Το Διεθνές Συνέδριο «Συναντήσεις: Διάλογος και θεολογική ανταλλαγή μεταξύ της Καθολικής “Nouvelle Théologie” και της σύγχρονης Ορθοδοξίας» πραγματοποιήθηκε στο Φριβούργο της Ελβετίας, από τις 29 ως τις 31 Αυγούστου 2024. Διοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο του Φριβούργου (Ελβετία), το Πανεπιστήμιο της Βέρνης (Ελβετία), το Κέντρο Ορθοδόξων Χριστιανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Φόρντχαμ (Νέα Υόρκη, ΗΠΑ), την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου (Ελλάδα) και το Ορθόδοξο Θεολογικό Ινστιτούτο του Αγίου Σεργίου (Παρίσι, Γαλλία) και φιλοξενήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Φριβούργου.
Στην εναρκτήρια συνεδρία, που συντόνισε η καθηγήτρια Barbara Hallensleben του Πανεπιστημίου του Φριβούργου, χαιρετισμούς στο συνέδριο απηύθυναν ο καθηγητής Hansjörg Schmid (Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου του Φριβούργου, Διευθυντής του Ελβετικού Κέντρου για το Ισλάμ και την Κοινωνία, Καθηγητής Χριστιανικής και Διαθρησκειακής Κοινωνικής Ηθικής), η Δρ. Regula M. Zwahlen (Ερυενητικό Κέντρο «Σέργιος Μπουλγκάκωφ» του Πανεπιστημίου του Φριβούργου), ο Δρ. Jack Pappas (Κέντρο Ορθοδόξων Χριστιανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Φόρντχαμ, Νέα Υόρκη), ο Δρ. Παντελής Καλαϊτζίδης (Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου) και η καθηγήτρια Georgiana Huian (Ινστιτούτο Παλαιοκαθολικής Θεολογίας, Πανεπιστήμιο Βέρνης και Ορθόδοξο Θεολογικό Ινστιτούτο Αγίου Σεργίου).
Το Συνέδριο χωρίστηκε σε οκτώ συνεδρίες, που εκτός από την εισαγωγική, αφορούσαν στα παρακάτω θέματα: Επσιτροφή στις Πηγές, Πνευματικά Παράλληλα, Μεταστροφές, Θέωση, Κλήση για Δράση, Κοσμολογία και Θεολογία του Προσώπου. Ομιλητές ήταν οι Παντελής Καλαϊτζίδης, Peter de May, Σταύρος Γιαγκάζογλου, Anne Carpenter, Paul Ladouceur, Aristotle Papanikolaou, Brandon Gallaher, Barbara Hallensleben, Ivana Noble, Andrew Louth, Mark McInroy, Georgiana Huian, Regula M. Zwahlen, Kateřina Kočandrle Bauer, Ivan Ilin, Julia Naett Vidovic, Jack Pappas, Olga Laham-Lossky και John Behr.
Εκτός από το χαιρετιστήριο μήνυμά του, ο Παντελής Καλαϊτζίδης, Διευθυντής της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών, έκανε την εισαγωγική παρουσίαση «Συναντήσεις μεταξύ της Καθολικής “Nouvelle Théologie” και της Σύγχρονης Ορθοδοξίας». Στην ομιλία του έθεσε το ερώτημα εάν υπήρξε ουσιαστική πρόσληψη και καταγραφή της συνάντησης των Ορθοδόξων και των Καθολικών μέσω της νεοπατερικής σύνθεσης και της «Nouvelle théologie» στα χρόνια που την ακολούθησαν, τονίζοντας το γεγονός ότι παρά τους επαίνους και τους διθυράμβους, αλλά και τις επίσημες κινήσεις για διάλογο και συμφιλίωση, ελάχιστα βήματα έχουν γίνει προς την κατεύθυνση μιας γόνιμης συνάντησης και από τις δύο πλευρές. Καθίσταται έτσι σαφές ότι οι υποβόσκουσες διαφορές μεταξύ των δύο πλευρών είναι βαθύτερες από ό,τι αναμενόταν και ότι αμφότερες οι πλευρές είναι απρόθυμες να εγκαταλείψουν τις προκαταλήψεις τους και την πεπατημένη οδό της σκέψης τους.