Πληροφορηθείς την εκλογή του νέου Προκαθημένου της Εκκλησίας της Γεωργίας, Καθολικού Πατριάρχη πάσης Γεωργίας κ. Σιό Γ´, ο Οικουμενικός Πατριάρχης απέστειλε προς αυτόν εγκάρδιο συγχαρητήριο Μήνυμα, ευχόμενος μακρά, ευλογημένη και καρποφόρα Πρωθιεραρχική διακονία προς δόξαν Θεού, για το καλό του αφοσιωμένου του ποιμνίου, για την ειρήνη και την σταθερότητα μεταξύ του Γεωργιανού λαού, καθώς και για την προαγωγή της πανορθοδόξου ενότητος και της κοινής μαρτυρίας της Ορθοδόξου Εκκλησίας στον σύγχρονο κόσμο, σε αρμονική συνεργασία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τις άλλες κατά τόπους Αυτοκέφαλες Εκκλησίες.
Δείτε την Πατριαρχική επιστολή:
Με μεγάλη χαρά δεχθήκαμε, τόσο προσωπικώς όσο και από κοινού με όλους όσοι διακονούν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, την ευφρόσυνη είδηση της αξίας εκλογής της προσφιλούς Υμετέρας Μακαριότητος στον αρχαίο και περίφημο Καθολικοπατριαρχικό Θρόνο πάσης Γεωργίας, ως διαδόχου του αοιδίμου και αειμνήστου Καθολικού-Πατριάρχου Ηλία Β΄, ο οποίος προσέφερε λαμπρά και ιστορική διακονία στην σεπτή Εκκλησία της Γεωργίας και σε ολόκληρη την Ορθοδοξία.
Δοξάζοντας τον Κύριο, τον Ιδρυτή και Συντηρητή της Εκκλησίας Του, συγχαίρουμε αδελφικώς την Υμετέρα Μακαριότητα και προσευχόμαστε να σας χαρισθεί μακρά, ευλογημένη και καρποφόρος Πρωθιερατική διακονία, προς δόξαν Θεού, προς το καλό του ευσεβούς ποιμνίου σας, προς ειρήνη και σταθερότητα του γεωργιανού λαού, και προς προαγωγή, σε αρμονική συνεργασία με ημάς και με τους λοιπούς Προκαθημένους των αδελφών Ορθοδόξων Εκκλησιών, της πανορθοδόξου ενότητος, συνεργασίας και κοινής μαρτυρίας ενώπιον του κόσμου. Άξιος!
Με πολλή αγάπη εν Χριστώ τω Κυρίω
† Ο Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος
Φανάριον, 12 Μαΐου 2026














