΙΣΕΔΕΚ
No Result
View All Result
Orthodox Times
No Result
View All Result

Οι πρώτοι χριστιανοί των Αθηνών που πίστεψαν στο κήρυγμα το Αποστόλου Παύλου

Οκτ 11, 2025 | 11:30
in ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Οι πρώτοι χριστιανοί των Αθηνών που πίστεψαν στο κήρυγμα το Αποστόλου Παύλου

Από τον Γιάννη Ζάννη

Το κήρυγμα του Αποστόλου των Εθνών στην πόλη των φιλοσόφων δεν βρήκε μεγάλη απήχηση, όπως φαίνεται και στην περιγραφή του Ευαγγελιστή Λουκά στο βιβλίο των «Πράξεων».

Οι φιλόσοφοι ή οι φιλοσοφούντες των Αθηνών παραξενεύονταν από το «ξένο άκουσμα», που ερχόταν σε αντίθεση τόσο με την παγανιστική λατρεία όσο και με τη λογική προσέγγιση, την οποία υπερέβαινε: «Τινὲς δὲ καὶ τῶν Ἐπικουρείων καὶ Στωϊκῶν φιλοσόφων συνέβαλλον αὐτῷ, καί τινες ἔλεγον· Τί ἂν θέλοι ὁ σπερμολόγος οὗτος λέγειν; οἱ δέ· Ξένων δαιμονίων δοκεῖ καταγγελεὺς εἶναι· ὅτι τὸν Ἰησοῦν καὶ τὴν ἀνάστασιν εὐηγγελίζετο αὐτοῖς».

Κάλεσαν λοιπόν τον Απόστολο Παύλο στο βήμα του Αρείου Πάγου για να εξηγήσει στους σοφούς της Αθήνας την καινούργια αυτή διδασκαλία: «Ἐπιλαβόμενοί τε αὐτοῦ ἐπὶ τὸν Ἄρειον Πάγον ἤγαγον, λέγοντες· Δυνάμεθα γνῶναι τίς ἡ καινὴ αὕτη ἡ ὑπὸ σοῦ λαλουμένη διδαχή; ξενίζοντα γάρ τινα εἰσφέρεις εἰς τὰς ἀκοὰς ἡμῶν· βουλόμεθα οὖν γνῶναι τί ἂν θέλοι ταῦτα εἶναι».

Πολλοί κινήθηκαν από περιέργεια και μόνο, γιατί τους άρεσε να λένε και να ακούν καινούργια πράγματα: «Ἀθηναῖοι δὲ πάντες καὶ οἱ ἐπιδημοῦντες ξένοι εἰς οὐδὲν ἕτερον εὐκαίρουν ἢ λέγειν τι ἢ ἀκούειν καινότερον».
Ο σαγηνευτής των εθνών άρπαξε την ευκαιρία και τους μίλησε με τρόπο που μπορούσαν να καταλάβουν: «ὁ Θεὸς ὁ ποιήσας τὸν κόσμον καὶ πάντα τὰ ἐν αὐτῷ, οὗτος οὐρανοῦ καὶ γῆς Κύριος ὑπάρχων (…) ἐποίησέ τε ἐξ ἑνὸς αἵματος πᾶν ἔθνος ἀνθρώπων κατοικεῖν ἐπὶ πᾶν τὸ πρόσωπον τῆς γῆς, ὁρίσας προστεταγμένους καιροὺς καὶ τὰς ὁροθεσίας τῆς κατοικίας αὐτῶν, ζητεῖν τὸν Κύριον εἰ ἄρα γε ψηλαφήσειαν αὐτὸν καὶ εὕροιεν, καί γε οὐ μακρὰν ἀπὸ ἑνὸς ἑκάστου ἡμῶν ὑπάρχοντα. Ἐν αὐτῷ γὰρ ζῶμεν καὶ κινούμεθα καὶ ἐσμέν, ὡς καί τινες τῶν καθ’ ὑμᾶς ποιητῶν εἰρήκασιν· τοῦ γὰρ καὶ γένος ἐσμέ».

Ωστόσο, όταν έφτασε στο πιο ουσιώδες της χριστιανικής πίστης, στην εκ νεκρών ανάσταση, οι φιλόσοφοι αντέδρασαν. Αυτό που άκουγαν υπερέβαινε την ανθρώπινη λογική και προκάλεσε σε άλλους τον χλευασμό και σε άλλους την απόρριψη:

«Ἀκούσαντες δὲ ἀνάστασιν νεκρῶν οἱ μὲν ἐχλεύαζον, οἱ δὲ εἶπον· Ἀκουσόμεθά σου πάλιν περὶ τούτου».
Ωστόσο, δεν έλειψαν και εκείνοι που πίστεψαν στο κήρυγμα του Ευαγγελίου και ακολούθησαν τον Απόστολο Παύλο – λίγοι, αλλά εκλεκτοί. Ο ιερός Ευαγγελιστής αναφέρει μόνο δύο ονόματα, ωστόσο δεν παραλείπει να διευκρινίσει ότι υπήρχαν και άλλοι, και μεταξύ αυτών μία γυναίκα: «Τινὲς δὲ ἄνδρες κολληθέντες αὐτῷ ἐπίστευσαν, ἐν οἷς καὶ Διονύσιος ὁ Ἀρεοπαγίτης καὶ γυνὴ ὀνόματι Δάμαρις καὶ ἕτεροι σὺν αὐτοῖς».

Ποιοι ήταν οι πρώτοι εκείνοι Αθηναίοι που δέχτηκαν την πίστη του Χριστού; Τόσο ο Άγιος Ιερόθεος, ο οποίος δεν κατονομάζεται στις «Πράξεις», όσο και ο Άγιος Διονύσιος, ο οποίος κατονομάζεται, ήταν Αθηναίοι, και μάλιστα εκ των επιφανών, αφού ήταν δύο εκ των εννέα μελών του Αρείου Πάγου.

Ο Άγιος Ιερόθεος ήταν ο πρώτος Επίσκοπος της πόλεως των Αθηνών, χειροτονηθείς από τον ίδιο τον Απόστολο Παύλο. Μάλιστα, ο Άγιος Διονύσιος, που τον διαδέχθηκε αργότερα στον επισκοπικό θρόνο, μιλά στα συγγράμματά του με μεγάλο σεβασμό για τον προκάτοχό του, ονομάζοντάς τον δάσκαλό του. Ωστόσο, στις «Πράξεις» ο Άγιος Ιερόθεος δεν κατονομάζεται – περιλαμβάνεται στους υπόλοιπους, τους λιγοστούς Αθηναίους που πίστεψαν στο αποστολικό κήρυγμα.

Στον «Συναξαριστή» του Μ. Γαλανού επισημαίνεται ότι φαίνεται πιθανότερο ο Άγιος Ιερόθεος να διδάχθηκε τη χριστιανική πίστη από τον Άγιο Διονύσιο, διότι φαίνεται παράδοξο να μην αναφέρεται ονομαστικά στις «Πράξεις» μια τέτοια προσωπικότητα, που μάλιστα ήταν ο πρώτος Επίσκοπος των Αθηνών.

Ωστόσο, υπάρχει και η άλλη άποψη, η οποία, ταπεινώς φρονούμε, ευσταθεί περισσότερο και αναφέρεται από τον Ευθύμιο Ζυγαδινό: ο Άγιος Ιερόθεος είχε ήδη κατηχηθεί από τον Απόστολο Παύλο, πριν μιλήσει στο βήμα του Αρείου Πάγου, όταν περιερχόταν την «κατείδωλον» Αθήνα και συνομιλούσε με τους πολίτες της: «Ἐν δὲ ταῖς Ἀθήναις ἐκδεχομένου αὐτοὺς τοῦ Παύλου, παρωξύνετο τὸ πνεῦμα αὐτοῦ ἐν αὐτῷ θεωροῦντι κατείδωλον οὖσαν τὴν πόλιν. διελέγετο μὲν οὖν ἐν τῇ συναγωγῇ τοῖς Ἰουδαίοις καὶ τοῖς σεβομένοις καὶ ἐν τῇ ἀγορᾷ κατὰ πᾶσαν ἡμέραν πρὸς τοὺς παρατυγχάνοντας». Έτσι, όταν, λίγες μέρες μετά, ο Απόστολος μίλησε από το βήμα του Αρείου Πάγου, ο Ιερόθεος ήταν ήδη χριστιανός (ή τουλάχιστον κατηχούμενος), οπότε δεν περιλαμβάνεται σε αυτούς που πίστεψαν μετά το κήρυγμα στον Άρειο Πάγο.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, επρόκειτο περί ανδρός εγνωσμένης αγιότητας και κάτοχο υψηλής παιδείας, ο οποίος εργάστηκε με ζήλο για το ποίμνιό του. Η μνήμη του τιμάται στις 4 Οκτωβρίου.

Για την πρώτη Αθηναία χριστιανή, η μόνη γραπτή αναφορά που υπάρχει είναι αυτή των «Πράξεων». Προφανώς επρόκειτο για εξέχουσα προσωπικότητα ευγενούς καταγωγής, αν κρίνει κανείς από το γεγονός ότι συμπεριλήφθηκε με τους δυο επιφανείς Αρεοπαγίτες, με τους οποίους πιθανότατα σχετιζόταν.

Υπάρχει μια υπόθεση ότι το όνομά της είναι παραφθορά του ιουδαϊκού Θάμαρ, αλλά δύσκολα τεκμηριώνεται, διότι η επίσκεψη του Αποστόλου Παύλου στη συναγωγή της Αθήνας αναφέρεται ακροθιγώς, εν αντιθέσει με τις αντίστοιχες της Θεσσαλονίκης και της Βέροιας, οι οποίες, όπως φαίνεται, εκπροσωπούσαν πολυπληθείς εβραϊκές κοινότητες. Κάτι τέτοιο δεν βλέπουμε να συμβαίνει στην Αθήνα. Αλλωστε, θα ήταν περίεργο μια Ιουδαία γυναίκα να βρίσκεται ως ακροάτρια στον Αρειο Πάγο.

Πιθανότατα χειροτονήθηκε διακόνισσα της πρώτης Εκκλησίας των Αθηνών και αφιέρωσε τη ζωή και την περιουσία της στην υπηρεσία της Εκκλησίας, ασκώντας ιεραποστολικό και κοινωνικό έργο. Δεν γνωρίζουμε ποιο υπήρξε το τέλος της. Η Εκκλησία τιμά τη μνήμη της μαζί με του Αγίου Διονυσίου στις 3 Οκτωβρίου.
Τελευταίο αφήσαμε τον Άγιο Διονύσιο. Τελευταίο κατά σειρά, όχι όμως κατά την αξία, αφού αυτός είναι ο γνωστότερος και επιφανέστερος Αθηναίος χριστιανός και επίσκοπος της πόλης.

Ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στην Ηλιούπολη της Αιγύπτου φαίνεται ότι στάθηκε αφορμή της πρώτης γνωριμίας του με τον Χριστό: ήταν άνοιξη, ημέρα Παρασκευή, όταν στις 12 το μεσημέρι σκοτίστηκε ο ήλιος και το σκοτάδι αυτής της ασυνήθιστης έκλειψης διήρκεσε τρεις ώρες, ως τις 3 το μεσημέρι. Είναι αυτό που περιγράφει το Ιερό Ευαγγέλιο: «Ἀπὸ δὲ ἕκτης ὥρας σκότος ἐγένετο ἐπὶ πᾶσαν τὴν γὴν ἕως ὥρας ἐνάτης».

Αρκετά χιλιόμετρα ανατολικότερα, λίγο έξω από την πόλη της Ιερουσαλήμ, ο Σωτήρας άφηνε την τελευταία Του πνοή στον Σταυρό. Ο νεαρός Αθηναίος πλατωνικός φιλόσοφος, συγκλονισμένος από το τρομερό εκείνο σημείο, αναφώνησε «ἢ θεὸς πάσχει ἢ τὸ πᾶν ἀπόλλυται» (ή κάποιος θεός υποφέρει ή χάνεται το παν). Σημείωσε προσεκτικά την ημέρα και την ώρα που έζησε τη συγκλονιστική εκείνη εμπειρία. Ετσι, όταν λίγα χρόνια αργότερα άκουσε τον Απόστολο Παύλο να μιλά για τον Χριστό, δεν είχε πλέον καμιά αμφιβολία για την αλήθεια και την εγκυρότητα της «καινής διδαχῆς», που ξένιζε στα αυτιά των άλλων φιλοσόφων.

Ο πρώην Αρεοπαγίτης έγινε τώρα ο ποιμένας της Εκκλησίας των Αθηνών και διακόνησε το ποίμνιο που του εμπιστεύτηκε ο Θεός με ταπείνωση και αυταπάρνηση. Μετέβη στα Ιεροσόλυμα, όπου γνώρισε τη Μητέρα του Κυρίου. Εκστασιασμένος από την παρουσία Της και την Αγιότητά Της, είπε ότι «το παρουσιαστικό Της, τα χαρακτηριστικά Της, η όλη εμφάνισή Της μαρτυρούν ότι είναι πράγματι Μητέρα Θεού».

Ξαναπήγε στα Ιεροσόλυμα και κατά την Κοίμηση της Θεοτόκου, όπως μαρτυρεί ο Ευσέβιος Καισαρείας στην Εκκλησιαστική του Ιστορία, με τρόπο υπερφυή, αρπαγείς υπό νεφέλης, μαζί με τους Αγίους Ιερόθεο και Τιμόθεο, προκειμένου να μεταβούν στη Γεθσημανή και να κηδεύσουν το Πανάγιο σώμα Της.

Συνέγραψε έργα υψηλής θεολογίας («Περί Ουρανίου Ιεραρχίας» και «Περί Θείων Ονομάτων»), στα οποία γίνεται συνεχής αναφορά από μεταγενέστερους πατέρες της Εκκλησίας.

Ο μεγάλος αυτός μύστης των αρρήτων τελειώθηκε μαρτυρικά στην πυρά, κατά τη διάρκεια του διωγμού του Δομιτιανού. Εσφαλμένα ταυτίστηκε με τον Άγιο Διονύσιο, ιδρυτή της Εκκλησίας των Παρισίων, ο οποίος μαρτύρησε δι’ αποκεφαλισμού τον 3ο αιώνα. Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών, ο Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης, έζησε και μαρτύρησε στην πόλη του, την Αθήνα, περί το 95 μ.Χ., όπως αναγράφεται στο «Συναξάρι» της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως: «οὗτος ὁλοκαυτοῦται ἐν πυρί συλληφθείς ὑφ’ ἑλλήνων» (σ.σ.: Ο όρος «Ελληνες» δεν αναφέρεται στο έθνος των Ελλήνων. Έτσι ονομάζονταν οι ειδωλολάτρες γενικώς, οι εθνικοί.).

Αυτοί υπήρξαν οι πρωτοπόροι της συνάντησης Ελληνισμού και χριστιανισμού. Τα κείμενα του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτου δείχνουν ότι ο συγγραφέας τους είναι άριστος γνώστης της αρχαίας φιλοσοφίας, και μάλιστα της πλατωνικής, δεν είναι όμως πλατωνιστής. Προσλαμβάνει την αγωνία, το οντολογικό αδιέξοδο του Πλάτωνα και όλων των αναζητητών του Θεού κατά την αρχαιότητα, φιλοσόφων, τραγικών ποιητών, αλλά και απλών ανθρώπων, και την κατευθύνει προς την σωστή οδό.

Την οδό που οδηγεί στην πύλη της ασάλευτης βασιλείας, όπου θα συναντήσουν τον άγνωστο Θεό, που με τόση αγωνία αναζητούσαν, τον αληθινό Θεό, που τους κήρυξε ο μέγας Απόστολος των Εθνών:
«Σταθεὶς δὲ ὁ Παῦλος ἐν μέσῳ τοῦ Ἀρείου Πάγου ἔφη· Ἄνδρες Ἀθηναῖοι, κατὰ πάντα ὡς δεισιδαιμονεστέρους ὑμᾶς θεωρῶ· διερχόμενος γὰρ καὶ ἀναθεωρῶν τὰ σεβάσματα ὑμῶν εὗρον καὶ βωμὸν ἐν ᾧ ἐπεγέγραπτο, Ἀγνώστῳ θεῷ. ὃν οὖν ἀγνοοῦντες εὐσεβεῖτε, τοῦτον ἐγὼ καταγγέλλω ὑμῖν».

*Αναδημοσίευση από την εφημερίδα «Ορθόδοξη Αλήθεια»

Tags: πνευματικοτητα

* Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του μόνο με αναφορά ως πηγή το orthodoxtimes.gr, με ενεργό σύνδεσμο προς την εν λόγω δημοσίευση

Ακολουθήστε το OrthodoxTimes.gr στο Google News και μάθετε όλα τα νέα για την Ορθοδοξία στην Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι τελευταίες εξελίξεις στον Ορθόδοξο κόσμο, την κοινωνία και τον άνθρωπο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο OrthodoxTimes.gr


Διαβάστε Επίσης

Να βάζεις τον Θεό μπροστά
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Να βάζεις τον Θεό μπροστά

17 Νοεμβρίου, 2025
Μνήμη του Αγίου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Ματθαίου
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Μνήμη του Αγίου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Ματθαίου

16 Νοεμβρίου, 2025
Μια τρικυμία, Κύριε, ταράζει τον μαθητή σου
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Μια τρικυμία, Κύριε, ταράζει τον μαθητή σου

12 Νοεμβρίου, 2025
Ιερά Αγρυπνία για την ενίσχυση των μαθητών ενόψει των Πανελληνίων από τη Μητρόπολη Ρεθύμνης
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ο πόνος είναι μια ψυχική δύναμη που ο Θεός την έβαλε μέσα μας

6 Νοεμβρίου, 2025
Μάθετε να αγαπάτε την Παναγιά
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Μάθετε να αγαπάτε την Παναγιά

5 Νοεμβρίου, 2025
Ο Θεός μαζεύει ψυχές για τον Παράδεισο
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ο Θεός μαζεύει ψυχές για τον Παράδεισο

30 Οκτωβρίου, 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Next Post
Το δημόσιο χρέος στα επίπεδα του 2009

Το δημόσιο χρέος στα επίπεδα του 2009

Ροή Ειδήσεων

Δωρεά του Ιδρύματος Ελληνικής Κληρονομιάς στην Αρχιεπισκοπή Καναδά

Δωρεά του Ιδρύματος Ελληνικής Κληρονομιάς στην Αρχιεπισκοπή Καναδά

by NewsRoom
Νοέ 19, 2025 | 12:05
0

Το Ίδρυμα Ελληνικής Κληρονομιάς (Hellenic Heritage Foundation) ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά τη δωρεά ύψους 8.000 δολαρίων προς την Ελληνική...

Τρία νέα «ψηφιακά εργαλεία» για την προστασία των ανηλίκων από την πώληση προϊόντων καπνού και αλκοόλ

Τρία νέα «ψηφιακά εργαλεία» για την προστασία των ανηλίκων από την πώληση προϊόντων καπνού και αλκοόλ

by NewsRoom
Νοέ 19, 2025 | 12:02
0

Τρεις νέες «Ψηφιακές Πλατφόρμες» για την προστασία των ανηλίκων από την πώληση προϊόντων αλκοόλ, καπνού και άτμισης παρουσιάστηκαν σε...

Αυτόματο προσχέδιο

Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας: Το φαινόμενο της παιδικής κακοποίησης αφορά όλους μας

by NewsRoom
Νοέ 19, 2025 | 11:48
0

Μήνυμα εξέδωσε ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ. Μακάριος για την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Κακοποίησης των Παιδιών. Στο μήνυμά του...

Κυπριακή και Λιβανέζικη αντιπροσωπεία συζήτησε ακαδημαϊκή συνεργασία με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής

Κυπριακή και Λιβανέζικη αντιπροσωπεία συζήτησε ακαδημαϊκή συνεργασία με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής

by NewsRoom
Νοέ 19, 2025 | 08:41
0

Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος υποδέχθηκε τον Δήμαρχο Πάφου, κ. Φαίδωνα Φαίδωνος, στην Αρχιεπισκοπή για μια θερμή και ουσιαστική...

Μνήμη του Προφήτη Αβδιού

Μνήμη του Προφήτη Αβδιού

by NewsRoom
Νοέ 19, 2025 | 08:17
0

Η Εκκλησία μας τιμά σήμερα τη μνήμη του Προφήτη Αβδιού και των Μαρτύρων Βαρλαάμ, Ηλιοδώρου, Αγαπίου, Ανθίμου και της...

Αρχιεπίσκοπος Αθηνών: Η Σύνοδος της Νικαίας αποτέλεσε κορυφαίο της αρχαίας Εκκλησίας γεγονός

Αρχιεπίσκοπος Αθηνών: Η Σύνοδος της Νικαίας αποτέλεσε κορυφαίο της αρχαίας Εκκλησίας γεγονός

by NewsRoom
Νοέ 19, 2025 | 08:09
0

Παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου πραγματοποιήθηκε το απόγευμα η τελετή έναρξης του Διεθνούς Συνεδρίου για...

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας



Σύνδεσμοι

  • Ορθοδοξία
  • Πολιτική
  • Επικαιρότητα
  • Πνευματικότητα
  • Πολιτισμός
  • Απόψεις - Άρθρα
  • Μελχισεδέκ

Ακολουθήστε μας

Ταυτότητα

Διαφήμιση

Επικοινωνία

Όροι Χρήσης

© 2025 OrthodoxTimes.gr
digital world media

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
    • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
      • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ
      • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
      • ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
      • ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ
    • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΜΟΣΧΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΣΕΡΒΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ
      • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ – ΑΡΘΡΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΑΠΟΔΗΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΓΕΥΣΕΙΣ
  • ΜΕΛΧΙΣΕΔΕΚ
  • ENGLISH VERSION


© 2024 OrthodoxTimes.gr - All rights reserved.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.AcceptReject Read More
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT