O Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος επέστρεψε στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην έδρα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής, έπειτα από ένα βαθιά πνευματικό προσκύνημα στην Κωνσταντινούπολη, το Άγιον Όρος και τη Θεσσαλονίκη, συνοδευόμενος από τους τελειόφοιτους φοιτητές της Ελληνορθόδοξης Θεολογικής Σχολής του Τιμίου Σταυρού.
Κατά την τελευταία ημέρα του προσκυνήματος, ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ελπιδοφόρος παρουσίασε ένα σύντομο πρόβλημα υγείας και, για καθαρά προληπτικούς λόγους, υποβλήθηκε σε ιατρική αξιολόγηση και έλαβε την απαραίτητη φροντίδα. Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνεται ότι έχει επιστρέψει στις Ηνωμένες Πολιτείες και χαίρει άκρας υγείας.
Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ελπιδοφόρος επιθυμεί με ανακοίνωσή του να εκφράσει τη βαθύτατη ευγνωμοσύνη και τον σεβασμό του προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο για την πατρική του αγάπη και στοργική μέριμνα. Ο Αρχιεπίσκοπος ευχαριστεί ιδιαιτέρως για τις προσευχές και τη συμπαράσταση των Ιεραρχών, των Μελών της Αγίας Επαρχιακής Συνόδου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής, καθώς και όλων των Ιεραρχών της, για το ενδιαφέρον και τις προσευχές τους.
Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ελπιδοφόρος εκφράζει επίσης θερμές ευχαριστίες προς τους Ιεράρχες που διακονούν στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, τον Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβα, τον Μητροπολίτη Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς κ. Ιουστίνο και τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεο, οι οποίοι προσέφεραν άμεσα την αδελφική τους στήριξη, το ενδιαφέρον και τη βοήθειά τους.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνονται επίσης προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας, κ. Νικόλαο Δένδια, καθώς και προς τον Υπουργό Υγείας, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, για το προσωπικό τους ενδιαφέρον και τη στήριξή τους. Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ελπιδοφόρος επιθυμεί ακόμη να εκφράσει τις εγκάρδιες ευχαριστίες του προς τον Διοικητή, Ταξίαρχο Πέτρο Τούλιο, τον Υποδιοικητή, Συνταγματάρχη Δημήτριο Δόξογλου, τους θεράποντες ιατρούς, Συνταγματάρχη Μιχαήλ Παπαθανασίου και Αντισυνταγματάρχη Δημήτριο Γιαννόγλου, το νοσηλευτικό προσωπικό και το σύνολο του προσωπικού του 424 Γενικού Στρατιωτικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, καθώς και προς τα πληρώματα και τους διασώστες του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ), για τον εξαιρετικό επαγγελματισμό και την πραγματικά υποδειγματική φροντίδα που του παρείχαν, ιδίως κατά τη διάρκεια ενός τριημέρου πανελλαδικής αργίας.
Τέλος, ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ελπιδοφόρος εκφράζει την ειλικρινή του ευγνωμοσύνη προς τους αμέτρητους κληρικούς, πιστούς και ανθρώπους καλής θελήσεως που προσέφεραν τις προσευχές τους και τις εγκάρδιες ευχές τους.
Αναλογιζόμενος αυτή την εμπειρία, ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ελπιδοφόρος δήλωσε:
«Αναχώρησα από τα ιερά χώματα της Κωνσταντινουπόλεως, του Αγίου Όρους και της Θεσσαλονίκης με την καρδιά μου πλημμυρισμένη από ευγνωμοσύνη προς τον Θεό. Επιστρέφω στις ευλογημένες Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και δοξάζω τον Παντοδύναμο Θεό, ο οποίος μας αξίωσε να ολοκληρώσουμε αυτό το προσκύνημα μαζί με τους τελειοφοίτους της Ελληνορθόδοξης Θεολογικής Σχολής του Τιμίου Σταυρού και να επιστρέψω στο αγαπημένο μου ποίμνιο με ανανεωμένες δυνάμεις.
Εκφράζω την υική μου ευγνωμοσύνη προς την Αυτού Παναγιότητα, τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο, για την πατρική του αγάπη, το αδιάπτωτο ενδιαφέρον και τη στοργική του φροντίδα, που για μία ακόμη φορά ανέδειξαν το βάθος της πατρικής του ευαισθησίας. Οι ευχές και η αγάπη που έλαβα αυτές τις ημέρες από την Αυτού Παναγιότητα, τους αδελφούς Ιεράρχες μου, τους ιατρούς που με περιέθαλψαν και από τόσους πολλούς κληρικούς και πιστούς αποτελούν ζωντανή μαρτυρία ότι η χάρη του Θεού ενεργεί διά του λαού Του.
Ευχαριστώ όλους για το ενδιαφέρον τους και για τις πολύτιμες προσευχές τους. Με τη χάρη του Θεού συνεχίζουμε το έργο της Εκκλησίας με πίστη στο μέλλον και αταλάντευτη αφοσίωση στην αποστολή που μας έχει ανατεθεί: να υπηρετούμε κάθε άνθρωπο και να μαρτυρούμε το Ευαγγέλιο της αγάπης και της ελπίδας. Με μεγάλη χαρά προσβλέπω στη συνάντησή μου, σε λίγες μόλις εβδομάδες, με τους αφοσιωμένους κληρικούς και τους λαϊκούς ηγέτες της Ιεράς Αρχιεπισκοπής μας στο Κληρικολαϊκό Συνέδριο στο Κλίβελαντ του Οχάιο, καθώς συνεχίζουμε από κοινού να ενισχύουμε τα προγράμματα διακονίας και τη μαρτυρία της Εκκλησίας μας σε ολόκληρη την Αμερική. Δόξα τω Θεώ πάντων ένεκεν!»














